recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 autozoom?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 autozoom?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 10:36

Det var et SHARP  CRT som kunne strække til 16:9 på 2 måder, 1. alm. og 2. hvor det i "midten" var korrekt men udenom strukket, især i siden. Ud fra Manual'en altså 

Nogle CRT havde en funktion hvor man "kunne løfte billedet så hele teksten kom med".

Redigeret af moho - 28-April-2007 kl. 10:38
Til top
Jens G Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det var et SHARP  CRT som kunne strække til 16:9 på 2 måder, 1. alm. og 2. hvor det i "midten" var korrekt men udenom strukket, især i siden. Ud fra Manual'en altså 

Ud fra PX70's manual er det på den måde "Tilpasset 16:9" laves: "Viser et 4:3 billede i fuld skærm. Strækning kan kun ses i venstre og højre kant."

Redigeret af Jens G - 28-April-2007 kl. 10:45
Jens G
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det vil sige at PX70 altid vil vise underteksterne - uanset formatet TVstationen sender i - hvis man bruger "auto-indstillingen"?

JA Jeg har ikke oplevet andet i de 5 uger jeg har haft mit.

Min 37'er fejler altid på på Discovery, hvis den står til auto bliver billedet skåret så jeg går glip af Discovery-logoet foroven og den nederste del af teksterne. Det er kun 14:9 eller tilpasset 16:9  der kan vise det hele. (med bjælker i hhv sider og top/bund)

Det er uanset om jeg bruger scart indgangen fra selector eller det analoge antennesignal.

Er jeg den eneste der har det "problem"?

PS. kanon-TV ellers, især på DVD og selector

Hilsen

Lars   

Redigeret af larsl - 28-April-2007 kl. 17:49
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:05

Min mening om hvorfor nogen sender undertekster hvis nederste linie forsvinder, jeg synes det er en svinestreg af de programleverandører. Men nogen er udenfor rækkevidde.

Og her mener jeg Andres rækkevidde.     hvis jeg brokkede mig herover ville ingen lytte, men De skulle tage  lytte efter andre.

Redigeret af moho - 30-April-2007 kl. 11:07
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det vil sige at PX70 altid vil vise underteksterne - uanset formatet TVstationen sender i - hvis man bruger "auto-indstillingen"?

JA Jeg har ikke oplevet andet i de 5 uger jeg har haft mit.

Min 37'er fejler altid på på Discovery, hvis den står til auto bliver billedet skåret så jeg går glip af Discovery-logoet foroven og den nederste del af teksterne. Det er kun 14:9 eller tilpasset 16:9  der kan vise det hele. (med bjælker i hhv sider og top/bund)

Det er uanset om jeg bruger scart indgangen fra selector eller det analoge antennesignal.

Er jeg den eneste der har det "problem"?

PS. kanon-TV ellers, især på DVD og selector

Hilsen

Lars   

Samme her hvad angår Discovery, så nej du er ikke den eneste, mener nu os min plejer at virke på 16:9 men har stadig små blæker i top og bund...

EDIT: hmmm mærkeligt, gik lige over på kanalen, og nu passer den perfekt på auto indstilling... Så det må være noget med deres udsendelser der er i forskellige formater

Redigeret af hyldig87 - 30-April-2007 kl. 11:14
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 12:00

[/QUOTE]

Samme her hvad angår Discovery, så nej du er ikke den eneste, mener nu os min plejer at virke på 16:9 men har stadig små blæker i top og bund...

[/QUOTE]

OK, jeg tænkte godt nok på de "zoomede" formater, men min virker som din også i 16:9 (og 4:3 - med bjælker på alle sider )

Til top
HarBrug for 32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 20:03
hvor let/beværligt er det at ændre disse indstillinger på fjernsynet?
også angående farver, kontrast osv.???

får mit px37" i morgen og regner da som sådan set med, at det bare skal sættes op, hvor mit pt fornærmende lille 21" tommers står placeret, hvorefter jeg kan se fjernsyn igen?

og sikke en debut - Champions League semifinalen bliver da vist lige en tak bedre på et 37" frem for det klejne 21... jubiii

Redigeret af HarBrug for 32 - 30-April-2007 kl. 20:03
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu