recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pvr-250 og sne på 3+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpvr-250 og sne på 3+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Emne: pvr-250 og sne på 3+
    Sendt: 19-August-2004 kl. 13:22

Jeg har anskaffet mig et Hauppauge kort og delt og forlænget mit antenneudtag (TDC-kabel), men nu viser det sig at signalet i det ene kabel er meget skidt, dvs. Kanal5 og Tv3+ samt Viasat Sport1 er i meget ringe (læs ubrugelig) kvalitet.

Jeg mindes nogle kloge ord andet steds herinde, om at netop dette kunne være tegn på for lav styrke i modtagelsen. Jeg har ellers benyttet splitdåse af god kvalitet (den slags med kablet direkte fastskruet på printplade osv).

Kan jeg rette op på det, kan jeg forstærke signalet eller er det bare ikke muligt at dele et kabelsignal op?

Det er lidt surt at optage digitalt fra en kanal der er så tilsneet at Brøndby ikke kan skelnes fra Midtjylland

/B

 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2004 kl. 14:47

Hej Bølge

Prøv at bytte om på de to tilslutninger og se om den dårlige side skifter. Som du beskriver det lyder det som en fejl i fordelerdåsen - fx at en enkelyt tynd ledning kortslutter.

Hvis det ikke er det skal du have en fordeler dåse med forstærkning. Forstærkningen er indbygget i dåsen og sådan bør det være. Du kan ikke forstærke et signal der er for svagt - det bliver det ikke bedre af.

Og vi skulle jo nødigt til at påstå at FCM ikke kan score.

Hilsen

Michael Sørensen, Kbh

mvh MichaelS
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2004 kl. 14:52

Hej Michael,

Tak for dit hurtige og konstruktive svar. Jeg prøver at bytte om og evt. anskaffe en forstærket fordelerdåse.

Og du har ret - der er ikke meget fidus i at forstærke et sløret signal.

Og FCM er som regel meget godt med de først 89 min på Brøndby Stadion

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2004 kl. 11:30
Prøvede at bytte rundt, men det ændrede ikke noget - nu må en ny dåse afprøves
Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2004 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Prøvede at bytte rundt, men det ændrede ikke noget - nu må en ny dåse afprøves


Hvis det ikke ændrede noget burde det netop ikke være dåsen - prøv i stedet at bytte fx kabler...
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)


Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2004 kl. 14:17

hmm, det er selvfølgelig rigtigt at dåsen ikke fejler noget i og med der kan laves signal i begge udtag.

Jeg må nok kigge lidt på kabel-delen, men det er helt nye kabler....

Er der en øvre grænse for længden af et kabel? Jeg vil tro det er på ca. 15-20 meter.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2004 kl. 15:10
Jeg har på et tidspunkt kigget efter en fordeler med indbygget forstærker, men kunne ikke finde noget. Hvor kan jeg finde sådan noget henne, hvis jeg skulle få brug for det?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2004 kl. 21:44

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har på et tidspunkt kigget efter en fordeler med indbygget forstærker, men kunne ikke finde noget. Hvor kan jeg finde sådan noget henne, hvis jeg skulle få brug for det?

Harald Nyborg har en til 95,-:

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp? varenr=6888&n=60105

MEN !!! Ved anvendelse på fællesantenne anlæg med mange kanaler og høj signal styrke kan den muligvis give problem med interferens striber. Anvender den selv på anlæg med 29 TV kanaler + internet uden problemer. Har forresten også set den på hylderne i BAUHAUS, til en lidt højere pris.

Mvh JørgenT

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2004 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Jeg må nok kigge lidt på kabel-delen, men det er helt nye kabler....

Er der en øvre grænse for længden af et kabel? Jeg vil tro det er på ca. 15-20 meter.

Ja, der er en øvre grænse, afhængig af kabel kvalitet og signal styrke. Men den længde skulle højst give lidt begyndende sne, ikke totalt ubrugeligt signal. Kig hellere på samling af kabel + stik, en tynd tråd fra kabel skærmstrømpe kan give kortslutning med dette symptom. Du har forhåbentlig kabel skærmledning afisoleret og i klemme mod metal/stel i både stik og fordeler dåse ? Det nye kabel kan selvfølgelig være defekt, men nok yderst sjældent.

Mvh JørgenT

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2004 kl. 09:38
Der er noget info om optimalt stik/ledning/signal på http://www.tunenet.dk/ under teknik sådan gør du.
/ Bob
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2004 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Jeg må nok kigge lidt på kabel-delen, men det er helt nye kabler....

Er der en øvre grænse for længden af et kabel? Jeg vil tro det er på ca. 15-20 meter.

Ja, der er en øvre grænse, afhængig af kabel kvalitet og signal styrke. Men den længde skulle højst give lidt begyndende sne, ikke totalt ubrugeligt signal. Kig hellere på samling af kabel + stik, en tynd tråd fra kabel skærmstrømpe kan give kortslutning med dette symptom. Du har forhåbentlig kabel skærmledning afisoleret og i klemme mod metal/stel i både stik og fordeler dåse ? Det nye kabel kan selvfølgelig være defekt, men nok yderst sjældent.

Mvh JørgenT

Nyt kabel med gamle stik. Jeg vil kigge efter og sikre mig at der ikke er kortslutninger. Måske stikkene er for gamle? så der ikke er tilstrækkelig forbindelse...

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu