recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PSP vs. Squeezebox Duet til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPSP vs. Squeezebox Duet til musik

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Emne: PSP vs. Squeezebox Duet til musik
    Sendt: 23-Juli-2008 kl. 20:47
Duet'n er jo ikke lavet til andet end musik. Vil du have din PSP til at styre PS3'n eller hvordan mener du?
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 11:24
Dueten har flere fordele. Den tager alt hvad der ligger paa netvaerket og sender det til anlaegget. Saa du kan have en server eller en NAS staaende med al musik og saa er det piece of cake. Endvidere bruger den ikke naer saa meget stroem. PS3 kan nogle gange vaere langsom ved skift af sange (hvis sangene ikke ligger paa PS3's HDD).

BORING!
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 20:50
Kræver alle Squeezebox'ene (nye og gamle) ikke stadig en speciel server(slimserver?)
Det er i hvert fald det der holder mig tilbage, da jeg ikke vil tvinges til at vælge et NAS der understøtter dette, eller lade det installere på en pc.
/Bjarke
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 08:56
Det kraever ikke andet end installation af noget software og drivere. Og naturligvis netvaerk

BORING!
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det kraever ikke andet end installation af noget software og drivere. Og naturligvis netvaerk

Jojo, men jeg vil IKKE have en media server kørende på min pc, derfor skal den kunne trække musikken direkte fra en alm UPNP server -kan den dette? eks en Synology 207+ UDEN at skulle hacke ekstra software på?
/Bjarke
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 20:03
Man skal blot sikre sig at der er processorkraft nok i NAS'en til at trække slimserver, så skulle der ikke være problemer.
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Man skal blot sikre sig at der er processorkraft nok i NAS'en til at trække slimserver, så skulle der ikke være problemer.

Godt det var svar, det kræver altså stadig at man skal sidde og fedte med halv uofficielle linux builds for at få mast det på sin NAS.
Og det er desværre grund nok til at jeg ikke gider en (endnu)
/Bjarke
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af bcravn bcravn skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Godt det var svar, det kræver altså stadig at man skal sidde og fedte med halv uofficielle linux builds for at få mast det på sin NAS.
Og det er desværre grund nok til at jeg ikke gider en (endnu)

Det kræver intet kendskab til linux for at installere SSODS og squeezecenter, det er lige så nemt som at installere ny SW på syno'en.
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 09:42
Og hvad så med problemer med hdd standby mode/spindown når Slimserver kører, er det også blevet fixet?
/Bjarke
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 10:03
så vidt jeg ved er det fixet i seneste release af SSODS den der hedder 13, men jeg tror det kommer meget an på om de hdd du har bliver supportet af synology, for det er ikke kun et problem med sqeezecenter. Men du kan prøve at installere det inden du køber og så se om det virker.
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 13:09
Har siddet og læst lidt på SSODS, og det burde ikke være noget problem(jeg arbejder også lidt med linux til dagligt, så det skræmmer mig nu ikke)
Men hvordan er det med SSODS og firmware DS'en kører med? Er det helt uafhængigt? Jeg vil jo gerne kunne opdatere begge løbende, uden nødvendigvis at "hænge fast" på en version, fordi modparten ikke understøtter det
/Bjarke
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3848
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 13:11

Manden (flipflip) som laver SSODS gør det frivilligt - og det er op til ham at komme med opdateringer så den kan køre sammen med FW fra Synology. Så hvis du kun bruger din DS'er til SqueezeCenter er der ingen grund til at opgradere FW fra DS'er....

If it ain't broken don't try to fix it.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu