|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Jeg har fundet løsningen. Download Nvidia Beta driver 101.41 Gå ind i skærm indstillinger -> advanced -> monitor - fjern markeringen ved "Hide modes that this monitor cannot display" gå over i adaptor fanen klik list all modes vælg opløsningen 1216 * 684, så er overscan væk. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
En plasma skærm er ALDRIG egnet som pc arbejdsskærm, dels er dens native opløsning med aflange pixels ikke optimal, dels gør risikoen for burn-in den ikke egnet til længerevarende normal pc-arbejde. En plasma er bygget til at vise film - til dette brug er opløsningen 720p (1280x720) glimrende og den opløsning man bør bruge uden at justere for overscan. Alle drivere fra både Nvidia og ATI har indbygget funktion hvor der kan justeres for overscan hvis man vil - men til filmbrug er det mest optimalt ikke at gøre det, da man derved undgår unødige skæve skaleringer der forringer kvaliteten. Især er det en fordel ikke at gøre det hvis man vil afspille HD materiale i 720p (1280x720) da man der helt undgår en ekstra skalering på pc'en.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
lige præcis Spawn.. Det er ret nemt at justere for overscan i nvidias drivere. Men det børe man selvfølgelig kun gøre hvis man skal spille eller lign. Jeg ved ikke om der bliver skåret i billedet så meget så mediacenter navigering bliver besværlig da jeg selv har justeret for overscan. Mener også der i tweakmce er indbygget noget justering for overscan i selve mediacenter navigations-billedet. Overscan er jo uundgåeligt på Antennesignal, men er der nogle der ved om der bliver "klippet" for meget når fjernsynet laver overscan på et PC signal via HDMI 720P (altså, går jeg glip af noget/mere billed når mediacenter kører alm. tv-signal eller DVD, end jeg ville via en alm. DVD afspiller) |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg har ikke testet endnu - men mit umiddelbare gæt er at det er nogenlunde detsamme. TV'et overscanner ca. 3-5% på antennesignalet. Hvis mediacenter pc input over HDMI i 720p ikke overscanner mere end 5% er det detsamme. Jeg skal prøve at teste så snart jeg kan komme til det. Derudover er der såvidt jeg ved også taget et vist hensyn til overscan i selve mediacenter interfacene hvis man bruger dette, så man skulle kunne navigere rundt selvom der er lidt overscan. Men skal man have et rent pc interface, dekstop, word, visse spil osv. er det selvfølgelig en fordel at have hele billedet med, så der skal man nok lige justere for overscan.
|
|
|
|
![]() |
|
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
Jeg har lige prøvet at sætte mit mediacenter til 1280*720 (istedet for 1152*698 eller noget i den stil)
Prøvede derefter mediacenter interface og der var flere ting i interfacet der blev skåret i pga. overscan. Grunden til dette er at MCE ikke justerer for overscan når man vælger fladskærm og tilslutning via DVI (da den går ud fra at det kører som en monitor, altså 1:1). Det man gør er at downloade TweakMCE powertoy og man kan inde i det program justere hvor meget User Interface skal justeres indad for at kompensere for overscan (dette justerer KUN på interface ikke når man ser video). Top marging+bottom er sat til 30 og left+right margin er 45 i mit setup. Men det skal lige finjusteres. Redigeret af Spunk - 02-April-2007 kl. 19:18 |
|
![]() |
|
![]() |
Kanon - jeg kendte faktisk ikke TweakMCE powertoy - tak for tippet. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |