|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
Ovenstående skema er svjv. fra en US model, så jeg tror ikke det kan lade
sig gøre på din skærm. |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Jeg skrev til Gorm fra AV-forum og han siger, at man ikke kan bruge testbilledet på plasmaskærme, da de vil vise hvidere end hvid og anbefaler man kan bruge en demovideo med helikopter. Er der andre testbilleder der kan bruges? |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
DVE kan sagtens bruges til plasma.
|
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Hvidere end hvid... hmm.. prøv at spørge ham hvad det er - for jeg har ingen ide... |
|
![]() |
|
SJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
![]() |
![]() Redigeret af SJ - 19-November-2006 kl. 01:06 |
|
![]() |
|
![]() |
Title 12 Chapter 14 (under Display Setup Patterns)
I øvrigt mener jeg at den hvide markeret med prikker skal justeres så den lige præcis bliver så hvid som whiter than white feltet. Jeg ved godt at der står noget andet på den norske hjemmeside, og som jeg så skrev igen i mit tidligere indlæg, men jeg var i tvivl da jeg skrev det, og så vidt jeg husker skal den justeres til at blive så hvid som muligt. I øvrigt kan jeg anbefale GetGray, da den er noget nemmere at gå til, men den har intet om lyd og man skal selv skaffe farvefiltrene. GetGray Redigeret af lunddal - 13-Oktober-2006 kl. 08:44 |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Skal lige høre om to ting:
1. Ang. kontrast, så prøvede jeg igen og altså prikkerne helt ude i siden forbliver grå, selvom jeg ændrer kontrasten, så går derfor udfra selve de små firkantede rammer, og bruger den yderste, som jeg næsten kan få til at blive hvidere end hvid, men ikke helt. Der er kontrasten rigtig høj, kan det være korrekt?
2. Lysindstillingen har jeg fundet ud af nu, men skal de lige præcis KUN kunne skimtes fra sofaen, hvor jeg sidder eller skal de to inderste være klart tydelige?
3. Jeg har justeres efter HDMI indgangen på min PV60, men det skal jo også gøres for AV2, hvor recorderen sidder. Er det samme indstilling som for HDMI og i så fald, hvordan kopierer jeg HDMI indstillingen på AV2 og endnu vigtigere kan indstillingen også bruges til tvkanalerne?
Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
![]() |
Jeg har justeret mit efter tapeconnections demomodel, men syntes billedet er en del for lyst!! http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 456.. Men man må da kunne se nogle steder hvad den optimale indstilling for dette tv er??
|
|
![]() |
|
jeps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Har du læst hele tråden? TC gør meget ud af at fortælle, at variationen de enkelte produkter i mellem kan være så stor, så det der er optimale indstillinger på et TV ikke er det på et andet. Netop derfor var Rune så modvillig med at vise TC's indstillinger. Du kan altså ikke bruge de viste indstillinger, som den endegyldige sandhed. Det er min erfaring fra mit TV, at indstillinger passer godt på HDMI indgangen (som de også er lavet til). På de analoge indgange har jeg øget skarpheden et nøk. Jeg synes ikke de gør billedet for lyst. Hilsner jeps
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg brugt et par timer på at kalibrere udfra DVE.
Når jeg så sætter en film på og kører den over f.eks. AV2 eller specilt HDMI oplever jeg at billedet er meget lyst.
Jeg har ellers kalibreret, så det kun er de inderste to striber der er synlige og hvor den inderste kun kan skimtes.
Kontrasten har jeg skruet lidt ned, men det hjælper ikke så meget på billedets lys.
Hvis jeg skal have indstillingen, hvor billedet ikke er så lyst, bliver jeg nød til at skrue ned for lysstyrken, også vil der så kun være en bar der er synlig, så vil det ikke være kalibreret rigtigt.
Andre der har opevet dette med PV60?
|
|
![]() |
|
jeps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Lige en hurtig fra hoften. Du har sat indstillinger til "Biograf", ikke? For ellers er hele indstillings delen det stort set spildt.
|
|
![]() |
|
Dumbo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
Bjur:
Hvilken opsætning fik du af ud at bruge DVE?? Dette synes jeg også er interessant.... ;o) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |