recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 første erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 første erfaringer.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af mhelt mhelt skrev:

• Ved kraftige kontrastskift i billedet opleves en meget kortvarig "efterglød" i grønt

Dette har absolut ikke noget med Panasonics model at gøre; ALLE plasmaskærme har grøn efterglød. Det er desværre forbundet med teknologien.
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:45

Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Dette har absolut ikke noget med Panasonics model at gøre; ALLE plasmaskærme har grøn efterglød. Det er desværre forbundet med teknologien.

Jeg er nu ikke sikker på, at alle plasma har det i samme grad. Jeg brugte fx en del tid på at kigge på pio427XD og på den oplevede jeg ikke grøn efterglød i samme grad som på Panasonic. En række andre faktorer gjorde så at jeg alligevel valgte Panasonic og det valg er jeg 100% tilfreds med. Men det er altså IMO  et punkt hvor den opleves dårligere end Pios modeller

Mvh
Martin

Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af mhelt mhelt skrev:

Jeg er nu ikke sikker på, at alle plasma har det i samme grad. Jeg brugte fx en del tid på at kigge på pio427XD og på den oplevede jeg ikke grøn efterglød i samme grad som på Panasonic.

Det kan meget vel være, men jeg har i hvert fald endnu ikke set en plasmaskærm der slet ikke har det.

Efter sigende skulle den grønne efterglød blive minimeret efter indkøringsfasen. Jeg har dog svært ved at bedømme om det rent faktisk er ved at ske for mit PX70, eller om det bare er fordi jeg har vænnet mig til det. Det er nu stadigvæk ret tydeligt når jeg ser sort/hvid film.

Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 09:09

Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Efter sigende skulle den grønne efterglød blive minimeret efter indkøringsfasen

Det tror jeg faktisk godt der kan være noget om. Mit indtryk er, at det faktisk er blevet mindre i løbet af indkøringsperioden. Bliver interessant at se om det fortsat er der efter 200 timer. (Med mit nuværende forbrug om 4-6 måneder.... )

Til top
Philo Beddoe Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 25-Februar-2007
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 21:39
1. DVD afspillet fra mediecenter, nogle der har en ide til hvordan billedet vil stå? nu tænker jeg kontra en normal dvd afspiller ved siden af og kontra en dyrere dvd afspiller med opskalering til 720p? (ved ikke hvor godt computeren kan opskalere billedet).

Jeg har selv prøvet at sammenligne en Pioneer dvd, dog med komponent kabel, og den kunne ikke vise så skarpt et billede som min pc via dvi til hdmi. Derfor er min pc min dvd-afspiller

2. Hvor godt vil 720p HD materiale afspillet via. mediecenteret stå?

Jeg bruger ikke media center, men mkv filer i 1280x720 får kæben til at dumpe i gulvet. Det ser sindsyg godt ud

3. Xvid materiale i dvd kvalitet (er det god kvalitet, når det bliver smidt op på en 50"?)

xvid i dvd kvalitet står skarpt, men gå efter divx6 eller mkv filer for bedste resultat.
Right turn, CLyde..
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 22:23

Min umiddelbare første reaktion:  FANTASTISK FLOT!

Satte TV´et til at finde programmerne selv som jeg ændrer senere til min egen rækkefølge.  Bagefter satte jeg alle billedjusteringer til ca. 40% og slog billedforbedringer fra ..som nævnt herinde.

Surfede herefter gennem samtlige kanaler i analog kilde fra TDC.  I betragtning af, at det naturligvis ville være bedst med en digital kilde, leverer PX70 faktisk et ganske hæderligt billede kvalitet i analog form. Kildesignalet er naturligvis forskelligt alt efter hvilken kanal man ser.  Valgte at se et afsnit af ”Planet Earth” fra Sverige 1 i analog signal.  Støjen i signalet opfattede jeg slet ikke som generende.  Faktisk lagde jeg ikke rigtig mærke til det.  Billedet fremstod pænt og klart.  Alt i alt, er analog langt bedre end forventet, idet jeg har set så meget skidt fra mange andre mærker.  

Smed så en DVD på  med ”Ice Age: Scrat´s Missing Adventure” på – fødet gennem et Scart kabel.  Hold kæft, hvor så det godt ud!  Krystal klart.  Og da jeg ser mange DVD´er, så kan det kun blive en ren fryd for øjet.  

Indtil de første 200 timer er gået med indstillingerne på 40%  ser jeg kun frem til, at kunne justere billedet til de, i mine øjne, rigtige farve & kontrast forhold.  Har ligeledes bestilt et Component kabel & et nyt antenne kabel i den gode kvalitet fra AV-Connection.  

En DVD med HDMI udgang vil sikkert også gøre underværker rent billedmæssigt set.  For slet ikke at tale om en Selector til almindeligt tv-kiggeri.

Afslutningsvis, kan jeg kun på det varmeste anbefale en PX70 herfra.  

Redigeret af Gromit - 17-Maj-2007 kl. 22:25
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 22:29

Hej gromit - det lyder rigtigt godt, at du er tilfreds med dit nye tv.

Men helt ærligt, du burde altså ofre en selector på dit tv- der er pokker til forskel. Senere på måneden (siger rygtet) relancere TDC deres HD selector - måske det var noget. Du vil i såfald kunne glæde dig over Discovery HD - det er ofte er super flot. Prisen for denne (siger rygtet ) bliver omkring 995.- kr.

Tænk over det

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej gromit - det lyder rigtigt godt, at du er tilfreds med dit nye tv.

Men helt ærligt, du burde altså ofre en selector på dit tv- der er pokker til forskel. Senere på måneden (siger rygtet) relancere TDC deres HD selector - måske det var noget. Du vil i såfald kunne glæde dig over Discovery HD - det er ofte er super flot. Prisen for denne (siger rygtet ) bliver omkring 995.- kr.

Tænk over det

Det kan du bande på, at jeg vil.    En Selector har så sandelig også været med i mine planer fra starten.  Jeg vil helst gå efter HD Selectoren uden abonement + årskort.  Håber bare, at den nye Selector vil fungere problemfrit.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 22:50
Hej igen Gromit - jamen jeg tror at den "nye" selector er ok nu. Jeg har kørt med den nuværende s/w siden november, og jeg har absolut ingen problemer haft
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 09:36
Jeg kan også kun anbefale at få en Selector sat til skærmen.
Man kan virkelig se forskel når man skifter imellem analog og selectoren   Det er lækkert

Spiller også en del PS3 og Xbox 360 på det. Og hvor står det dog bare skarpt, er jo en fryd at spille konsol på det   Ville ønske jeg havde et kamera så jeg kunne tage nogle ordentlige billeder

Redigeret af Sploink - 18-Maj-2007 kl. 09:36
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 09:59
Hold op hvor jeg glæder mig til at hente min skærm i dag. Det ser og lyder lovende med de kommentare der er pt.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Har ligeledes bestilt et Component kabel & et nyt antenne kabel i den gode kvalitet fra AV-Connection.  

En DVD med HDMI udgang vil sikkert også gøre underværker rent billedmæssigt set.  For slet ikke at tale om en Selector til almindeligt tv-kiggeri.

Afslutningsvis, kan jeg kun på det varmeste anbefale en PX70 herfra.  

Jeg har en DVD afspiller med både HDMI, Scart og Component, og har lavet en del tests med tilslutningerne til mit 50PX70.

Jeg synes faktisk billedt er en anelse bedre via Component. HDMI har en smule pixelering omkring tekster og kanter. Kan dog kun ses tæt på.

Rent faktisk kan jeg fra min normale se-afstand (ca. 3,5 meter) stort set ikke se forskel på om det er RGB Scart, HDMI eller Component, og jeg er faktisk pænt kritisk mht billedkvalitet..

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu