recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pulse eight usb cec
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pulse eight usb cec

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pulse eight usb cec
    Sendt: 31-Maj-2014 kl. 21:37
hey folkens.

jeg har købt en Pulse eight usb cec adapter. Virker det kun med xbmc eller kan man også få computeren til at starte op uden og bruge xbmc?

Jeg synes ikke jeg kan få det til at virke på en windows 7 maskine.

Nogle der har lidt tips til at få det til at køre?

det er denne her vi taler om
http://www.pulse-eight.com/store/products/104-usb-hdmi-cec-adapter.aspx
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 13:37
Det burde virke..
  • HTPC connected directly to the TV

In this simple scenario connect the USB - HDMI-CEC Adapter directly between the TV and HTPC, switch on your TV and push the 'sources' button on your TV remote, your HTPC should be listed and when you select it your HTPC will start or if it is already on switch to the HTPC

Once your favourite media centre software is running, simply use your TV remote to browse, play, pause or fast forward through the content of your choice.

Har du husket at installere drivere m.m.

Jeg har mulighed for at teste imorgen aften..I'l be back...
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 20:32
ja jeg har installeret drivere, og kan også godt se den under source på tv. men pc tænder ikke når det er :/
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 21:27
Det virker kun med xbmc eller lignende der kører med cec. Hvad vil du gerne bruge den til?

Du kan gå ind under input enheder i indstillinger i xbmc og indstille den. Så kan du få den til at opføre dig som du gerne vil have den til.

Der kan dog til tider være nogle problemer når computeren har været slukket. Skal USB lige ud af computeren og i d igen.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 19:14
Den skal måske kun sættes i standby pcen for det dur?

Jeg ville egentlig bruge det uden xbmc, og bare starte computeren op i windows når jeg valgte source på tvet

Har før brugt xbmc, men fik et problem med lyden, men vil da prøve og bruge det igen og se om jeg kan finde en løsning på lyden. Tror der var forsinkelse på lyden derfor jeg droppede det og brugte vlc
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 20:09
Windows kan ikke genkende cec, så du skal have et eller andet program som kan genkende det, eksempelvis xbmc. 

Min Mac Mini står i standby og her vågner den når jeg tænder tv og vælger den rette indgang. Den kan ikke vækkes hvis den har stået helt slukket. 

Du kan vist forskyde lyden under indstillinger. Mine film og serier ligger i mkv-format og jeg har ingen problemer. Tidligere havde jeg nogle problemer med undertekster i mp4-formatet. Så du kunne jo prøve at skifte format og se om det virker. 

Den nye xbmc virker rigtig godt, så jeg synes at du skulle give det et skud mere. Jeg har installeret et apple-tv lignende skin på min, så nu kan selv fruen finde ud af det. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu