|
Pure Acoustics gulvhøjtalere i Elgiganten? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nickell ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 18:22 |
Hej alle,
jeg har været lun på et par nye højtalere i et stykke tid nu, og faldt over disse til 1500 for et sæt i Elgiganten. Jeg var forbi i dag for at høre dem, men de havde bøvl med teknikken, men jeg synes at de var pæne, hvorfor konen sagtens kan godtage dem. Men er der nogen, som kender Pure Acoustics? Jeg ved godt, at i alle har B&W, men den drøm tillader min pengepung mig ikke endnu... Jeg er i besiddelse af en Technics SA-DX750 forstærker. Mine nuværende højtalere er fra et gammelt all-in-one anlæg, hvilket kun retfærdiggør et køb af nye højtalere... http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/loskomponenter/hojttaler/SUPERNOVA5F/pure-acoustics-front-hojttalere På forhånd tak for jeres vise ord (/fedteri) |
|
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750 | Technics SL1210 MKII | Panasonic DMP-BD 60 | Xbox 360 Slim |
|
![]() |
|
Nickell ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Edit: Jeg fandt manualen til min receiver, såfremt nogle skulle mene at jeg skal bruge info omkring den, for at kunne gøre et godt køb af højtalere i dette meget lave prissegment:
http://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z4caa003fz3z1e144z656ez706466z2ez98cc14e4e0d1b43501414eab22233dfe87babd7a/ttips/Audio/Tuners_Receivers/SA/DX750/723204/bdx750.pdf |
|
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750 | Technics SL1210 MKII | Panasonic DMP-BD 60 | Xbox 360 Slim |
|
![]() |
|
jackson stuart ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
vedr. højtalere i det prisleje, så prøv også at tjekke Dynavoice, de er faktisk meget fede og får OK kritik.
De kan bestilles her, men bemærk det er svenske dollars.
|
|
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
|
|
![]() |
|
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
Jeg købte selv en Pure Acoustics subwoofer, også fra Elgiganten, og den spiller rigtig godt. Finish og kvalitet er faktisk også meget udemærket, så kunne næsten kun forestille mig at deres gulvhøjtalere er udemærket. Desværre erfarede jeg også at det ikke er til at støve noget info op om Pure Acoustics, men det må jo også betyde at der heller ikke er en masse negativt at sige, da det jo oftest er det der bliver ytret på nettet
![]() |
|
![]() |
|
dysterland ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
I den prisklasse bør du også tjekke XTZ: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz Men indrømmet, de Pure Acoustics ser da flotte ud - og en følsomhed på 92dB er flot. Det kunne være, man skulle teste dem |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Følsomheden har intet at sige med om de spiller godt..
|
|
![]() |
|
dysterland ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
Nej, det ved jeg - jeg konstaterer bare, at de har en høj følsomhed, hvilket altid vil være en fordel, fordi det gør valget af forstærker mere frit. Men jeg kan godt se, at det kunne virke forvirrende at snakke om Redigeret af dysterland - 10-Oktober-2010 kl. 19:18 |
|
![]() |
|
sundby ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2012 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 1 |
Jeg har selv købt en par pure acoustics gulvhøjtalere supernova 5
De spiller overraskende godt. Meget flot lys god bas og masser af luft i toppen.
Jeg havde ikke forventet så god lyd da jeg kom hjem og fik dem sat til. Lyttede til Jamo og Klipsch, men syntes at disse lød fantastisk i forhold til prisen.
Køb dem endeligt. Du bliver ikke skuffet.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 11:24 |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Tape Connection MKII
|
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |