recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 - kvaliteten skuffer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 - kvaliteten skuffer.

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

'Banding' er heller ikke det værste på mit PX70. Det er den dårlige behandling af ensartede falder med skygger/ujævnheder. Her er billedet helt 'levende' af støj/fnidder som kører rundt. Det som også bliver kaldt 'purple/yellow snakes' eller 'colorization'. Det er virkelig forstyrrende at se på, og ikke et fænomen der ses på alle fladskærme.

Lægger du mere mærke til det hvis du ser feks analogt tv contra dvb-t og for den sags skyld kontra dvd?

For måske det netop er skærmens scaler der er problemet.. prøv evt at se på en inputkilde hvor du ved at kilden er leveret af en enhed med en god scaler i høj kvalitet.

Redigeret af rhsin - 16-Juni-2007 kl. 15:16
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

'Banding' er heller ikke det værste på mit PX70. Det er den dårlige behandling af ensartede falder med skygger/ujævnheder. Her er billedet helt 'levende' af støj/fnidder som kører rundt. Det som også bliver kaldt 'purple/yellow snakes' eller 'colorization'. Det er virkelig forstyrrende at se på, og ikke et fænomen der ses på alle fladskærme.

Lægger du mere mærke til det hvis du ser feks analogt tv contra dvb-t og for den sags skyld kontra dvd?

For måske det netop er skærmens scaler der er problemet.. prøv evt at se på en inputkilde hvor du ved at kilden er leveret af en enhed med en god scaler i høj kvalitet.

Har TDC kabel og Selector. Min DVD er en Panasonic DVD-S99 (deres topmodel) med en Faroudja DCDi scaler.

Derudover har jeg prøvet HD (720p) fra min PC via HDMI.

Har prøvet alle mulige kombinationer af udstyr, indgange og kilder. Problemet er stort set det samme ligegyldigt hvad TV'et fødes med. Dog ser 'banding' lidt værre ud på DVD.

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Men har lige smidt children of men på og spolet frem til slutningen med robåden.. og må sku give dig ret.. Tågen ser faktisk rigtig slem ud.. meget firkantet..

Lagde jeg ikke mærke til første gang jeg så den.. men det blev også temmelig sent :)

Ps har det samme tv som dig

Nogen der kan vise hvordan det ser ud? Synes ikke jeg har noget på min skærm

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Men har lige smidt children of men på og spolet frem til slutningen med robåden.. og må sku give dig ret.. Tågen ser faktisk rigtig slem ud.. meget firkantet..

Lagde jeg ikke mærke til første gang jeg så den.. men det blev også temmelig sent :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Color_banding

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:59
Har oplevet det med Ice Age 2 Blu-Ray klip hentet ned på PS Store til min PS3.
Der er noget blå himmel, og der ses det RIGTIG tydeligt. I det link Ullum postede ser der ud ligesom 8-bit gradient, bare med blå farve
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 16:24
Det må være et defekt TV. Jeg oplever ikke noget der ligner på mit PV600. Jeg vil godt indrømme at græsplæner opfører sig mærkeligt ved panoreringer. Og det gør smalle striber i tøj også. Men det var ikke anderledes på mit CTR TV. Så jeg tror det har noget at gøre med SD signalernes mangler (standard definition). Bliver sådan set forværret ved DVB-T.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Ved godt hvad det er, men ville godt se det i netop Children of Men

Redigeret af bibihest - 16-Juni-2007 kl. 16:47
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 18:14

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Ved godt hvad det er, men ville godt se det i netop Children of Men

Ser således ud..

Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 18:21

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Har TDC kabel og Selector. Min DVD er en Panasonic DVD-S99 (deres topmodel) med en Faroudja DCDi scaler.

Derudover har jeg prøvet HD (720p) fra min PC via HDMI.

Har prøvet alle mulige kombinationer af udstyr, indgange og kilder. Problemet er stort set det samme ligegyldigt hvad TV'et fødes med. Dog ser 'banding' lidt værre ud på DVD.

Faroudja scaleren er vel også beryktet for at give banding i kombination med mange forskellige skærmer?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 18:43
[QUOTE=Manic Miner

Faroudja scaleren er vel også beryktet for at give banding i kombination med mange forskellige skærmer?

Det har jeg aldrig hørt/læst.

Har du evt. et link, hvor man kan læse nærmere?

Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 18:45

Jeg har også lig checket Children of men på min Px700.. Jer har også tydlig banding i denne scene i slutningen.. Ser ret slemt ud ja, men det er ikke noget jeg bliver generet af i andre film..  Man kan dog også se dette banding når tv3 logoet bliver vist inden reklamer...

Jeg har min skærm kalibreret efter DVE.

Har dog inden problemer med fodbold.. det står bare super nice...

Så ja der er visse problemer i enkelte film, men jeg vælger at beholde den, for 98 af tiden er jeg ovenud tilfreds..

Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 18:54

Har du evt. et link, hvor man kan læse nærmere?

Desværre nei, det er også kun noget jeg hentet frem fra min hukommelses bagerste kartoteker.

Du kan eventuelt forsøge at læse nogle tests af feks Oppo DVD afspillere der bruger den scaleren, jeg vil mene at huske at det tit har blevet nevnt der,eller så kan du søge lidt på www.avsforum.com

Tests af Oppo finder du bl.a på www.hometheaterhifi.com

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu