recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pvr filer til brænding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpvr filer til brænding

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SanDerS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: pvr filer til brænding
    Sendt: 13-August-2007 kl. 20:44

Hej allesammen

Jeg er jo ham den lykkelige ejer af arion's ac9310pvr. Men jeg har et lille problem. Der er en recording jeg gerne vil have brændt ud.. jeg har flyttet filen over på min pc. men jeg kan ikke afspille den. det er en *.pvr fil.. og den skulle jo gerne blive til en avi eller wma. men hvordan.. nogen der kender et codec eller afspiller eller et andet prog

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 23:47

Hej SanDerS,

Du kan bruge VLC media player til at afspille filerne. Formatet af pvr-filerne (er det ikke *.avr?!) er MPEG2 i Transport Stream udgave (som det sendes på DVB-T nettet). Det er de færreste programmer der kan arbejde med Transport Streams - og endnu færre der kan lagre direkte i XviD/DivX/WMA... måske avidemux(?)kan klare opgaven (har ikke selv prøvet). Alternativt kan ProjectX bruges til at få MPEG2 Program Streams ud af avr indholdet - til at brænde en DVD eller som input til 'normale' MPEG2 programmer.

Se evt. også tråden Trække film ud af Digiality CX302

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 08:33

Filerne kan afspilles og redigeres direkte fra recorderens harddisk med programmerne fra Womble og Videoredo samt ProjectX. Afspilning alene kan ske med nyeste udgave af Nero Showtime, Mpeg Streamclip, VLC Media Player og andre. Hvis der er softcoded undertekster i streamen vil jeg anbefale at denne demuxes med ProjectX før viderebehandling, ellers forsvinder underteksterne.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu