Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 12:55 |
Præcis The Big
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 13:11 |
TheBig.... skrev:
Når man bruger autofunktionen, virker det på den måde at hele skærmen bliver fyldt ud med billede, går man eks. overpå Tv1000 er der først sorte rammer i bund og top, men autofunktionen gør det at den zoomer billedet ind så den passer med tekst og fjerner de sorte rammer.
Jeg har lagt mærke til at ved nogle enkelte kanaler, kan der være problemer med at zoome ind sådan at undertekster passer, men da det er de samme kanaler hver gang, tror jeg mere det er fordi der mangler noget i disse signaler, det er ikke TVet der har en mangel/fejl, da det som sagt virker på de fleste kanaler, men ikke ved et par stykker, og da jeg har nær de 100 kanaler, inkl. betalingskanaler/film, HD Discovery er der slet ikke noget med, anser jeg problemet for meget lille og skylder skylden på signalkilden. 
|
Tak, det beroliger lidt..
Hvis du f.eks. ser en film/serie der er i letterbox (sorte streger øverst/nederst), hvor underteksterne står helt/halvt nede i den sorte kant, hvordan klarer PX70 så det, hvis den står i autozoom?
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 13:12 |
nextgeneration skrev:
Bedste er at sætte det på 16:9 eller Just ... så får man ingen problemer.
|
Ikke en option (for mig). Synes det ser forfærdeligt ud med 4:3 format der er presset/strukket til 16:9.
Redigeret af Pallec - 25-April-2007 kl. 13:16
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 15:58 |
Jo men Philips CRT Topmodeller har jo ikke været "Låste" i forhold til bestemte pixeltal. Måske lettere lave noget glidende ved CRT.
Minder mig om skal huske hvilket mærke instruktionsbogen har, det med gøre billedet større [på forskellig måde, centreret eller det hele ].
Den slags sjove ting at gøre ved et billede, strider dette ikke imod HDTV og HDCP 
|
 |
TheBig....
Bruger
Oprettet: 21-December-2006
Point: 204
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 13:27 |
Pallec skrev:
TheBig.... skrev:
Når man bruger autofunktionen, virker det på den måde at hele skærmen bliver fyldt ud med billede, går man eks. overpå Tv1000 er der først sorte rammer i bund og top, men autofunktionen gør det at den zoomer billedet ind så den passer med tekst og fjerner de sorte rammer.
Jeg har lagt mærke til at ved nogle enkelte kanaler, kan der være problemer med at zoome ind sådan at undertekster passer, men da det er de samme kanaler hver gang, tror jeg mere det er fordi der mangler noget i disse signaler, det er ikke TVet der har en mangel/fejl, da det som sagt virker på de fleste kanaler, men ikke ved et par stykker, og da jeg har nær de 100 kanaler, inkl. betalingskanaler/film, HD Discovery er der slet ikke noget med, anser jeg problemet for meget lille og skylder skylden på signalkilden. 
|
Tak, det beroliger lidt..
Hvis du f.eks. ser en film/serie der er i letterbox (sorte streger øverst/nederst), hvor underteksterne står helt/halvt nede i den sorte kant, hvordan klarer PX70 så det, hvis den står i autozoom?
|
Det kommer igen an på signalkilden, de fleste film jeg ser er skærmen fyldt helt ud, men der er nogle der har sorte kanter i top/bund, har ikke set/prøvet at bruge zoom.
Du skriver også at du ikke bruger 16:9 i udsendelser sendt i 4:3 der får du jo sorte rammer i siden.
Vi står midt i skiftet fra 4:3 format til 16:9 formatet, mange kanaler har skiftet formatet, disse kanaler giver ingen problemer, nogle cutter toppen til, altså fjerner den sorte ramme i toppen, og tilpasser teksten i bunden sådan hele billedet er fyldt ud.
Og i fremtiden når flere/alle udsendelser bliver sendt i 16:9 forsvinder mange af disse ting også, da det bliver en standard.
Men igen det kommer an på signalkilden, nogle dvd film sætter teksten oppe i billedet, nogle sætter den under billedet, nogle er i widescreen, nogle i letterbox, så dit er mere kompliceret at svare enkelt på, som du kan se. 
Men igen langt de fleste kanaler/film jeg har set, er der ingen problemer med.
|
 |
FLarsen
Guld medlem
Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 15:39 |
Pallec skrev:
Det vil sige at PX70 altid vil vise underteksterne - uanset formatet TVstationen sender i - hvis man bruger "auto-indstillingen"?
|
JA Jeg har ikke oplevet andet i de 5 uger jeg har haft mit.
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.
En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 19:24 |
Selvom den kan autozoome og sætte teksten lidt op mener jeg kvaliteten ofte blir for ringe af denne "zoom" - så hellere sætte den på fast 16:9 eller Just. Men det er på en 50" ....
Tilføjelse: Armm - ser pt LA Confidential via DVB-T. Ved alm format er billedet ret smalt - på zoom1 står det faktisk ganske godt og fylder næsten skærmen ud, tekst står pænt .....
Redigeret af nextgeneration - 27-April-2007 kl. 21:41
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
Bridge
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 23:03 |
FLarsen skrev:
Pallec skrev:
Det vil sige at PX70 altid vil vise underteksterne - uanset formatet TVstationen sender i - hvis man bruger "auto-indstillingen"?
|
JA Jeg har ikke oplevet andet i de 5 uger jeg har haft mit.
|
Nej det vil jeg ikke mene. Jeg sidder lige nu og ser en film på kanal 4 (High Crimes) som bliver sendt i letterbox, hvor underteksterne er placeret halvt på den sorte nederste bjælke og halvt på selve billedet, og der virker auto ikke ret godt, man kan kun se den øverste del af underteksterne. Skide irriterende
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 23:09 |
Det er korrekt, Pana-Auto funktionen tager ikke hensyn til tekst, men retter sig udelukkende efter billedet, så tekst vil blive beskåret, hvis det er 4:3 LB.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 28-April-2007 kl. 00:06 |
Ja - men kun hvis de tv-stationer der sender ikke kan finde ud af at placere logo og tekst indenfor billedet, men smider en hel eller en halv tekstlinie udenfor billedet.
Problemet ligger ikke i TVet - men i alle de efterhånden mange tv-stationer der konsekvent roder rundt i enten formater eller signaleringer.
Det er efterhånden en plage at se alle de tåbelige måder der sendes i, med logoer og tekst smidt rundt efter tilfældighedernes princip istedetfor at placere det korrekt i forhold til det format orginalmaterialet har og det format det er pakket ind i og sendes i.
Brugerne har kun 2 typer formater på deres TV, enten et 16:9 tv eller et 4:3 tv - det burde ikke være raketvidenskab at tilpasse materialet så det kan vises korrekt på begge typer.
TV2 film har nu lært det så selvom de stadig ikke sender ægte 16:9 - så sender de dog nu altid korrekt 4:3 LB, tak for det.
Man kunne selvfølgelig ønske at teknikken kunne programmeres til altid at kunne korrigere for menneskelig dumhed - men desværre rækker den menneskelige dumhed så langt at det aldrig vil være muligt i alle situationer.

|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 28-April-2007 kl. 00:13 |
Jeg foretrækker absolut mit Pana som det er. Det er utroligt få gange, at jeg har været ude for problemer med undertekster o.lign.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Svava
Junior bruger
Oprettet: 06-April-2007
Point: 22
|
Sendt: 28-April-2007 kl. 09:15 |
På mit nye PX70 har jeg valgt at stille formatet fast på visning i 14:9 format. Så bliver udsendelser i 4:3 format forstørret i bredden, der klippes lidt af top og bund, men undertekster kommer med. Ved udsendelser i 16:9 format, skifter apparatet automatisk til wide format.
Jeg havde dog forventet den samme tilpasningsmulighed som der var på mit 6 år gamle 32" Panasonic CRT. Der kunne man tilpasse skærmformatet på alle ledder.
Men som Spawn så rigtigt skriver, så ligger problemet ikke i TVet - men i alle de efterhånden mange tv-stationer der konsekvent roder rundt i enten formater eller signaleringer.
|
Panasonic TH-37PX70
|
 |