recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 er købt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 er købt

 Besvar Besvar Side  <1 59606162>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 09:01
Yeah, Jeg var også selv overrasket over kassen til 37". Så kassen til 50"eren er kæmpe enorm 

Men hold da kæft hvor er det et godt tv, bliver mere og mere glad for det, heheh
Nu er det bare tid til at spare op til noget bedre lyd
Til top
Kristian-h Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 09:26

Længden på kassen er jo fordi at, foden til TV'et ligger i forlængelse af TV'et i enden af kassen...

/Kristian 

- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-920
- Dali Concept 6


Til top
Hølmkjær Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

Kassens størrelse for 42":

Længe 137cm
Højde 79cm
Bredde: 39cm

Nice! Takker!

Den er rimelige grande, men ikke for stor til mine forældres Peugeot Partner. TC, here I come...

Panasonic TH 42PX71
Denon DVD-1920
Logitech Z-5450
Sony CDP-XE270
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 15:08
tak Holmkjær, er der forskel på kvaliteten på DVB fra TDC eller stue antennen?
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Hølmkjær Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 20:52

Højst sandsynligt ja. I hvert fald i fremtiden. Selectoren (og andre DVB modtagere for den sags skyld) sætter man jo til med SCART stik, hvilket jo ikke er tilfredsstillende. Med det nuværende DVB signal gør det nok ikke den store forskel, kun en smule, men når de begynder at sende HD signaler, ville jeg bestemt foretrække tuneren i TV'et.

Desuden er de luftbårne signaler jo gratis.

Panasonic TH 42PX71
Denon DVD-1920
Logitech Z-5450
Sony CDP-XE270
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 21:20

For det første kan tuneren i TV'et sandsynligvis ikke dekode DVB-T HD signaler

For det andet varer det mange mange år begynder at sende HD over DVB-T, de skal først være klar med SD over DVB-T i løbet af 2009-2010 før de overhovedet vil begynde at spekulere over HD på DVB-T nettet, hvis nogensinde.

Så når der engang kommer HD over DVB-T skal man under alle omstændigheder enten anskaffe separat ekstern tuner eller nyt TV.

Desuden kan man ikke overføre HD signaler over Scart, så alle eksterne digitale HD-modtagere vil skulle overføre via HDMI, hvorfor det at de er eksterne ikke har nogen betydning for kvaliteten.  

Men i 2010 når DVB-T nettet forhåbentlig er udbygget til flere kanaler end de nuværende vil man da i det mindste kunne modtage digitale SD kanaler med sin indbyggede DVB-T modtager.



Redigeret af spawn - 10-Juni-2007 kl. 21:20
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hølmkjær Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

... de skal først være klar med SD over DVB-T i løbet af 2009-2010 før de overhovedet vil begynde at spekulere over HD på DVB-T nettet, hvis nogensinde.

De sender jo allerede DR1, TV2 og DR2 over DVB-T i SD...

Det afhænger nok af ens behov, jeg har ikke brug for at se andet end netop de tre kanaler, så for mig er en DVB-T stueantenne længe nok...

Panasonic TH 42PX71
Denon DVD-1920
Logitech Z-5450
Sony CDP-XE270
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 15:53

Vækker lige en gammel tråd til live igen.

Nu er det jo Tour de France, og undre mig over at man ikke kan læse hele den tekst der af og til ruller forbi i bunden af billedet. Hvad kan det være? Er det en af plasma'ens ulemper, pga. dens opløsning eller hvad?

Til top
mikl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Vækker lige en gammel tråd til live igen.

Nu er det jo Tour de France, og undre mig over at man ikke kan læse hele den tekst der af og til ruller forbi i bunden af billedet. Hvad kan det være? Er det en af plasma'ens ulemper, pga. dens opløsning eller hvad?



Er det ikke fordi du zoomer forkert (har ikke set Tour endnu så jeg ved ikke om det evt er et generelt problem)? Prøv at sætte aspect ratio til 4:3.

/Mikkel
Til top
mikl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 16:00
Er der nogen der har fået softwareopdateringen til at virke (funker det overhovedet i DK)? En lille guide til det ville være fedt!

/Mikkel
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af mikl mikl skrev:

Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Vækker lige en gammel tråd til live igen.

Nu er det jo Tour de France, og undre mig over at man ikke kan læse hele den tekst der af og til ruller forbi i bunden af billedet. Hvad kan det være? Er det en af plasma'ens ulemper, pga. dens opløsning eller hvad?



Er det ikke fordi du zoomer forkert (har ikke set Tour endnu så jeg ved ikke om det evt er et generelt problem)? Prøv at sætte aspect ratio til 4:3.

/Mikkel

Kører på 4:3, men de kan selv finde ud af at sende i 16:9, så det ordner tv'et selv. Har også prøvet at sætte den på automatisk, 16:9 og 16:9 tilpasset, men det er lige som om det nederste af den rulletekst der kører af og til, kører nede bag tv's ramme.

Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 16:37
SÅ fik jeg også mit th42px70 og jeg må starte med at sige nøøøj det er fedt! Selvom jeg kører på ca 40% kontrast lys og farve er billedet utrolig flot. DVD i 720P er jo helt genialt, men jeg glæder mig til de 200 timer er gået og den kan få lidt ekstra i indstillingerne. Jeg er virkelig glad for at jeg valgte dette plasma istedet for (samsung) lcd, der er et rigtig naturligt og flot billede som er en del bedre end det jeg har set på diverse lcd skærme rundt omkring.

Lige for tiden bruger jeg analog tv da jeg venter til den nye selector kommer til oktober, men jeg syntes alligevel den analoge tuner er rigtig god, faktisk har jeg set tv med dvb-t signal være dårligere end det analoge på pana'en.

Det eneste negative er at der er noget genskin i billedet fordi det er så uheldig placeret at jeg har vinduer lige overfor tv'et hvor solen står lige ind det meste af dagen. Også mangler jeg s-video indgang plus (selvfølgelig) nogle flere HDMI indgange.

Men når det så er sagt er jeg utrolig tilfreds, det er et rigtig fedt fjernsyn og især til 10.000 kr i el mutanten, så er der ikke mange tv der giver så meget for pengene!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 59606162>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu