recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70, VGA eller HDMI til PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70, VGA eller HDMI til PC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: PX70, VGA eller HDMI til PC?
    Sendt: 16-April-2007 kl. 16:19

Hej Alle, jeg stillede spørgsmålet i tråden om PX70 overscan, men der var det nok ikke det helt rigtige sted. Så jeg prøver lige i en ny tråd.

Det jeg gerne vil vide er følgende:
Er det bedst at køre DVI-HDMI hvis man skal se HD film? Evt som ts eller x264 filer i 720p opløsning? Eller kan et VGA-VGA kabel i opløsningen 1366x768(42") eller 1280x720(37") være lige så godt?

Grunden til jeg spørger er fordi, at et DVI-HDMI kabel dels er langt dyrere end VGA-VGA kabel, og dels så har jeg kun en VGA og DVI udgang på mit GF-kort, så hvis PX70'eren skal bruge DVI-stikket, så skal jeg altså slutte min LCD-skærm til VGA udgangen. Det giver jo lidt problemer med at jeg skal auto-adjuste skærmen fra tid til anden da det er et analogt signal.

Eller er det bedst med et DVI-HDMI kabel og så bare æde den større pris og ulempen ved auto-adjust på lcd-skærmen?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 19:30

Begge dele kan bruges med godt resultat - men personligt vil jeg anbefale DVI->HDMI kablet indstillet til 720p

Du får bedre farver og kontrast, og du får kun en skalering når du afspiller 720p HD materiale, nemlig den i skærmen.

Bruger du VGA i eks. 1366x768 får du lidt dårligere farver og kontrast, samt en ekstra skalering af 720p materiale, først skal pc'en skalere og efterfølgende skal skærmen skalere.

Du kan ikke inputte 1280x720 over VGA, hverken på 42" eller 37" - input over VGA er eks. 1024x768 eller 1366x768

Et DVi->HDMI kabel behøver ikke koste mere end eks. 279,- for 7,5 meter (hvis du altså skal bruge så langt et kabel)

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 10:44
Tak for det gode svar spawn, jeg beholder kablet. Det står nu også knaldgodt på tv'et vil jeg sige!
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 09:45

...et lille dummie-spørgsmål fra min side

Jeg har min pc tilsluttet mit PX70 med tv-out--->scart. Det er ikke en superskarpt billede, men virker ok når jeg ser fotoalbum. Jeg er lidt ærgelig over at jeg ikke kan sætte mit NVIDIA kort til 16:9 når jeg viser billedet på mit TV. Jeg er nu periodisk gået tilbage til 1024x768 på min pc-skærm, for at jeg hurtigt kan vise pc-signal på tv'et (synes det er for småt på tv'et, hvis jeg kører 1280x1024 på pc).

Ville det fungere bedre, hvis jeg købte vga->vga eller dvi->hdmi? Hvilke fordele ville der være ved det, fremfor min nuværende tv-ou->scart tilslutning. Ville der eksempelvis blive mulighed for en 16:9 opsætning af mit grafikkort?

Ved udemærket godt, at en lcd skærm ville have haft mulighed for højere opløsning, og på nogle punkter ville være bedre til pc-signal. Men det er kun periodisk at jeg skal bruge mit tv til pc-signal.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu