recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PSN vs LIVE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPSN vs LIVE?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Landbooster Landbooster skrev:

LIVE er godt og mange muligheder i den nye version. Man skal dog lige vende sig til det nye layout, da det er meget anderledes end det gamle.

I multiplayerspil, er der nu lavet mulighed for at man kan lave et "party" med vennerne, som så følges ad.

De fleste spil, både retail og arcade, kommer i en demo version, man kan dowloade gratis og prøve inden man bestemmer sig for at købe spillet.

Der kommer massere udvidelsespakker til div. spil på LIVE. Mange af udvidelserne kommer eksklusivt til XBOX360, f.eks. kan man jo gå og glæde sig til de 2 annoncerede udvidelser til GTA IV.

Plus til LIVE.

Jeg har ikke tilstrækkelig kendskab til PSN til at kunne bedømme det.

Det er nu ikke noget som ekslusivt til LIVE.

Resistance 2 tillader klan og at du kan lave grupper med dine venner så de følger dig når du kommer ind i et spil (hvis du er lederen)

Det samme gælder faktisk også LBP.

Der er en stor forskel der..

Det party han snakker om er på tværs af spil. Du kan sidde på dashboardet og chatte og så beslutte hvad i vil spille.. Og senere skifte spil hvis det er det i har lyst til. Uden for så vidt at blive splittet op. Sådan har jeg da forstået det i hvert fald, har endnu ikke prøvet det.

Det er vel et af plusserne ved Live, at meget af det rent faktisk er indbygget i maskinen og dashboardet, mens PSN nok forventer en større indsats fra udviklerens side. Eller er det bare mig der er forkert på den?

En anden ting jeg hører om PSN er at der konstant er opdateringer.. Det er der også på Live, men hører godt nok mange klager over at det tager alt for lang tid på PSN.

Og forresten så kan Live guld medlem erhverves for 300 kroner for 13 måneder.

så dvs at man betaler 300kr for at kunne forblive i en gruppe uden for et spil og pga. nogle opdateringer?

Det burde microsoft da godt kunne gøre bedre, som sagt er jeg ligeglad med de 300kr men så tænk på alle de millioner mennesker som betaler mere endnu - burde tjenesten så ikke være marginalt bedre end det? :) Det er jo sådan set ting man sagtens kunne være foruden.

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 00:33

Prøver jeg at retfærdiggøre prisen? :b

Jeg påpeger forskellene, hvilket er hvad den her tråd går ud, correct me if i'm wrong.

I skal bare være glade for at vi gider betaler for Xbox Live.. :b For det er den eneste grund til at PSN er gratis.. :P

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 00:44

Nej det gør du vel ikke ;) og ja, jeg glemte vidst lige hvad tråden handlede om

haha og jeg tror ikke at PSN er gratis fordi at XBL koster. :)

Sony udnytter vidst bare reklamer lidt mere i stedet for at skulle lade os andre betale.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 01:04

Tror nu nok at Live er en ret stor grund til at PSN er gratis.. :P

De anvender ikke reklamer for at gøre det gratis, de anvender reklamer fordi det er gratis. See the difference? :)

Microsoft fik en gevaldig head start med Live, og fik opbygget et image der holder den dag i dag.. At gøre PSN gratis er en glimrende måde at få omvendt folk på - og det er jo også et godt argument for at vælge PS3'eren over 360'eren :)

Hvis Microsoft ikke havde været med i ræset, tror du så også du havde siddet med gratis online på PS3? :)

Redigeret af TobiasKM - 31-December-2008 kl. 01:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 01:23

tjoh..  hvordan var det med ps2'eren - aner så ikke om man skulle betale for live ved den gamle xbox.

Redigeret af SteffenD89 - 31-December-2008 kl. 01:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 01:32

Ps2'erens var gratis, men det kunne de næsten heller ikke tillade sig at tage penge for :P

Prisen på Live har været den samme gennem hele levetiden så vidt jeg ved.. :) Lige fra den gamle Xbox til 360'eren.. Det er jo samme netværk når det kommer til stykket :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 11:42

Okay jamen så får du ret og jeg får ro ;) hehe.

var lige inde og tjekke ud hvad forskellen er ved sølv og guld abonnement og jeg undrede mig over én af tingene:"Hent ekslusive xbox live gold-spil, trailere og meget mere."

Jeg vidste ikke at der var guld medlemskabs spil man kunne hente d:

http://www.xbox.com/da-DK/live/Join 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 11:56

Tror den slags bliver tilgængeligt for sølv medlemmer også med tiden.. Guld abonnenter får bare førsteret til det.. :)

Men ved selvfølgelig ikke om der er nogle spil der altid kun kan downloades af guld medlemmer.. :) Har jeg ikke hørt om.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu