lunddal skrev:
Jeg tvivler på at det bliver den store salgssucces (hvilket PSP vel heller ikke har været sammenlignet med Nintendo).
Den er klart møntet på hardcore gamere, og det er jo alt andet lige et begrænset marked, og størrelsen betyder også at mindre børn heller ikke bliver mulige kunder (PS3 controlleren er heller ikke for mindre børn).
IMHO laver de mange af de samme fejl som med PSP. |
PSP'en var også møntet til hardcore gamere og solgte alligevel 60 millioner enheder, hvilket vel ikke er helt dårligt, selvom det heller ikke er i nærheden af DS'en.
Jeg tror også at Sony og Nintendo sigter efter to forskellige grupper. Vi man vist godt blive enige om at Sony's alders gruppe er fra omkring teenagere og op, hvor Nintendo sigter efter alle aldersgrupper.
Anyway, jeg tror på at den nye PSP ville kunne sælge godt, det kræver bare at Sony rent faktisk markedsfører deres produkt, hvilket de er kendt for ikke at være særligt gode til, samt nogle ordentlige spil. Jeg synes i hvert fald at de har gjort deres for at være innovative (OLED, 3G - selvom det burde have været 4G?, touch både foran og bagved, osv.) at konsollen så er en smule større er så hvad det er.
Udover at de får markedsført produktet ordenligt, kræver det også at der er nogle ordentlige spil til konsollen, og her synes jeg måske de halter lidt.
Resistance, Uncharted, Killzone, Little Big Planet osv. er efter min mening alle PS3 spil (uanset om de også har været til den gamle PSP), og de bliver nødt til at få fingrene ud også få lavet nogle nye spil der er ligeså gode, samt muligheden for at spille nogle gode små mini-spil, f.eks. noget i stil med Angry Bird eller lignende.
Men nu må vi se hvordan det går. Indtil videre har jeg i hvert fald andre ting der prioriteres højere end en ny PSP.