|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Til gengæld så jeg en blu-ray film på en 37" og en 50" side om side .
37" med SD signal og 50" med HD signal fra samme blu-ray afspiller. De stod begge så godt som helt ens, så forbedringen på SD til HD er springet 37" til 50" - hvis I forstår hvad jeg mener. Redigeret af nextgeneration - 17-Marts-2007 kl. 19:10 |
|||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
ja - for eksempel Men der er sikkert også andre nyheder på vej til den tid.
Også min tanke - i og med der er en forbedret billedprocessor der bl.a. er kraftigere end den gamle, kunne man håbe på at problemet var helt elimineret på den nye serie. PS: Den sidste uges tid har jeg iøvrigt set en del på TH65PV600 Full HD med en Blue Ray afspiller tilsluttet - det ser bare så godt ud. Men jeg har ikke plads til en 65" og prisen på små 130.000,- er også et par tusinde mere end jeg lige vil ofre Redigeret af spawn - 17-Marts-2007 kl. 19:21 |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||
Kan godt se disse gradueringer i farveovergange, men de giver ikke purple snakes på min, formoder fejlen blev fundet og løst inden man frigav 50", + det er relativt sjældent det optræder. En forbedring ville være om gradueringerne i farveovergange forsvinder - hvis nogen kan verificere om pana 10G panel har løst dette problem så smid lige en tråd. Redigeret af nextgeneration - 17-Marts-2007 kl. 19:28 |
|||
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
No fans lyder godt ..... |
|||
|
|||
![]() |
|||
jr00 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-December-2004 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
||
Jeg tillader mig lide at stille et spørgsmål i denne tråd for ikke at starte endnu en px60/px70. Hvordan fungerer det med at skifte mellem 4:3 og 16:9 formaterne. Jeg mener der udsendes jo stadig en del programmer i 4:3, hvordan behander px60/70 dem? Hvis jeg f.eks. sender et 4:3 format fra min sat-box til f.eks. px60/70? Hvordan behander panasonicen signalet? Hvilke indstillings-muligheder har den? Den har sikkert alle mulige super-zoom (eller lignende) funktioner, hvor den beskærer billedet og/eller ændrer forholdet mellem højde og bredde? Men er det også muligt at fjernsynet bare viser signalet 'ubehandet' med sorte felter i højre og venstre side (hvor de oprindelige forhold i billedet altså bevares). Jeg har selv et ca. 10 år gammelt 4:3 tv fra sony og overvejer kraftigt at købe et px70 ... men jeg vil jo nødigt blive sindsyg ;-) |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
||
Det er selvfølgelig muligt at se et 4:3 signal med de rette proportioner. Hvis man så vil undgå ulige slid sætter man gardinerne til lys, og nøjes med at bruge 4:3 når man rent faktisk sér udsendelsen. Men ellers er der ingen ko på isen, og fjernsynet skal nok kunne vise alle slags signaler med de korrekte proportioner.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for svaret. Det regnede jeg også med, og jeg troede faktisk også at disse problemer var løst for mange år siden, da 16:9 formatet vel har eksistet over 10 år, men det var det altså ikke på det føromtalte CRT tv. Så man kan altså godt sætte tv'et til at vise inputsignalet udeformateret så man kan zappe mellem 16:9 og 4:3 udsendelser vha. fjernbetjeningen til satboxen uden at man også skal have fat i fjernbetjeningenen til tv'et og ændre format-indstillingerne der?
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
||
Ja, når jeg sætter min PX60er til 4:3, slår den selv over i 16:9 når f.eks. Canal+ har en film i det format (min lejebox er tilsluttet med scart, da det er det eneste man får ud af de lejeboxe
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Super. Mange tak for svarene.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Dette problem med sorte bjælker i siderne er historie - eksisterer stort set ikke mere. Efter DR og TV2 er gået over til at sende i 16:9 er dette problem forsvundet 99%. Alt sendes i 16:9, selv gamle 4:3 udsendelser. Sporten kan af og til sende korte 16:9 klip med sorte bjælker i siderne. Min canaldigital box kan sættes til at outputte i 16:9, der er aldrig sorte bjælker i siderne. Skulle de endlig være har panen en "Just" funktion der strækker billedet via en algoritme til 16:9 næsten uden man kan se det. Redigeret af nextgeneration - 20-Marts-2007 kl. 08:04 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Øhm, nej. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |