|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() Sendt: 25-Juni-2007 kl. 18:46 |
Håber at det er ok at oprette et nyt emne om PX70 , der er godt nok mange jer er super glad for mit tv , men ville høre om der er nogle som har erfaringer i at gå fra et normalt dvd signal , eller som min SONY hx1000 som kan sende 625p ud ( komponent) til en anden type dvd som kan sende 720p ud via hdmi ?kan det betale sig ? , eller skal jeg hellere investere i en blu-ray afspiller for at få en mærkbar kvalitets forbedring. tusind tak for de mange gode råd jeg har fået i dette forum |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
mhelt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2005 Status: Offline Point: 220 |
![]() |
Min erfaring er, at billedet bliver langt bedre med en god ekstern scaler - fx en PS 3 eller en Toshiba HD-XE1. Jeg har desværre ingen erfaring med billigere løsninger som fx visse harddiskrecorderes opskalering. Men jeg ved at jeg først blev rigtigt glad for DVD-afspilning da jeg fik en god scaler i form af PS3'en. Før det var jeg faktisk lidt skuffet over kvaliteten af mit PX700 ved SD-signalkilder.. Overvejer faktisk at udskifte min pio dvr 540 HX-n med en ny model med indbygget scaler da også dvb-tuneren lider lidt under den dårlige scaler. Desværre har jeg ingen erfaring med kvaliteten af scalere i harddiskrecordere - andre? Mvh Redigeret af mhelt - 25-Juni-2007 kl. 20:55 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej mhelt , tak for dit svar. Forstår jeg dig rigtigt når du skriver at du først blev tilfreds da du købte en ps3 også i forhold til dvb-t ? er det ved dvd eller blu-ray
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Kun DVD, signalet fra fjernsynets DVB tuner kan ikke behandles eksternt. DVD står pænt, ligeledes Blu-ray Mvh Martin |
|
![]() |
|
![]() |
Og ja, DVD afspilning blev jeg først tilfreds med efter jeg fik en PS3. Sidder ca. 2.75m fra skærmen som er vægophængt. Med min SD DVD afspiller er billedet skuffende blødt. |
|
![]() |
|
![]() |
hej mhelt tak for dit svar , vil så vente lidt på at blu-ray falder lidt i pris , tør ikke at købe en ps3 da datteren så vil sidde og spille på det nye tv hele tiden |
|
|
|
![]() |
|
jr00 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-December-2004 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
Prøv evt. at læse dette indlæg på hifi4all http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54284&P N=1 Det lader til at de billigere skalerbare dvd afspillere også kan levere et fornuftigt billede. I hvert fald på en Z5 projektor, jeg ved ikke om du vil kunne se en tilsvarende effekt på en px70, men det er vel ikke usandsynligt. |
|
![]() |
|
Deucalion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
Er der én der lige vil skære det ud i pap for mig? Jeg har et Pana PX70 og en PS3. I øjeblikket står PS3'en til at outputte 1080P. Hvis jeg forstår ovenstående kommentarer korrekt, så er dette ikke optimalt. Skal jeg hellere sætte PS3'en til 720P, eller hvad? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12458 |
![]() |
Du skal sætte PS3'en til det der ser bedst ud.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej naiera Har du nogle indput til mig vedr denne tråd , kunne godt bruge nogle gode råd |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |