Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
friedel
Guld medlem
Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
|
Emne: Pure Direct Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:41 |
Hej jeg ville lige høre hvad dette helt nøjagtigt er og gør kan se at jeg kan stille min reciever på pure direct, men hva er det?
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:49 |
På de fleste receivere findes der funktioner som disse, der slår mest muligt
processering fra, herunder typisk equalizer, Audyssey samt videokredsløb.
typisk bruger man det til at høre cd-lyd o.lign
|
 |
Hyl.dk
Super bruger
Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 15:41 |
Jeps, du får simpelthen lyden så ubehandlet så muligt fra indgang til højtaler. Om det giver et bedre eller dårligere resultat end alternativerne må du selv afgøre. Jeg bruger den en gang i mellem på min Marantz, når jeg lytter til musik.
|
Udstyr: * Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 15:50 |
På mit setup anvendes "Pure Direct" når der ses film. Det gir' den bedste lyd, da effekterne så ikke bliver for overpumpede. Til CD lyd bruger jeg mine egne EQ indstillinger og kører derfor på "Auto"
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 19:04 |
friedel skrev:
Hej jeg ville lige høre hvad dette helt nøjagtigt er og gør kan se at jeg kan stille min reciever på pure direct, men hva er det? |
Du skal ikke bruge Pure Direct,når du anvender sub.
|
|
 |
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 19:13 |
ghost-the-man skrev:
friedel skrev:
Hej jeg ville lige høre hvad dette helt nøjagtigt er og gør kan se at jeg kan stille min reciever på pure direct, men hva er det? |
|
WHAT ? - det er da noget sludder.
|
/ Jørgen
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 19:16 |
JørgenR skrev:
ghost-the-man skrev:
friedel skrev:
|
WHAT ? - det er da noget sludder.
|
Jeg er ikke helt med her,hvis jeg køre med Pure Direct på min Marantz SR 5002 vil fronthøjtalerne begynde at spille i de dybere frekvens område,det vil man da ikke kunne,når man køre med en sub,i mit tilfælde er min receiver sat til at skære ved 80 Hz,subben står for den lave frekvens område,så man kan da ikke ha fronthøjtalerne og subben til at spille dybt samtidlig,det er jo ikke det,der er formålet med at ha en sub.
|
|
 |