Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
|
Emne: PV60: Spm. vedr. C.A.T.S og Q-Link Sendt: 27-Januar-2007 kl. 11:27 |
Har lige nærlæst manualen til PV60, og en ting undrer mig.
På side 7 i manualen står der at den lille sensor til højre for tænd/sluk-knappen er en sensor der registrerer lysstyrken for at regulere billedet automatisk (kaldet CATS), og så henvises der i øvrigt til side 14, hvor denne funktion ikke nævnes.
Overser jeg noget eller hvad?
Desuden er det begyndt at irritere mig at TV'et ikke kan kommunikere med min Philips Recorder (DVDR7300H) i forbindelse med flytning af tv-kanaler osv. Er det fordi Q-Link og Cinemalink (som recorderen har) ikke er indbyrdes kompatible?
Redigeret af J.F.L - 27-Januar-2007 kl. 11:36
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-Januar-2007 kl. 14:02 |
J.F.L skrev:
Desuden er det begyndt at irritere mig at TV'et ikke kan kommunikere med min Philips Recorder (DVDR7300H) i forbindelse med flytning af tv-kanaler osv. Er det fordi Q-Link og Cinemalink (som recorderen har) ikke er indbyrdes kompatible?
|
De fleste af den slags link er kompatible, men det virker ikke i RGB kun Composite, og ikke med alle Scartudgangene. Sådu må foretage indstillingen, og flytte tilbage efter indstiling.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2007 kl. 14:08 |
Radiomanden skrev:
J.F.L skrev:
|
De fleste af den slags link er kompatible, men det virker ikke i RGB kun Composite, og ikke med alle Scartudgangene. Sådu må foretage indstillingen, og flytte tilbage efter indstiling.
|
Aha, det med RGB vidste jeg ikke??
Det skal jeg lige prøve at rode med - så er det jo bare et spørgsmål om at skifte til Composite lige før en kanalrokering på TV'et, og så skifte tilbage til RGB bagefter.
Jeg har tjekket at jeg har forbundet til/fra stik på hhv. recorder og tv som understøtter funktionen.
Så vidt jeg kan se er det ben 10 i scart der ovefører de data - det burde det da gøre uanset om udstyret er sat til RGB eller composite?
Redigeret af J.F.L - 27-Januar-2007 kl. 14:10
|
 |
bulk
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
|
Sendt: 27-Januar-2007 kl. 14:36 |
Hvis du kigger på side 8 ell 22 ... øverst
så står der der AV2 AV3 understøtter Q-link... så hvis du har den i AV1 så er løsningen fundet 
Men må give dig ret i jeg heller ikke lige fangene den C.A.T.S. for den finder jeg heller ikke lige 
|
 |
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2007 kl. 14:55 |
bulk skrev:
så står der der AV2 AV3 understøtter Q-link... så hvis du har den i AV1 så er løsningen fundet 
|
Recorderen sidder i AV3 - med Qlink aktiveret på TV'et.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 27-Januar-2007 kl. 16:28 |
J.F.L skrev:
Desuden er det begyndt at irritere mig at TV'et ikke kan kommunikere med min Philips Recorder (DVDR7300H) i forbindelse med flytning af tv-kanaler osv. Er det fordi Q-Link og Cinemalink (som recorderen har) ikke er indbyrdes kompatible? |
Q-Link hos Panasonic svarer til EasyLink hos Philips. CinemaLink og EasyLink er ikke det samme.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 27-Januar-2007 kl. 17:45 |
J.F.L skrev:
bulk skrev:
|
Recorderen sidder i AV3 - med Qlink aktiveret på TV'et.
|
Jeg satte også scart-kabel i AV3-indgangen på TV'et, men kunne heller ikke få skidtet til at virke. Da jeg så rodede lidt rundt i TV'ets Setup opdagede jeg, at Q-Link var indstillet til AV2. (Åbenbart Default Setting fra fabrikken)
Ved at ændre 'AV2' til 'AV3' kom der så hul igennem.
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 17-Maj-2007 kl. 09:33 |
Er her nogen der er blevet klogere på hvordan den automatiske lyssensor virker - og om det kan slåes til og fra?
J.F.L skrev:
Har lige nærlæst manualen til PV60, og en ting undrer mig.
På side 7 i manualen står der at den lille sensor til højre for tænd/sluk-knappen er en sensor der registrerer lysstyrken for at regulere billedet automatisk (kaldet CATS), og så henvises der i øvrigt til side 14, hvor denne funktion ikke nævnes. |
|
 |
DerAlte
Junior bruger
Oprettet: 27-Oktober-2004
Point: 32
|
Sendt: 17-Maj-2007 kl. 10:44 |
Hej
I billedmenuen under det punkt der hedder billedvalg, skal der vælges AUTO. Hvis man vil prøve om det virker, så dæmp lyset og vent lidt. Belys derefter sensoren med en lygte og man vil se at der bliver skruet op for lys/kontrast efter 10-15 sek. Dette delay er for at ikke lys/kontrast skal drøne op og ned når man bevæger sig rundt i rummet.
mvh
|
Alt under 40" er kun til computerbrug.
|
 |
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 17-Maj-2007 kl. 12:33 |
Tak for svaret - det vil jeg prøve i aften.
Bruger du selv denne funktion?
DerAlte skrev:
Hej
I billedmenuen under det punkt der hedder billedvalg, skal der vælges AUTO. Hvis man vil prøve om det virker, så dæmp lyset og vent lidt. Belys derefter sensoren med en lygte og man vil se at der bliver skruet op for lys/kontrast efter 10-15 sek. Dette delay er for at ikke lys/kontrast skal drøne op og ned når man bevæger sig rundt i rummet.
mvh
|
|
 |
DerAlte
Junior bruger
Oprettet: 27-Oktober-2004
Point: 32
|
Sendt: 17-Maj-2007 kl. 15:58 |
J.F.L skrev:
Tak for svaret - det vil jeg prøve i aften.
Bruger du selv denne funktion?
DerAlte skrev:
Hej
mvh
|
|
Ja, jeg syntes at det er behageligt at lys/kontrast følger lyset i lokalet. Derved undgår jeg at TV'et virker for skarpt om aftenen.
mvh
|
Alt under 40" er kun til computerbrug.
|
 |