recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 er købt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 er købt

 Besvar Besvar Side  <1 606162
Forfatter
Besked
mikl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Oprindeligt skrevet af mikl mikl skrev:

Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Vækker lige en gammel tråd til live igen.

Nu er det jo Tour de France, og undre mig over at man ikke kan læse hele den tekst der af og til ruller forbi i bunden af billedet. Hvad kan det være? Er det en af plasma'ens ulemper, pga. dens opløsning eller hvad?



Er det ikke fordi du zoomer forkert (har ikke set Tour endnu så jeg ved ikke om det evt er et generelt problem)? Prøv at sætte aspect ratio til 4:3.

/Mikkel

Kører på 4:3, men de kan selv finde ud af at sende i 16:9, så det ordner tv'et selv. Har også prøvet at sætte den på automatisk, 16:9 og 16:9 tilpasset, men det er lige som om det nederste af den rulletekst der kører af og til, kører nede bag tv's ramme.



Jeg kan godt se det nu. Det er TV2 der er nogle kvajpander og ikke kan finde ud af at placere teksten højt nok oppe i billedet. Alle TV har lidt ombrydning og det ved de godt - de har bare ikke tænkt sig om.

/Mikkel
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 20:53
TV2 lorry gør det også når de starter deres udsendelse.
Så viser de hvilken udsendelse det er med et ur, og det ur er halvt væk inde i rammen. Tv2 er bare ikke så kloge!
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 12:51

Det var også min konklusion. Når jeg ser tour på Eurosport er der ingen problemer med info-teksten, der ruller ind for neden.

Er det ikke ret generelt, at TV2 har problemer med at passe formatet rigtigt til eller overhovedet at sende i 16:9 (fx. Nyhederne) ???

Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 23:17

Hej

Jeg har bestilt et TH-42PX70EA til forhåbentlig snarlig levering.

Jeg ønsker selvfølgelig det bedste for mit kommende tv, og tænkte på om der var noget jeg kunne gøre for et bedre billede og måske en længere levetid....sådan i stil med at sætte indstillingerne lavt i starten, og evt. bruge en indkørings-DVD.

Jeg har forgæves søgt efter det her i forummet og i denne tråd men uden held(synes jeg havde læst om noget lignende tidligere, men jeg kan tage fejl). Er der nogen af eksperterne her på recordere.dk der kan give mig nogen gode råd? Eller måske link til den eller de tråde jeg måske har læst?

V.h. Jan

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 07:16

Hej , den dvd du kan bruge ligger ude under download , plasma break-in dvd. MHT indstillinger så skal alle filtre slås fra og alle indstillinger skal sættes til ca 40% , husk at dette skal gøres på alle indgange , se evt her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22154& KW=px70+indstillinger&TPN=1

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 22:25

Hej hopgreve

Det var jo lige det jeg søgte - rigtig mange tak for hjælpen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 606162
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu