recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PV60E tweaks/indstillinger og kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPV60E tweaks/indstillinger og kalibrering

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 08:34

Jo jeg har sat den til Biograf, da jeg derved ved, at Panasonic ikke går ind og autojusterer, men ellers synes jeg specielt ved alm. tv kigning, at når jeg vælger normal får ansigterne en mere naturlig farve, og når jeg ser dvd, specielt ved hdmi, er billedet alt for lyst, selvom jeg ikke har skruet hverken lys eller kontrast over halv.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:14
PV60 er allerede kalibreret fra fabrikken, så det burde ikke være nødvendigt med en DVE klaibrering. Jeg har selv prøvet med en DVE kaliberering og endte på fabriksindstillingen.

"Standard" indstillingen er:

"Normal" mode
Alt på "off"
Farvetemperatur på "normal"
Resten på 50%

Optionelt kan man så kompensere på farve temperaturen:
Sæt farvetemperaur til "varm", og kompenser ved at skrue lidt ned for farve ( til ca. 40% )  til du er tilfreds med farverne.

Redigeret af nextgeneration - 23-Oktober-2006 kl. 12:59
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:17
Ja, PV60 er et helt perfekt TV. Det er det første i historien der kommer fornuftigt kalibreret fra fabrikken.

Or not...

(misforstå mig ikke, jeg kommer forhåbentligt snart til at købe mit eget 42" PV60, men forherligelsen kan også tage overhånd!)

Redigeret af Naiera - 23-Oktober-2006 kl. 09:18
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, PV60 er et helt perfekt TV. Det er det første i historien der kommer fornuftigt kalibreret fra fabrikken.

Or not...

(misforstå mig ikke, jeg kommer forhåbentligt snart til at købe mit eget 42" PV60, men forherligelsen kan også tage overhånd!)

Vi glæder os til du får dit PV60 - please
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:24

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

PV60 er allerede kalibreret fra fabrikken, så det burde ikke være nødvendigt med en DVE klaibrering. Jeg har selv prøvet med en DVE kaliberering og endte på fabriksindstillingen.

"Normal" visning
Alt på "off"
Resten på 50%

Dernæst sæt farvetemperaur til "varm", og kompenser ved at skrue lidt ned for farve ( ca. 40% )  til du er tilfreds med farverne.

Hej!

På udstillingen fornylig på Scandic i Kbh.,havde Otto fra T.C både en kalibreret pv60-og en med fabriksindstilling sat op side by side-og  der var himmelvid forskel på de  2-den kalibrerede var væsentlig bedre.Så hvis du mener at fabriks-indstillingen på den er perfekt,så......

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Dumbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:43

Dette kan jeg da også tilslutte mig til -
PV'en er ikke opsat optimalt fra fabrik af - det er der vel ingen der er... Mærkeligt....

Min indstilling er blevet finjusteret lidt siden sidste:
Lidt over 1/2 ved kontrast, Lidt over 1/3 lys, 1/3 farve, Temp. er normal (synes varm bliver for røg-gul - tror mig, jeg er selv ryger....) Alt er slået fra grundet Selector'en - den vil ikke lade mig tilfører 3D Comb, som ellers er slået til, når selectoren ikke er tændt....

Disse indstillinger virker rigtigt fint ved alm. tv-kiggeri og DVD-film... Ved fodbold og Formel-1 er jeg på r****, der kan jeg bare ikke finde et bare nogenlunde billede... Nogen der har erfaringer med dette?

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 09:53
Har du brugt DVE til at kalibrere med, eller har det været med tomlen i vejret og prøvet dig frem?
Til top
Dumbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 10:40

Tomlen og tomlen i vejret....

Jeg må indrømme, at jeg stole en del på mine øjne - i hvert fald mere end til bare at satse ud i den blå luft....

Jeg har til gengæld forsøgt, at indstille Tv'et så det står pænt på alle programmer - udentagen fodbold og formel-1....
Så jeg har da brugt noget tid på det - vurderede og ændret igen og igen...

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

"Normal" visning
Alt på "off"
Resten på 50%

Dernæst sæt farvetemperaur til "varm", og kompenser ved at skrue lidt ned for farve ( ca. 40% )  til du er tilfreds med farverne.

Hej!

På udstillingen fornylig på Scandic i Kbh.,havde Otto fra T.C både en kalibreret pv60-og en med fabriksindstilling sat op side by side-og  der var himmelvid forskel på de  2-den kalibrerede var væsentlig bedre.Så hvis du mener at fabriks-indstillingen på den er perfekt,så......

Du blander tingene sammen.

Fabriksindstillingen er den indstilling indstillingerne er sat på fra fabrikken, på PV60 er fabriksindstillingen sat på "dynamisk" og med alt sat på 100%.

At skærmen er kalibreret fra fabrikken er en helt anden sag. Kalibreringen er sat således at den står optimalt når alt er sat på 50%. Så er der både plads til op og ned justering - det lyder da logisk

Indrømmer der kan ske ting og sager under transporten, og ikke alle TV er ens, blå-mandag indstillinger etc. Men min egen oplevelse er, at ved alt sat på 50% og "normal", svarer det stort set til hvad jeg kommer frem til ved brug af DVE. Så kan man være i tvivl om den ene knap skal stå et hak op eller ned, og man kan let ændre lidt på lysstyrken og kompensere på kontrasten og få et stort set tilsvarende billede.

Summa sumarum er det lettest bare at sætte alt på 50% som tidligere omtalt. Hvis man ikke kan lide den sat på "varm" står det også rigtig flot.

Tilføjelse:
Jeg tror godt man kan regne med at produktionslinjen har mere avanceret kalibreringsudstyr end du nogen sinde selv kan sætte op.

Redigeret af nextgeneration - 23-Oktober-2006 kl. 12:39
Til top
Dumbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 14:48

Hey - takker for den information - sådan havde jeg desværre ikke lige set på det...

Et lille spørgsmål: Er det muligt at komme ind i servicemenuen på PV60 for en normal forbruger ?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 17:59

Fabriksindstillingen er den indstilling indstillingerne er sat på fra fabrikken, på PV60 er fabriksindstillingen sat på "dynamisk" og med alt sat på 100%.

At skærmen er kalibreret fra fabrikken er en helt anden sag. Kalibreringen er sat således at den står optimalt når alt er sat på 50%. Så er der både plads til op og ned justering - det lyder da logisk

Tilføjelse:
Jeg tror godt man kan regne med at produktionslinjen har mere avanceret kalibreringsudstyr end du nogen sinde selv kan sætte op.

Det passer vist ikk' lige det der, set i lyset af dine tidligere kommentar om at man ikke behøver indstille på sit PV60 for at få et pænere billede. Skærmene bliver ikke kalibreret ordentligt på fabrikken. En ordentlig kalibrering koster 2500,- hos TC, men selv en DVE-kalibrering gider de da ikke ofre på TV. Det ville være for dyrt.

Redigeret af Naiera - 23-Oktober-2006 kl. 18:05
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Dumbo Dumbo skrev:

Et lille spørgsmål: Er det muligt at komme ind i servicemenuen på PV60 for en normal forbruger?

Ja, hvis du har de rigtige koder, men det er nok ikk' så smart at du kaster dig ud i den slags, for det kan gå pænt galt hvis du piller ved noget forkert.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu