Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jacobbh
Bruger
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
|
Emne: PX70 skal tændes Sendt: 23-Marts-2007 kl. 20:23 |
Så har jeg endelig fået hængt mit nye PX70 op og skal til og tænde det  Men hvad skal jeg passe på, og hvordan skal jeg indstille det for at der ikke er noget der går galt. Det er forresten et super flot tv.
|
 |
HarBrug for 32
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 12:19 |
du kan downloade en break in dvd her på siden, så du mindsker risikoen for burn in. Den bør du nok lige lede efter. Mener også, at der i den sammenhæng står nogle gode råd om hvordan man "kører" sit plasma tv ind. Ellers er der en del emner om det her i forummet. Og Tillykke med dit nye tv  ... Gid at det må gå det vel i mange mange år....
Redigeret af HarBrug for 32 - 25-Marts-2007 kl. 12:20
|
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 12:46 |
Hej Jacob
Vælg Biograf i billedemenuen og slå alt fnidderfnadder fra eller sæt på min. Tjek her, at kontrast nu står på ca. halv.
Og brug det herefter med omtanke de næste 1000 timer, dvs. ingen stillelementer i over 1 time af gangen.
Så er du på den sikre side.
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 15:11 |
Til Martin. Er det en tastefejl  når du skriver 1000 timer, eller er det virkelig rigtigt? Jeg mener da at man kan "nøjes" med 100-200 timer. mvh
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 18:15 |
100-200 timer er de kritiske.. i den periode oplevede jeg retention.. men her efter 1000 timer oplever jeg ikke engang det med mindre jeg er virkelig "grov" ved TV'et.
Så efter min erfaring pt. er det først efter 1000 timer man kan slappe rigtig af :)
|
 |
Foods
Bruger
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 84
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 23:18 |
1000 timer man kan slappe af... Jeg ser ca. 2 timer fjernsyn om dagen, hvilket vil sige 500 dage. Altså kan jeg (hvis jeg køber et PX70), først slappe af om 1½ år..  Så skulle man næsten overveje LCD  .
|
Mvh.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 25-Marts-2007 kl. 23:22 |
Så kan du jo køre en breakin hvis det er.. hehe. Herhjemme kører TV'et vel 5-10 timer dagligt. Nogle gange mere, andre gange mindre.
Og nej.. ikke engang det kan få mig til, at overveje LCD som primær skærm.
|
 |
Foods
Bruger
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 84
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 09:55 |
Martin, jeg har lige et spørgsmål til dig.
Beklager at det ryger en smule OT.
Gennem længere tid har jeg været sikker på at jeg skulle have en LCD skærm, dette på trods af at jeg aldrig vil bruge den til at spille computer på el. lign. Jeg mente bare at det var der "mest fremtid" i.
Mht. højtopløselige signaler, hvad håndterer så billedet bedst? LCD eller Plasma.
Jeg er efterhånden blevet overbevist om at plasma håndterer TV og DVD bedst, men hvad når vi kommer op i de højere opløsninger?
In short, er der virkelig fremtid i plasma?
|
Mvh.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 10:17 |
Plasma hånderer ikke de højere opløsninger native.
Du spørger om der er fremtid i Plasma. Ja det mener jeg der er. Så længe Plasma har et bedre billede end LCD så håber jeg virkelig det bliver på markedet.
Hvad der håndtere signalet bedst er et diffust spørgsmål LCD'en kan håndtere opløsningen uden, at skalere måske, men Plasma'en skal skalere. En skalering er aldrig en god ting. Men så er det heller ikke værere og du vil opleve, at billedet står bedre på et Plasma end et LCD.
Der er ikke mere fremtid i en LCD med 2 x HDMI end et Plasma med 2 x HDMI. Derimod bør du gå efter et TV der kan håndtere 1080p/24fps hvis du vil være fremtidssikret... og det kan fx. Pioneer 427XA/D.
Blu-Ray/HD-DVD kører rent 24fps.
|
 |
ZackGem
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 10:19 |
Foods skrev:
Martin, jeg har lige et spørgsmål til dig.
Beklager at det ryger en smule OT.
Gennem længere tid har jeg været sikker på at jeg skulle have en LCD skærm, dette på trods af at jeg aldrig vil bruge den til at spille computer på el. lign. Jeg mente bare at det var der "mest fremtid" i.
Mht. højtopløselige signaler, hvad håndterer så billedet bedst? LCD eller Plasma.
Jeg er efterhånden blevet overbevist om at plasma håndterer TV og DVD bedst, men hvad når vi kommer op i de højere opløsninger?
In short, er der virkelig fremtid i plasma?
|
Ligegyldigt hvilken type der er "fremtiden", ændre det jo ikke på hvordan skærmene er i dag. Din LCD bliver ikke bedre i fremtiden af, at der om 2 år, måske er bedre LCDer på markedet.
Hvad der er interesant er hvad der er bedst lige nu. Ingen af skærmene vil have den store fordel i fremtiden i forhold til hinanden.
Jeg ser ingen grund overhovedet til så meget som bare at overveje LCD. Hverken gennerelt, men slet ikke hvis du skal bruge den som du beskriver (TV og DVD).
Mht 720P/1080I/P opløsninger, så ville jeg ikke bekymre mig om det skulle være det ene eller andet. At dem jeg har set, har både Plasma og LDC vist et ganske fornnuftigt billede (Hvis vi lige glemmer de klassiske Prosonic/bilka-modeller).
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 10:24 |
Hej!
Drop al den snak om opløsning...og "fremtid"
Der er ikke en skid fremtid i noget som helst af det du kan købe idag.
Fremtiden kender vi jo ikke (endnu)
Køb det bedste tv(plasma)-og skift det når du synes at det ikke er godt nok længere.
Hvad hjælper opløsning,hvis farver og billedkvalitet i det hele taget er væsentligt ringere(læs lcd)?
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |