recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 - kvaliteten skuffer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 - kvaliteten skuffer.

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Emne: PX70 - kvaliteten skuffer.
    Sendt: 16-Juni-2007 kl. 12:41

Har nu haft mit 50PX70 i et par månder, og til at starte med var jeg meget glad for det.

Men, efter at have set en masse film, har begejstringen lagt sig...

PX70 (ihvertfald mit) har seriøse problemer med 'banding', 'purple snake', 'Yellow banding', eller hvad det nu kaldes. Hvis disse problemer var værre på PX60, må det have været ulideligt at se på..

PX70 har et problem med flydende farveovergange, som bliver delt op i tydelige farvebånd (banding) og med større ensartede overflader med skygger, som bliver meget støjfyldte. Problemerne er klart værst i film med mørke scener.

Hvis nogen har et PX70 og følgende film, så prøv at checke det:

- Panic Room (stort set alle mørke scener).
- De nådesløse/unforgiven (sidste del af filmen hvor Clint'en rider ind i byen i regn og mørke - den er SLEM).
- Children of men (sidste del hvor de er i robåden, check den tågede himmel..).

Ovenstående er kun et par eksempler, men problemerne kan ses i stort set alle film med mørke scener, eller undervandscener, hvor der er farveovergange. Det gælder også for HD materiale.

Jeg har prøvet utallige indstillinger og alle indgange (HDMI, Scart, Component), men problemet er det samme.

Hvis nogen med et PX70 ikke har problemer med f.eks. ovenstående film, så skriv lige, for så må det være mit TV den er gal med.

Søg evt. også på avforums.com, hvor der også er mange der har problemet.

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 13:11

Men har lige smidt children of men på og spolet frem til slutningen med robåden.. og må sku give dig ret.. Tågen ser faktisk rigtig slem ud.. meget firkantet..

Lagde jeg ikke mærke til første gang jeg så den.. men det blev også temmelig sent :)

Ps har det samme tv som dig

Til top
blackknightdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2006
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 13:18

Hey Pallec

Bare rolig du er skam ikke den eneste der ikke er tilfreds hvis du kigger måske 100 indlæg tilbage vil du finde ud af at jeg også har  indlæg ang kvaliteten på px70 især i fodboldt er det helt umuligt at se på. græsset hopper og danser. Mine klage punkter var også vinklen i en 45 graders vinkel ses tydeligt reflektionen fra glaspladen som gør at teksten står dobbelt var sååå skuffet da jeg opdagede det samtidig at den er elendig mht reflection fra sollys og sådan virkelig et irriterende moment. Jeg kom frem til at jeg ikke kunne leve med det så sendte tv'et tilbage.

Venter nu på at kvaliteten bliver bedre på fladskærme for lige nu er den ikke god nok selvom mange siger den er.. tror det er fordi de ikke vil indrømme at deres dyre købte skærme har masser af problemer.

Har selv haft prøver phillips 9731D, sony w2000 og panasonic px70 og alle skuffer efter min mening. tror først det bliver kanon når hd signalet er standart meeeeen der går jo desværre længe,

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Har nu haft mit 50PX70 i et par månder, og til at starte med var jeg meget glad for det.

Men, efter at have set en masse film, har begejstringen lagt sig...

PX70 (ihvertfald mit) har seriøse problemer med 'banding', 'purple snake', 'Yellow banding', eller hvad det nu kaldes. Hvis disse problemer var værre på PX60, må det have været ulideligt at se på..

PX70 har et problem med flydende farveovergange, som bliver delt op i tydelige farvebånd (banding) og med større ensartede overflader med skygger, som bliver meget støjfyldte. Problemerne er klart værst i film med mørke scener.

Hvis nogen har et PX70 og følgende film, så prøv at checke det:

- Panic Room (stort set alle mørke scener).
- De nådesløse/unforgiven (sidste del af filmen hvor Clint'en rider ind i byen i regn og mørke - den er SLEM).
- Children of men (sidste del hvor de er i robåden, check den tågede himmel..).

Ovenstående er kun et par eksempler, men problemerne kan ses i stort set alle film med mørke scener, eller undervandscener, hvor der er farveovergange. Det gælder også for HD materiale.

Jeg har prøvet utallige indstillinger og alle indgange (HDMI, Scart, Component), men problemet er det samme.

Hvis nogen med et PX70 ikke har problemer med f.eks. ovenstående film, så skriv lige, for så må det være mit TV den er gal med.

Søg evt. også på avforums.com, hvor der også er mange der har problemet.

Nu har jeg ikke lige de film som du nævner, men jeg syntes selv det lyder meget som min opfattelse af skærmen inden jeg fik den ordentligt calibreret (jeg savnede bredde og jævnhed i farverne og sort den havde tendens til hurtigt at blive meget mørk og flyde sammen i den sorte), jeg syntes fortsat ikke at jeg opnår samme billedkvalitet vurderet over en helhed når jeg feks sammenligner med min Pioneer er bedre i farverne og mere jævn i farveovergange og har mere ensartede overgange i sort fra 0-100% og det er formentlig det samme som gør sig gældene i de enkelte farver), dog syntes jeg at billededopfattelsen er blevet klart bedre efter calibrering, og forbedrede nogle af mine ankepunkter.

Min opfattelse er faktisk at det ikke er muligt at opnå en ordentlig indstilling af skærmen via brugerindstillingerne... man skal ind og rode i fabriksindstillingerne.. som dog ikke kan anbefales at gøre uden man har forstand på det.... så den gode nyhed er at det kan blive bedre... den dårlige nyhed er nok at du bør ofre det som en calibrering koster... men føler mig rimeligt sikker på det vil gøre helhedsoplevelsen noget bedre også af din skærm. 

Redigeret af rhsin - 16-Juni-2007 kl. 13:48
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af blackknightdk blackknightdk skrev:

Hey Pallec

Bare rolig du er skam ikke den eneste der ikke er tilfreds hvis du kigger måske 100 indlæg tilbage vil du finde ud af at jeg også har  indlæg ang kvaliteten på px70 især i fodboldt er det helt umuligt at se på. græsset hopper og danser. Mine klage punkter var også vinklen i en 45 graders vinkel ses tydeligt reflektionen fra glaspladen som gør at teksten står dobbelt var sååå skuffet da jeg opdagede det samtidig at den er elendig mht reflection fra sollys og sådan virkelig et irriterende moment. Jeg kom frem til at jeg ikke kunne leve med det så sendte tv'et tilbage.

Venter nu på at kvaliteten bliver bedre på fladskærme for lige nu er den ikke god nok selvom mange siger den er.. tror det er fordi de ikke vil indrømme at deres dyre købte skærme har masser af problemer.

Har selv haft prøver phillips 9731D, sony w2000 og panasonic px70 og alle skuffer efter min mening. tror først det bliver kanon når hd signalet er standart meeeeen der går jo desværre længe,

Måske du skulle lure lidt på Pioneer for de har faktisk en fornuftig løsning på de problemer du anker over omkring reflekser (dobbelttekst) se bla animationsfilm her.... måske lige pånær af det med genskin fra dagslys og stærke lamper... men det tror jeg egentligt ikke rigtigt man kommer ud over førend kontrasten bliver så høj at de kan "overdøve" reflekserne... og det dur self. kun på dynamiske billeder på mørke scener vil det altid være et problem.

Og de antiglare løsninger som kommer tror jeg heller ikke rigtigt på for de vil være med til at lyset brydes uens og det vil derfor også være et kompromis hvor man måske løser noget af skyggerne men mister opfattelsen af dyb sort samt farverne kan virke lidt mere "matte" i forhold til en glasfuld skærm da den effekt jo er med til at give farverne mere effekt.

Redigeret af rhsin - 16-Juni-2007 kl. 13:59
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 13:59

Øv det lyder jo rigtigt surt, med det som I oplever. Jeg har godt nok ikke set nogle af de nævte film, og ser heller ikke fodbold.

Omvendt har jeg set flere både HD- og Blu Ray film på mit Pana. Jeg har faktisk været meget opmærksom på de forskellige muligheder for "billedfejl" - og 7-9-13, jeg har ikke konstateret fejl

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 14:19
Banding er et digitalt fænomen og ses på alle fladskærme, eller på alle medier der er digitalt behandlet, dog i mere eller  mindre grad. Noget med MPEG komprimeringen.

Den Sony LCD der hænger i den lokale 7-eleven har også tydelig banding.

Måske dette banding problem bliver løst ved MPEG4 ?

Så nyd din fladskærm og acepter de ulemper der er, eller skift tilbage til en CRT. Lidt som med en bil, man må acceptere at der skal fyldes benzin på, ellers køb en cykel

Redigeret af nextgeneration - 16-Juni-2007 kl. 14:23
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 14:28
Mht reflektioner, alle plasma har reflektioner, hvis ikke man kan leve med det så køb en LCD. Har ikke set det nye antiglare system fra Panasonic, men det er som med papirbilleder - enten vælger man blanke, halmatte eller matte kopier - det er smag og behag.

Også bærbar PC er på mode med glossy skærm, især bærbar til multimedia med geforce grafik kort osv. Så de må mene at bedste billede fås med en glossy skærm .... eks den nye Acer Aspire 5920 .

( Er ikke megt for at se de nye med antiglare - tænk hvis det virkede hva så med den "gamle" pana )

Redigeret af nextgeneration - 16-Juni-2007 kl. 14:30
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 14:31

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Banding er et digitalt fænomen og ses på alle fladskærme, eller på alle medier der er digitalt behandlet, dog i mere eller  mindre grad. Noget med MPEG komprimeringen.

Så nyd din fladskærm og acepter de ulemper der er, eller skift tilbage til en CRT. Lidt som med en bil, man må acceptere at der skal fyldes benzin på, ellers køb en cykel

Hvorfor skal man leve med det hvis andre skærme er bedre til at klare problemerne

Mvh

René
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hvorfor skal man leve med det hvis andre skærme er bedre til at klare problemerne

Banding forekommer på alle fladskræme, på min pana oplever jeg det ret sjældent ved film og kun under særlige forhold. Ses primært ved reklamer med CAD genereret farveovergange.

Helt sikker på at også andre fladskærme viser bandings under disse forhold - et besøg i Fona er nok til at konstatere dette.

Iøvrigt eksistere der ikke en perfekt fladskærm, det vil atid være et kompromis, køber man idag er der en ny imorgen med bedre specs.
Især produktpålidelighed og evnen til at vise sort med bevarelse af kontrast mener jeg et vigtigt punkt, især om sommeren på en plasma.

Redigeret af nextgeneration - 16-Juni-2007 kl. 14:56
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:05

Banding forekommer på alle fladskræme, på min pana oplever jeg det ret sjældent ved film og kun under særlige forhold. Ses primært ved reklamer med CAD genereret farveovergange.

Helt sikker på at også andre fladskærme viser bandings under disse forhold - et besøg i Fona er nok til at konstatere dette.

Iøvrigt eksistere der ikke en perfekt fladskærm, det vil atid være et kompromis, køber man idag er der en ny imorgen med bedre specs.
Især produktpålidelighed og evnen til at vise sort med bevarelse af kontrast mener jeg et vigtigt punkt, især om sommeren på en plasma.

Vi er helt enige om at der eksisterer ikke en perfekt fladskærm i dag, men omkring banding er det præcist noget som en ordentlig indstilling af skærmen kan påvirke rigtigt meget.

Jeg syntes ikke min Pio var så slem før kalibrering som feks Panaen var, omvendt blev panaen væsentligt bedre efter calibrering hvor mit indtryk af pioneeren var omkring banding blev det lidt bedre efter calibrering når vi kun fokuserer omkring banding.

Naturligvis er det inputafhængig og der er som du nævner reklamer gode at se på det, men jeg vil så sige hvor jeg kan se det 10 gange på panen så ser jeg det nok kun 2 gange på Pioneeren, så jeg mener bestemt også at banding er relateret til hvor god enheden er til at håndtere signalet og formentligt osse scaleren... nu har jeg ikke selv en scaler men jeg vil faktisk tro at en ekstern scaler ala dvdo vil kunne forbedre bandingproblemer på begge skærme idet at der vil være langt bedre styr på forløb og beregningerne omkring disse.

Og jeg har min store tvivl på hvorvidt det at gå og kigge på skærme i butikkerne giver et reelt indtryk af hvad den enkelte skærm faktisk kan også omkring banding farvefoløb osv. fordi alle skærme er sat op i mere eller mindre fabriksindstillingerne som uden undtagelse er dårlige.. og det gælder såmænd osse både pioneer og panasonic... ufatteligt de ikke sikrer deres skærme sendes afsted med mulighed for en bedre "hjemmeindstilling"  så hr og fru Danmark kan finde ud af det.

Redigeret af rhsin - 16-Juni-2007 kl. 15:07
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:11

'Bandingen' ses nu ikke hvis jeg f.eks. afspiller filmene på min 21" PC skærm. Her er farveovergangene helt jævne. Så det kan godt lade sig gøre at undgå på fladskærme..

'Banding' er heller ikke det værste på mit PX70. Det er den dårlige behandling af ensartede falder med skygger/ujævnheder. Her er billedet helt 'levende' af støj/fnidder som kører rundt. Det som også bliver kaldt 'purple/yellow snakes' eller 'colorization'. Det er virkelig forstyrrende at se på, og ikke et fænomen der ses på alle fladskærme.

Der er ikke tale om at overveje et skift til CRT - den tid er forbi - men er blot skuffet over disse problemer der er på PX70, specielt når de åbenbart også var på PX60. De burde være blevet løst inden man sendte en afløser på markedet.

Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu