recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 første erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 første erfaringer.

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 11:23
Tak, for kabel-test infoen.  Har netop modtaget ClickTronic Component & Antenne kabel fra AVConnection.
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 16:23
Jeg er med på hvad HDMI og Scart er, men hvad er det nu component er?
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 16:42

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Jeg er med på hvad HDMI og Scart er, men hvad er det nu component er?

Component er det bedste analoge kabel til overførsel af billeder (det overfører ikke lyd).

http://www.av-connection.com/?SPage=Component-Video_Kabler

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 19:35

Nu har jeg eget et pana 42px70 i en måneds tid og er god tilfreds. Tv'et har godt og vel kørt 80 timer.

Plusser:

- Meget tv til få penge

- Pæn design

- Gode farver

- Behagelig/rolig billed (mest i forhold til LCD)

- Nem at indstille og rode rundt med (kabel tilslutning, (kalibrere))

- Pæn nuance i billedet på både analog og digital tv samt HD og DVD via afspillere

Minusser:

- Indkørsels periode (lamt er en anmindelig forbruger skal gøres opmærksom på dette og ikke kan bruge tv'et 100% før ca. 200 timer!)

- Opløsning/scaler (Kan se mangel på pixel i HD)

- Mangler på indgange (s-vhs, høretelefon, side/front ind/udgange)

- Burn-in effekt ved lav lys og kuntrast (dog hurtig væk igen)

- Har oplevet flimmer, som ligner sne på et analog billede bare rød/grøndlig pletter via HD-DVD afspilleren (måske næste update hjælper? nuværende 1,5)

- Sort niveau kunne godt være bedre, mangel på skygge nuancer

- Uskarp analog/digital billede

- Dårlig mulighed for god kalibrering (farve, kuntrast, lys og nuance.... mere tak) (mulighed i sevice menu måske?)

Alt i alt et rigtig godt tv til prisen og giver virkelig tæsk til sine kunkurenter. Jeg er personlig erfaret og kræsen så mine bemærkelser er muligvis ikke ens med andres.

Redigeret af Mr. Anderson - 19-Maj-2007 kl. 19:40
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 20:09

Mens jeg venter på mit 42" var jeg en tur i SIBA (jeg bor i SV.). De har stort set alle modeller hængende og jeg kunne sammenligne mellem Sonys 2000W, som jeg også havde ønkset mig og masser af andre TVs. Der var kun ét TV jeg bemærkede med synlig bedre billede (for mig...) og det var et Samsung, som jeg desværre ikke kan huske model-nummeret på. MEN ud af alle disse 25 TV var der noget MEGET realistisk over billedet. Nærmest som om man selv var der... Det lyder måske underligt men der var ligesom en 3D effekt i billedet og det så utrolig realistisk ud. Det kostede 17.999 Sv. kr. Panaen kostede 15.999....

Er der nogen der har oplevet det samme....?

Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "Pallec".

Er det din første "fladskærm"???

Jeg spørger, fordi at jeg ser du sammenligner med 5 - 7 år gamle fjernsyn.

Men faktisk er fladskærme, af en el. anden grund (som jeg ikke lige kender) væsentlig langsommere til kanalskift end de CRT'ere var.

Og det gælder faktisk alle for alle "flade", så vidt jeg ved.
Her i de seneste udgaver er det dog blevet en del bedre, men alligevel er de stadig ikke nær så hurtige som "de gamle CRT'ere".

PX70 Pana'en her, er ikke den langsommeste jeg har prøvet, det er nok stadig Sony og Samsung... Den hurtigste jeg har kendskab til, var den JVC-LCD jeg lige har solgt, den var "næsten" som en CRT... PX70 Pana'en lægger sig nok ca. midt imellem dem jeg her skrev om.

Øhhhh.. prøv nu lige at læse hvad jeg skriver før du svarer

Sammenligningen med CRT går på autoformat (specifikt Philips), ikke på kanalskift..

Og, det er ikke selve kanalskiftet der går langsomt (det går faktisk lige så hurtigt som på de CRT jeg har haft), det er den laaaange pause der er, hvor Pana'en venter på om man taster endnu et tal ind.

Hvad angår Samsung og hastighed ved kanalskift er det ikke gældende for mit Samsung LCD, det skifter kanal ligeså hurtigt som CRT, så ved ikke lige hvor du har den erfaring fra? Men var jo så heller ikke det der var ment fra starten kan jeg se. Hvor lang tid der går er vel mere en smagssag for at gamle Hr. Hansen også har en chance for at finde det andet ciffer inden den skifter af sig selv, så nok også et spørgsmål om temperament :-)
Benitez
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 23:07

Hej.

Benitez > Ved jo ikke hvilken model du har, men dem jeg prøvede i et par forretninger, det var dels Samsung M61 og dels R70 modellen, samt en Philips og en Sony.

Og når man står med 4 fjernbetjeninger i hånden, og skifter imellem dem, så er forskellen ret tydelig.
I den test, hvor det altså bare gjaldt om at "Zappe" så hurtigt som muligt, der syntes jeg at rækkefølgen i hurtighed var Philips som det hurtigste, og så fulgte R70, Sony og M61 i nævnte rækkefølge.

Men det er jo kun min mening, og er du tilfreds og glad for din skærm, jamen så er alt jo i orden.

NB. Nå men, som du selv skrev, så er det jo slet det tråden handlede om.

Redigeret af Pokerface - 19-Maj-2007 kl. 23:11
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu