recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX8 eller PZ80 50 tommer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX8 eller PZ80 50 tommer?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kamikazedk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: PX8 eller PZ80 50 tommer?
    Sendt: 15-Januar-2009 kl. 22:28

Hej!

Mine forældre står og skal have nyt tv, og det er mig der er sat til at styre showet - juhuu

Spørgsmålet er imidlertid hvad de skal købe. Jeg er klar over, at pz80'eren er en nyere model, og dermed har et nyere panel, og dermed også full-hd.

Mine forældre kommer dog i hvert fald til at sidde 5-6 meter fra fjernsynet, så i den henseende gør det jo ingen forskel om der er full-hd. Det er vel iøvrigt også kun relevant ved bluray-film, og ikke normal digital tv, eller hd-tv hvor der kun vises i 720p?

Spørgsmålet er vel egentlig, om der ved en afstand på 6 meter, er så stor forskel på billedet på de to fjernsyn, at det retfærdiggør en prisforskel på 4.000 kr.?

Håber i kan hjælpe

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 22:34
Hold da op. 6 meter? Har de så levet med et 28/32" CRT de sidste år? 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 22:37

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hold da op. 6 meter? Har de så levet med et 28/32" CRT de sidste år? 

Nej, de har netop lavet stuen om, og derfor skal fjernsynet være et andet sted i forhold til før. Men før havde de et 32 tommer crt, hvor man nok sad 3-4 meter fra det

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 22:40

Hej , de skal da købe et PZ80 det vil de helt sikkert blive super tilfredse med. PX8 er en low entry model , med et ringere billede end PZ80...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 22:52

Det er måske værd at overveje dette fra LG i 50":

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction =showfull&id=1219647072

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1075478/TV/LG-50PG6000-Sammen lign-Priser

Det er i.h.f. betydeligt kønnere synes jeg og er man oppe i 50" så fremstår de jo ellers ikke ligefrem fikse. Hvis de ser tv om dagen og de har en lys stue så kan LCD måske være et alternativ.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , de skal da købe et PZ80 det vil de helt sikkert blive super tilfredse med. PX8 er en low entry model , med et ringere billede end PZ80...

MVH

Jeg er klar over at det er et ringere billede, da det er et ældre fjernsyn, men er det markant ringere? Og er det 4.000 kr. værd?

Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 22:53

Med hensyn til opløsningen har du ret i der ikke er meget forskel, med det er der med alt det andet.

Den har bedre kontrast 30000:1 hvor px8 kun har 10000:1

PZ80 er en del pænere og meget bedre lyde, og flere indgange i form af pc-stik hdmi, og sd kortlæser.

PZ80 har også bedre farver det de kalder x.v.color.

Så vælg PZ80 kan sagtens betale sig, se evt. PZ800 de skal jo have fjernsynet i lang tid og det er bare rigtig fedt.

I øvrigt godt valg, ped Panasonic

Get HIFI or die trying c",
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 23:27

Prøv at se på strømforbruget, er dette noget mindre på px8, skal de vælge det for så er prisforskel jo måske 5-6000kr inden det skal til skrot,

Hvis dine forældre er som mine, vil de ikke kunne se forskel, at sige man kan se markant forskel er en lodret løgn, fra folk der ikke har set et px8 live, men kun kikker på data. 

CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 23:42

Fudstændig enig med Datamax.

Jeg vil afgjort anbefale PX8  eller LG´en ( - 6000 serien ! ) .

Ingen tvivl om at PZ80 er et bedre TV hele vejen rundt. Men jeg tror helt sikkert også at det er "overkill" . Herinde får du råd fra nørder og entusiaster, som måske ikke lige vender spejlet. . .    

Den eneste xtra feature dine forældre måske kan få glæde af, er SD-kort læseren til JPEG billeder.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 00:26
Et PZ800 vil i hvert fald være overkill. Fsva. lyd, skal de alligevel slutte et anlæg til.
Tvivler også på de vil kunne se forskel, men de vil nok uanset hvad brokke sig over det analoge signal ift. deres gamle crt. Så er det jo, at man med pz80 kan sige, at man får det nok ikke meget bedre, uanset hvad man vælger
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 08:17

Oprindeligt skrevet af kamikazedk kamikazedk skrev:

Et PZ800 vil i hvert fald være overkill. Fsva. lyd, skal de alligevel slutte et anlæg til.
Tvivler også på de vil kunne se forskel, men de vil nok uanset hvad brokke sig over det analoge signal ift. deres gamle crt. Så er det jo, at man med pz80 kan sige, at man får det nok ikke meget bedre, uanset hvad man vælger

Det er faktisk et spørgsmål om ikke PX 8 eller LG 6000 vil være mere tilgivende overfor et dårligt analogt signal end full-hd Pana PZ80 . . .

Til top
casper.skovgaar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af kamikazedk kamikazedk skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

MVH

Jeg er klar over at det er et ringere billede, da det er et ældre fjernsyn, men er det markant ringere? Og er det 4.000 kr. værd?

Nej det er ikke markant ringere. Jeg har både kigget på PX8, PX80 og PZ80 og endte med et et PX80 pga. prisen, valgt PX8 fra pga. færre tilslutningsmuligheder. Billedekvaliteten på de 3 modeller er stort set den samme, man vil nok kunne se forskel hvis man er tv nørd eller har mulighed for at se de tre tv på samme tid, men hver for sig kan jeg i hvertfald ikke se forskel.

Så jeg mener ikke PZ80 er de 4000 ekstra værd, så køb hellere en bluray afspiller for pengene, så de virkelig kan få noget ud af deres tv
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu