|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | ||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|||
Lægger du mere mærke til det hvis du ser feks analogt tv contra dvb-t og for den sags skyld kontra dvd? For måske det netop er skærmens scaler der er problemet.. prøv evt at se på en inputkilde hvor du ved at kilden er leveret af en enhed med en god scaler i høj kvalitet. Redigeret af rhsin - 16-Juni-2007 kl. 15:16 |
||||
Mvh
René |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|||
Har TDC kabel og Selector. Min DVD er en Panasonic DVD-S99 (deres topmodel) med en Faroudja DCDi scaler. Derudover har jeg prøvet HD (720p) fra min PC via HDMI. Har prøvet alle mulige kombinationer af udstyr, indgange og kilder. Problemet er stort set det samme ligegyldigt hvad TV'et fødes med. Dog ser 'banding' lidt værre ud på DVD. |
||||
![]() |
||||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|||
Nogen der kan vise hvordan det ser ud? Synes ikke jeg har noget på min skærm |
||||
![]() |
||||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
|||
Har oplevet det med Ice Age 2 Blu-Ray klip hentet ned på PS Store til min PS3.
Der er noget blå himmel, og der ses det RIGTIG tydeligt. I det link Ullum postede ser der ud ligesom 8-bit gradient, bare med blå farve |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Det må være et defekt TV. Jeg oplever ikke noget der ligner på mit PV600. Jeg vil godt indrømme at græsplæner opfører sig mærkeligt ved panoreringer. Og det gør smalle striber i tøj også. Men det var ikke anderledes på mit CTR TV. Så jeg tror det har noget at gøre med SD signalernes mangler (standard definition). Bliver sådan set forværret ved DVB-T.
![]() |
||||
![]() |
||||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|||
Ved godt hvad det er, men ville godt se det i netop Children of Men Redigeret af bibihest - 16-Juni-2007 kl. 16:47 |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|||
Ser således ud.. |
||||
![]() |
||||
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|||
Faroudja scaleren er vel også beryktet for at give banding i kombination med mange forskellige skærmer? |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
[QUOTE=Manic Miner
Faroudja scaleren er vel også beryktet for at give banding i kombination med mange forskellige skærmer?
Det har jeg aldrig hørt/læst. Har du evt. et link, hvor man kan læse nærmere? |
||||
![]() |
||||
munken ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2006 Status: Offline Point: 147 |
![]() |
|||
Jeg har også lig checket Children of men på min Px700.. Jer har også tydlig banding i denne scene i slutningen.. Ser ret slemt ud ja, men det er ikke noget jeg bliver generet af i andre film.. Man kan dog også se dette banding når tv3 logoet bliver vist inden reklamer... Jeg har min skærm kalibreret efter DVE. Har dog inden problemer med fodbold.. det står bare super nice...
Så ja der er visse problemer i enkelte film, men jeg vælger at beholde den, for 98 af tiden er jeg ovenud tilfreds.. |
||||
![]() |
||||
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|||
Desværre nei, det er også kun noget jeg hentet frem fra min hukommelses bagerste kartoteker. Du kan eventuelt forsøge at læse nogle tests af feks Oppo DVD afspillere der bruger den scaleren, jeg vil mene at huske at det tit har blevet nevnt der,eller så kan du søge lidt på www.avsforum.com Tests af Oppo finder du bl.a på www.hometheaterhifi.com
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |