|
Pure-Direct, straight og ingen 2.1 lyd |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
lbm_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2011 Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2013 kl. 09:36 |
Jeg har lige købt mig en ny forstæker Yamaha A820, og absolut ikke HIFI-Nørd
![]() På denne er der PURE-DIRECT og STRAIGHT. Måske lidt dumme spørgmål, men hvad er disse ? Er det til at kører signalet rent igennem, uden at bruge DSP ?. Derudover, så kan jeg ikke få 2.1 lyd på. Kan det virkelig passe? Jeg kører med DSP (7.1), og der spiller den i alle højttalere (no shit sherlock ![]() Kører jeg den over i PURE-DIRECT eller STRAIGHT, spiller den ikke med SUB, og jeg kan se på forstærkeren at det kun er de to front højttalere der er aktiveret.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det kan godt passe. Du går udenom alle hokus-pokus kredsløbene og dermed også udenom kredsløbet der laver bassignalet til subudgangen.
Klaus |
|
![]() |
|
Kan man så slå 2.1 til på en eller anden måde? Ellers må jeg jo bare spille i alle højttalere.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Kun ved standard! Strait og pure direct leverer ikke signal til sub
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Strait og pure direct leverer signal til sub når du afspiller 5.1 materiale
|
|
![]() |
|
Ah, mange tak.
Jeg fandt denne, om den så passer aner jeg ikke. ![]() |
|
![]() |
|
Skemaet angiver at du ikke har AD conversion i pure direct. Så hvis der er digitale kilder, skal strait anvendes
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Nej... AD = Analog>Digital. Det har du ikke brug for med et digitalt signal, men du har brug for en DA konvertering, og den virker fint i Pure Direct.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Kort fortalt: Pure Direct sender signalet så direkte videre som det overhovedet kan lade sig gøre. To kanaler ind = to kanaler ud. Straight tilføjer ikke nogen DSP processering (Pro Logic osv), men bruger receiverens bass-management indstillinger. Dvs. hvis du har indstillet højttalerne som large, så får du ingen sub, men indstiller du højttalerne som small, så spiller subben. Ergo: Hvis du vil have subben til at spille med "Straight" indstillingen og en stereo kilde, så skal du sætte en delefrekvens på dine front-højttalere. Redigeret af Otto J - 21-Juni-2013 kl. 13:33 |
|
![]() |
|
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
nu har jeg godt nok en yamaha rx 3067, og min sub spiller med når jeg aktiver strait funktionen.
min sub er tilsluttet sub pre out. så den burde da virke |
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
|
Men er dine højttalere indstillet som small eller large?
|
|
![]() |
|
Ok, det er lige det med rækkefølgen AD jeg fik galt fat i.
Mht Pure Direct, virker det ikke at sætte HT til small på min Pio LX83, der kommer kun de spor igennem som kilden laver. Ved ikke om det er anderledes med Yamaha. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |