recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Purple snakes - opsamling GAMMEL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPurple snakes - opsamling GAMMEL

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:26

Det der er interessant for os alle, er jo den kendsgerning, at der åbenbart sker et eller andet  i  England ?

Panasonic Nordic (eller hvem det end måtte være i hirakiet), må så først og fremmest gøres bekendt med - og erkende, -at der overhovedet er et  problem.Og at der måske allerede  - et eller andet sted under deres egen paraply - rent faktisk findes en løsningsmodel.

Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:31

Jeg tilhører kategorien er som plaget af snakes-problemet i et omfang, som på visse film ødelægger fornøjelsen. Så jeg så gerne mit TV repareret.

Jeg har indtil videre ikke fremført min klage hos forhandelen (TC), men kan da godt komme i tvivl (ud fra ovenstående) om det er besværet værd?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:50

Oprindeligt skrevet af sabre2 sabre2 skrev:

Hvor mange kunder hos TC er blevet gjort bekendt med denne egenskab på det stærkt nedsatte produkt PV60 ?

Nu er det vel ikke normalt - i nogen brancer overhovedet - at man sælger produktet på de ting det ikke kan eller ikke magter.

Hvis man aligevel remser listen af model-betingede problemer op, så er det nok for at prøve at sælge et andet produkt istedet for.

Så hvis det er baggrunden for at være sur, på forhandleren eller på Panasonic, så er det selvfølgelig fortsat en mulighed. Men næppe noget der hører ind under markedsføringsloven.

/Lars

Redigeret af Lars - 20-Februar-2007 kl. 17:51
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 18:12

Nu er jeg ikke moderator og opfatter mig heller ikke som "ejer" af denne tråd. Men det oprindelige formål var dog at få lavet en opgørelse af problemets omfang.

Mht. diskussionen med Otto skal den selvfølgelig have sin plads, men jeg synes ikke det ser ud til, at vi kan komme længere her. Vi har fremført vores synspunkter fra hver vores side af bordet, og vi kan ikke forvente at de vil mødes her. Otto har ganske klart sagt, at vil man have reparation/hæve købet må man få sin sag prøvet. Det synes jeg da vil være en god ide. Det er der intet personligt i.

Selv har jeg ikke handlet hos TC, men har meddelt min forhandler at jeg gerne vil have den udbedring, Panasonic er i besiddelse af. Han er i øjeblikket ved at undersøge proceduren herom, og jeg kan sige, at hvis stilen ender i den samme som TC's, så bliver der en sag. Jeg gider ikke vente længere på Panasonic, som jeg formelt ikke har noget mellemværende med. Og jeg er mere plaget af fænomenet end en eller anden engang har skrevet til Otto jeg ville være - hvis det da ikke er et rygte.

Jeg laver en opdatering senere i aften.

Mvh.

Redigeret af enand - 20-Februar-2007 kl. 18:14
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Mht. diskussionen med Otto skal den selvfølgelig have sin plads, men jeg synes ikke det ser ud til, at vi kan komme længere her. Vi har fremført vores synspunkter fra hver vores side af bordet, og vi kan ikke forvente at de vil mødes her. Otto har ganske klart sagt, at vil man have reparation/hæve købet må man få sin sag prøvet. Det synes jeg da vil være en god ide. Det er der intet personligt i.

Jeg er helt enig med dig i dette, og jeg vil undlade at kommentere dette yderligere i denne tråd. Jeg har fremført TC's synspunkt i sagen, og at hvis Panasonic på et senere tidspunkt vælger at tilbyde opgraderingen i Danmark, så vil vi forholde os til sagen påny.

Og jeg er mere plaget af fænomenet end en eller anden engang har skrevet til Otto jeg ville være - hvis det da ikke er et rygte.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener her?

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 18:30

Otto skrev: "Jeg er ikke helt med på hvad du mener her?"

Det var lidt ironi; og først og fremmest undskyld for dét. Det er ingen god ide i alvorlige materier. Men det ironiserer lidt over, at du kalder det et rygte, når én i England har hørt fra Pansonic og det finder vej hertil. Indtil du selv begynder at citere fra det - så er det en "udmelding" fra Panasonic.

Du læner dig meget op ad ét brev du har set, hvori Panasonic erklærer, at det ikke er en fejl. Jeg synes du skulle lægge det frem, så alle ved, hvad snakken er om. Det ville da interessere mig, om der stod noget om, hvordan Panasonic selv vurderer problemets omfang - de kunne jo have vurderet forkert...

Mvh.

Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 21:32

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej enand,

Første opsamling (14 ialt):

Bør nok opdateres i dit første indlæg (så det evt. bliver lettere at gen-finde senere).

/Lars

Er hermed gjort. Jeg har endvidere tilføjet denne besked:

For overskuelighedens skyld, vil Ole fra moderatorgruppen slette jeres tilmeldinger i tråden i takt med opdateringerne.

Tak for tilbuddet Ole.

Mvh.

Hej Alle.

Efter aftale med enand har jeg nu slettet (flyttet til arkivet) de indlæg, som ligger før enands sidste opsamling.

Der er i øjeblikket heftig debat i denne tråd. Den debat synes jeg, at I skal flytte til  Panasonic UK har anerkendt PV60 Purple snakes. Så I kan bevare overblikket over fejlmeldinger i denne tråd. Og diskutere purple snakes i den anden.

Jeg afventer enand's melding (via PM/post tak) på om jeg skal slette alle indlæg før min nærværende indlæg, eller om I vil fortsætte diskussionen hér?

Alternativt kan vi flytte første indlæg (altså opsamlingsindlæget til en ny tråd og så omdøbe denne tråd til f.eks. "Purple snakes på panasonic PV60"

Mvh

Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 22:11

Opsamling 20/2, 22.00 (21 ialt):

Fejlmeldt:
osvan - enand - Tma86 - Jorgen - Sabre2 - ccc.lll - Taunus - van the man - M-P-A

På standby:
OveA - Ullum - troelsit

Vil ikke fejlmelde eller har ikke bestemt sig:
Hancock - jesperms - Mollerup - Lennon - como - nikro_dk - 2jur - Kristensen - musicus - jeps

Jeg har tilsluttet mig Oles forslag om at holde denne tråd skarpt til emnet. De afledte diskussioner kører så videre i Panasonic UK har anerkendt PV60 Purple snakes, som de oprindeligt er afledt af. For at lette Oles deltagelse og vores alle sammens overblik, please hold indlæggene derovre.

Mvh.

Redigeret af enand - 21-Februar-2007 kl. 08:52
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 23:35

Jeg har også problemer med slangerne, men det er endnu ikke blevet fejlmeldt. Jeg har dog tænkt mig at gøre det inde for en nær fremtid.

Mvh. Jonathan.

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 23:49
Jeg har også slangerne på mit eksemplar af 42PV60 og jeg synes, jeg ser dem mere og mere. Skærmen er købt hos TC.

Jeg har endnu ikke fejlmeldt den og noget kunne tyde på, at jeg heller ikke vil få noget ud af det.  

Jeg er næsten 100% sikker på, at slangerne ikke var der i starten af skærmens levetid. Hvis de havde været det, havde jeg selvfølgelig gjort brug af mine 14 dages returret.

Pixelfejl (som min skærm også har) kan jeg leve med, men slangerne har jeg det ikke godt med.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 08:56

Opsamling 21/2, 08.55 (24 ialt):

Fejlmeldt:
osvan - enand - Tma86 - Jorgen - Sabre2 - ccc.lll - Taunus - van the man - M-P-A

På standby:
OveA - Ullum - troelsit - Jonathan 

Vil ikke fejlmelde eller har ikke bestemt sig:
Hancock - jesperms - Mollerup - Lennon - como - nikro_dk - 2jur - Kristensen - musicus - jeps - SJ

Til top
sabre2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af sabre2 sabre2 skrev:

Hvor mange kunder hos TC er blevet gjort bekendt med denne egenskab på det stærkt nedsatte produkt PV60 ?

Nu er det vel ikke normalt - i nogen brancer overhovedet - at man sælger produktet på de ting det ikke kan eller ikke magter.

Hvis man aligevel remser listen af model-betingede problemer op, så er det nok for at prøve at sælge et andet produkt istedet for.

Så hvis det er baggrunden for at være sur, på forhandleren eller på Panasonic, så er det selvfølgelig fortsat en mulighed. Men næppe noget der hører ind under markedsføringsloven.

/Lars

Først undskyld dette svar skal jo under den anden tråd, ved ikke lige hvordan man gør det.

Jeg bliver blot nødt til at forsvare det jeg skrev. Jeg mener helt klart at purple snakes er en afgørende egenskab ved PV60 / 600. Stort set alle ejere af dette tv vil give mig ret. Derfor skal denne egenskab nævnes på lige fod med at apparatet iøvrigt har et supergodt billede til prisen. Gøres dette ikke er det helt klart et brud på markedesføringsloven. Hvis sælgeren ikke kender denne egenskab derimod er han undskyldt, men TC indrømmer jo i dette forum at det har været kendt for dem fra begyndelsen - og så kan man sku da ikke bare lukke øjnene - ja undskyld. De gode egenskaber bliver fremhævet, men de dårlige fortiet, føj for en markedsføring.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu