|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
HarBrug for 32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() Sendt: 17-Marts-2007 kl. 10:35 |
||
Når man ser bort fra designet, hvor meget bedre er så selve billedet på det nye px70 42 i forhold til det gode gamle TH 42 PV 60 EH som TC åbenbart lige har fået en stor ny ladning (så burde vel være uden snakes) ind fra mærskcontaineren så man kan få den til 9500 uden levering. Nu kan man så se, at enkelte heldige har kunne bestille den nye px til 12500, altså 3000 kr. dyrere end pv´en.
Mit spørgsmål er så, er det 3000, der er givet godt ud, hvis man ser bort fra designet, og kun ser på de rent tekniske specifikationer? Da jeg regner med at fokusere på det smukke billede og ikke på rammen! |
|||
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se... |
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Ingen synlig forskel....
|
|||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|||
![]() |
|||
hesselballe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Århus N Status: Offline Point: 92 |
![]() |
||
Hvis der ingen "synlige" forskelle er (?) og een ikke er interesseret i udseendet - hvad er forskellen så? Der er vel (lidt) forskel når PX70 er måske kr. 3000,- dyrere - eller hva? Er der nogen der har set PV60 og PX70 i brug ved siden af hinanden?
|
|||
De dumme er ikke for kloge.
|
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Jeg har set de to side om side i en pana forretning. Både innehaveren og jeg var enige om at der ikke var nogen synlig forskel mellem de to.
Iøvrigt mener jeg PX7 og PX70 bruger 9G panelet, det er FHD modellerne der er 10G panelet .... ikke ... ![]() Det er så heldig at man pt kan vælge hvilken farve man vil ha på sin pana ... Redigeret af nextgeneration - 17-Marts-2007 kl. 13:38 |
|||
|
|||
![]() |
|||
F.Nielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 103 |
![]() |
||
Iflg. Panasonic 2007 kataloget har PX70 og PX700 også 10G panelet.
Redigeret af F.Nielsen - 17-Marts-2007 kl. 13:56 |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Lad mig starte med at sige jeg ikke har set dem stillet op mod hinanden, så mine forventninger er rent teoretiske - men PX70 har både nyt G10 panel mod PV60's G9 panel samt ny forbedret videoprocessor og muligheden for input af 1080p fra HD-DVD/Blue-Ray nexts's svar skal nok ses lidt i lyset af hans modvilje mod at noget skulle være ligesågodt eller måske ligefrem bedre end han eget pv600 Men personligt er jeg ikke i tvivl om at den nye serie med disse tiltag har nogle billedmæssige fordele også - ikke nødvendigvis kæmpe forskelle ved første øjekast, vi taler jo i forvejen om en skærm med et super billede, så det er ikke sådan at den gamle pludselig ligner skidt ved siden af den nye, og mange kan sikkert ikke se nogen nævneværdig forskel - men selvfølgelig er der små forfinede forskelle, ellers ville man jo ikke have udviklet både nyt panel og ny processor. En mulighed kunne være at purple snakes problematikken er helt væk på den nye serie, hvilket definitivt afholder mig fra at købe PV60/600 serien Blot fordi man køber en ny PV60 idag er der ingen garanti for at det ikke har problem med purple snakes. Panasonic har på intet tidspunkt meldt ud at det er en officiel fejl, der er løst på alle senere producerede enheder, men blot anerkendt at nogen solgte enheder har haft flere problemer end andre og i visse situationer taget tiltag til at mindske problemet. Ikke fjerne det eller garantere at ingen fremtidige enheder har samme problem. Når next mener at problemet nu er helt løst og alle skærme er fejlfrie, som han ofte udtaler det, blot fordi panasonic i et vist omfang har accepteret at der er nogle problemer med serien - så er det ren ønsketænkning og selvopfundne udtalelser. Der er på intet tidspunkt kommet nogen officiel udtalelse nogen steder fra der understøtter Next's ønsketænkning på dette område. Mit bedste råd er at udvise lidt tålmodighed, istedetfor den lettere hysteri der syntes at råde herinde pt. hvor ingen kan vente - den nye serie er jo slet ikke rigtigt kommet på hylderne endnu, og vi har ikke set nogen tests endnu, så ingen ved rigtigt noget. Vent til de kommer på hylderne, og der kommer nogle tests, brug noget tid på at finde en forhandler hvor begge kan sammenlignes ved siden af hinanden, og tag så en beslutning udfra dette. |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
munken ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2006 Status: Offline Point: 147 |
![]() |
||
Billedet skulle være betydelig bedre på px70 end pv60 når der bliver sat HD materiale på skærmen... Derudover skulle der ikke være den store forskel ved analog signal, men er nu også rimelig sikker på at med det ny g10 panal og processor, så er skærmen blevet forfinet på en del områder..
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu var vi altså to der kunne konstatere dette ... Inden du udmelder som du gør, så undersøg først . Kommer du til en anden konklusion - fint med det. |
|||
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Det er også helt iorden next - men bare for fuldstændighedens skyld, var der en anden i tråden om fælleskøb der sagde det modsatte. Han sammenlignede også PV60 med PX70 i en forretning og syntes der var forskel - og købte derfor PX70 Han var altså noget til et en anden konklusion end dig. Pointen er at selvfølgelig er der ikke kæmpe forskel, og det kan da godt være du lige ved første øjekast ikke kan se nogen nævneværdig forskel i butikken på et eller andet tilfældigt analogt SD signal - men det betyder ikke at der ikke er når man tester lidt mere gennemgribende.
Redigeret af spawn - 17-Marts-2007 kl. 16:41 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som sagt - det er muligt der er en forbedring, jeg kunne ikke se den, skærmene står aldrig helt ens, så det er svært at se om forskellen er en forbedring eller blot fordi de står forskelligt i indstilling ..... men jeg kunne forstille mig man kan på FHD modellen ... Ikke deto mindre skal man alt andet lige naturligvis gå efter den nye model, medmindre man ikke er til sort - da mener jeg PV60 er NOK, hvilket egentlig er det jeg vil slå på. Mødte et ægtepar idag i Elgiganten, de så på fladskærme og ville ikke ha et sort TV, så hvis ikke man er til sort er det nu der skal handles ......... Et andet punkt er at 2007 modellerne er dug frisk nye - ingen har nogen som helst erfaring med de nye modeller, her tænker jeg på eventuelle designfejl. Det vil vise sig om 6 måneders tid. Så har man ikke travlt ville jeg lige trække den til andre brugere har fundet eventuelle fejl ved modellen ![]() Redigeret af nextgeneration - 17-Marts-2007 kl. 17:49 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Klart nok - PV60/600 bliver jo ikke dårlig blot fordi der kommer en ny model der måske kun er marginalt bedre. Det er stadig en skærm der leverer et kanon billede (når det ikke lige forstyrres af slanger) - så selvfølgelig er PV60/600 stadig "nok" hvis man bedst kan lide sølvdesignet og gerne vil spare de par tusinde man kan ved tilbudsprisen nu på eks. PV60 Men personligt kan jeg bedst lide det sorte design, og jeg betaler gerne lidt mere for de forbedringer jeg stadig mener der er i den nye serie. Det er oftest de sidste små forbedringer der lige sætter prikken over i'et, og sjældent der ligefrem er kvantespring i forskel på sidste og nyeste model. Rådet om at vente til andre brugere har testet og ledt efter fejl, kan være fornuftigt nok - som altid ved nye modeller indenfor alt elektronik må hver enkelt gøre om med sig selv om man vil have det sidste nye nu og her, eller vente til det ikke længere er så nyt så der er kommet nogle erfaringer med det. Problemet ved det er bare at hver gang man venter ½år eller mere, så er der præsenteret noget nyt spændende der er lige om hjørnet, og så starter overvejelserne forfra. Redigeret af spawn - 17-Marts-2007 kl. 18:21 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ca på det tidspunkt ( om ½ år ) kommer Pioneer så med deres 2007 modeller ![]() øvrigt det med slangerne kunne være en god grund til at gå efter 2007 modellen hvis man vil være helt sikker - ( går ud fra det er helt rettet i de nye modeller ![]() Redigeret af nextgeneration - 17-Marts-2007 kl. 19:01 |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |