recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PSP...CFW - remote?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPSP...CFW - remote?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stokholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Emne: PSP...CFW - remote?
    Sendt: 20-November-2008 kl. 22:27
Hej Alle,

Har set at man nu kan styre sin PS3 med en PSP, hvilket jeg gerne vil. Spørgsmålet er, kan jeg installere CFW og stadig styre musiken gennem min PS3 og forstærker?
LG RZ-42PY10X
Denon AVR-1706
PS3 40Gb
D80
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 22:48
Hvad er CFW ???
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 23:21
Custom Firmware.
Hvis du mener remote play, så ja. Det kan du godt. Har selv benyttet det et par gange.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 08:05
Super...så CFW understøtter at man kan spille musik gennem sin PS3 og gennem sin forstærker...og ikke kun gennem PSP?

Det skal siges at jeg endnu ikke har købt min PSP, men at jeg snart gør det.
LG RZ-42PY10X
Denon AVR-1706
PS3 40Gb
D80
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 09:23
CFW er ikke tilgængelig for PSP3000. endnu....
Per Korshøj

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 12:31

God så...betyder det så at man ikke kan styre sin lyd fra PSP gennem PS3 og videre ud af anlægget?

Troede at det var en FW updatering til PSP'en der gjorde at man kunne "remote" styre sin PS3...tidligere kom lyden på PSP, men nu skulle den komme via forstærkeren.

Correct me if wrong - det har ikke noget med 1000, 2000 & 3000 versionerne at gøre.

Jeg ved godt at CFW ikke understøttes endnu på 3000 og nogle slim ver. (2000).

LG RZ-42PY10X
Denon AVR-1706
PS3 40Gb
D80
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 13:23
Du kan sagtens fjernstyre din PS3 med en customfirmware på PSP'en - det virker fint hos mig.

CFW'erne er jo bare ændringer i Sonys firmware - og PS3'en tjekker hvis ikke andet end om den er parret med den.

Det med hvor lyden ender er hvis en kombination af PS3 firmware og PSP firmware.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
pmh45 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af stokholm stokholm skrev:

God så...betyder det så at man ikke kan styre sin lyd fra PSP gennem PS3 og videre ud af anlægget?

Troede at det var en FW updatering til PSP'en der gjorde at man kunne "remote" styre sin PS3...tidligere kom lyden på PSP, men nu skulle den komme via forstærkeren.

Correct me if wrong - det har ikke noget med 1000, 2000 & 3000 versionerne at gøre.

Jeg ved godt at CFW ikke understøttes endnu på 3000 og nogle slim ver. (2000).

Du kan sagtens via remote play styre din PS3 med PSP'en, så lyden kommer ud fra PS3 og derved udover dit anlæg. Det kræver ikke CFW, PSP'en har kunnet gøre det i de sidste 6 - 9 mdr. (jeg kan ikke huske hvilken firmware, der introducerede det). Men det er ikke helt superfedt alligevel. Jeg bruger det og har musikken liggende på en NAS, med mediaspilleren/programmet Twonky (ver. 4.4.4), og det virker egentlig perfekt... men PS3 understøtter ikke Flac formatet - kun MP3 (lyden er dog ganske ok - mit musik er rippet med 320 kbps). Derudover er det en ret strømslugende løsning; PS3'eren bruger meget strøm og NAS'en bruger strøm og PSP'en bruger en del strøm, bl.a. fordi man ikke kan få skærmen til at slukke/gå i standby el.lign. - dvs. at når du hører musik, så skal PSP'en enten være tændt eller du skal slukke den helt, hvorefter den skal tændes og tilsluttes til PS3 med remoteplay igen, hvis du vil høre et andet album - det er ikke særlig brugervenligt.

Så min konklusion er at det virker og lyden er helt ok - men det er ikke særlig brugervenligt og det er strømslugende. Så jeg er i gang med den store overvejelse om jeg skal have Sonos eller Squeezebox Duet i stedet.

Til top
Fisk123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2007
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 18:09

[/QUOTE] ...PSP'en bruger en del strøm, bl.a. fordi man ikke kan få skærmen til at slukke/gå i standby el.lign. - dvs. at når du hører musik, så skal PSP'en enten være tændt eller du skal slukke den helt, hvorefter den skal tændes og tilsluttes til PS3 med remoteplay igen, hvis du vil høre et andet album - det er ikke særlig brugervenligt.

[/QUOTE]

Hvis du holder den lille knap med en cirkel på nede (knappen til venstre for den med noden på), går skærmen i standby. Ihvertfald på slim 2000.

Mvh. Michael 

Til top
pmh45 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Fisk123 Fisk123 skrev:

...PSP'en bruger en del strøm, bl.a. fordi man ikke kan få skærmen til at slukke/gå i standby el.lign. - dvs. at når du hører musik, så skal PSP'en enten være tændt eller du skal slukke den helt, hvorefter den skal tændes og tilsluttes til PS3 med remoteplay igen, hvis du vil høre et andet album - det er ikke særlig brugervenligt.

[/QUOTE]

Hvis du holder den lille knap med en cirkel på nede (knappen til venstre for den med noden på), går skærmen i standby. Ihvertfald på slim 2000.

Mvh. Michael 

[/QUOTE]

Kanon! - tak for det  Måske man skulle læse manualen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu