|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
buller1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2004 Status: Offline Point: 266 |
![]() Sendt: 11-Maj-2010 kl. 17:06 |
Har overvejet at købe fladskærmstv med PVR. Men er ikke helt klar over, om kvaliteten er ligeså god, som på ekstern harddiskoptager? Er der nogen der har erfaring på området? Jeg har selv en SONY RDR-HX900 harddisk-optager - så kvaliteten må helst ikke være ringere?
Redigeret af buller1 - 11-Maj-2010 kl. 17:08 |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Optagelse med fjernsynets PVR-funktion sker helt uden kvalitetstab, da det er DVB-transportstrømmen, der optages. Det kan med andre ord ikke blive bedre :-)
HX900 kan kun anvende analog kilde (indbygget tuner eller SCART) hvorefter den laver MPEG2-enkodning af signalet og gemmer det på harddisken. Det kan ikke undgå at være dårligere end ren digital modtagelse/optagelse. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
buller1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2004 Status: Offline Point: 266 |
![]() |
Jeg mente nu en PVR i tv contra en af de eksterne digitale DVB-C optagere, der er på vej.? Vil PVR være ligeså god som sådan en harddiskoptager?
Jeg nævnte min analoge harddiskoptager bare for at referere til, , hvad jeg hidtil har været vant til, men fik i ovennævnte ellers udmærkede besvarelse egentligt ikke fuldt ud besvaret mit spørgsmål. Derfor gentages det hermed. Men hvis det er sandt at PVR i tv er uden kvalitetstab er spørgsmålet jo egentligt indirekte besvaret :)
Redigeret af buller1 - 11-Maj-2010 kl. 21:29 |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Rent billedkvalitetsmæssigt ja . Hvad enten det er en ekstern boks eller indbygget funktionalitet i fjernsynet er det som nævnt den rå transportstrøm, der optages. Men funktionalitetsmæssigt vil der givetvis være forskel. Fjernsynet vil typisk kun have én tuner indbygget og man kan derfor ikke optage et program, mens man ser et andet. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svar. Den elegante "skjulte" eller diskrete PVR harddisk løsning kan måske opveje tabet af en tuner.
Det kan det for mig i hvert fald. 90% af mine optagelser finder sted når jeg er hjemmefra.
Redigeret af buller1 - 11-Maj-2010 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
kimfrede ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Du spørger godt lidt i anden retning, men jeg vil også gerne fremhæve, at det har været en kæmpe forbedring at gå fra optagelse af digitalt signal via analog forbindelse (scart) på min gamle Pioneer til nu at anvende Panasonics indbyggede optagefunktion. Jeg kan ikke med det blotte øje se, om der er kvalitetstab - det er en ren fornøjelse.
Så om du vælger en indbygget løsning eller en særskilt boks er vel i sidste ende et spørgsmål om temperament, økonomi, mærkepreferencer m.v. - men alt i alt en markant kvalitetsforbedring. Jeg kan selvfølgelig (fortsat) ikke optage to kanaler på samme tid - det kunne jeg heller ikke før - og det er reelt et marginalt behov for mig. Det afgørende for mig har været adgangen til en sekundær tuner - så jeg som kan se noget andet under en optagelse. Redigeret af kimfrede - 13-Maj-2010 kl. 12:26 |
|
/kims
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |