recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pure-Direct, straight og ingen 2.1 lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pure-Direct, straight og ingen 2.1 lyd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pure-Direct, straight og ingen 2.1 lyd
    Sendt: 21-Juni-2013 kl. 09:36
Jeg har lige købt mig en ny forstæker Yamaha A820, og absolut ikke HIFI-Nørd Embarrassed

På denne er der PURE-DIRECT og STRAIGHT.
Måske lidt dumme spørgmål, men hvad er disse ? Er det til at kører signalet rent igennem, uden at bruge DSP ?.

Derudover, så kan jeg ikke få 2.1 lyd på. Kan det virkelig passe?
Jeg kører med DSP (7.1), og der spiller den i alle højttalere (no shit sherlock LOL ), i mit tilfælde front,bag,center+sub. (5.1). Og det er umiddelbart den eneste måde jeg kan få sub'en til at spille på, ved at aktivere DSP.
Kører jeg den over i PURE-DIRECT eller STRAIGHT, spiller den ikke med SUB, og jeg kan se på forstærkeren at det kun er de to front højttalere der er aktiveret.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 09:39
Ja, det kan godt passe. Du går udenom alle hokus-pokus kredsløbene og dermed også udenom kredsløbet der laver bassignalet til subudgangen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 09:45
Kan man så slå 2.1 til på en eller anden måde? Ellers må jeg jo bare spille i alle højttalere.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 09:48
Kun ved standard! Strait og pure direct leverer ikke signal til sub
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 09:50
Strait og pure direct leverer signal til sub når du afspiller 5.1 materiale
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 10:02
Ah, mange tak.

Jeg fandt denne, om den så passer aner jeg ikke.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 10:19
Skemaet angiver at du ikke har AD conversion i pure direct. Så hvis der er digitale kilder, skal strait anvendes
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Skemaet angiver at du ikke har AD conversion i pure direct. Så hvis der er digitale kilder, skal strait anvendes

Nej... AD = Analog>Digital. Det har du ikke brug for med et digitalt signal, men du har brug for en DA konvertering, og den virker fint i Pure Direct.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af lbm_ lbm_ skrev:

Kan man så slå 2.1 til på en eller anden måde? Ellers må jeg jo bare spille i alle højttalere.

Kort fortalt: Pure Direct sender signalet så direkte videre som det overhovedet kan lade sig gøre. To kanaler ind = to kanaler ud. Straight tilføjer ikke nogen DSP processering (Pro Logic osv), men bruger receiverens bass-management indstillinger. Dvs. hvis du har indstillet højttalerne som large, så får du ingen sub, men indstiller du højttalerne som small, så spiller subben. Ergo: Hvis du vil have subben til at spille med "Straight" indstillingen og en stereo kilde, så skal du sætte en delefrekvens på dine front-højttalere.

Redigeret af Otto J - 21-Juni-2013 kl. 13:33
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 13:35
nu har jeg godt nok en yamaha rx 3067, og min sub spiller med når jeg aktiver strait funktionen.
min sub er tilsluttet sub pre out. så den burde da virke

Ole Hansen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

nu har jeg godt nok en yamaha rx 3067, og min sub spiller med når jeg aktiver strait funktionen.
min sub er tilsluttet sub pre out. så den burde da virke

Men er dine højttalere indstillet som small eller large?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 13:40
Ok, det er lige det med rækkefølgen AD jeg fik galt fat i.

Mht Pure Direct, virker det ikke at sætte HT til small på min Pio LX83, der kommer kun de spor igennem som kilden laver. Ved ikke om det er anderledes med Yamaha.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu