|
`PX80 og HMDI kabel til box |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er for mig at se lidt tosset. TV modtages i 720 som højeste opløsning (DR1 og DRHD), det vil du først skalere op til 1080, for herefter at lade fjernsynet skalere end igen? Så hellere sætte den til 720 eller auto. Klaus |
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Hej alle, tak for jeres svar. Jeg havde slet og ret ikke valgt HMDI på tv Ja ...man er et fjols. Men noget helt andet er så: Jeg slukker på stikkontakten hver gang der ikke ses tv. (gider ikke bruge 2 fjernbetjeninger) Da scart stik var monteret: Tænder for stikkontakt, 10 sek senere er der billede. Ved HMDI monteret: Tænder for stikkontakt , der kommer intet billede først når jeg trykker på tv-fjernbetjeningen ( på av ) hommer der billede. Hvad sker der ? Hvad sker der |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Når du tænder en kilde der er forbundet via scart slår dit TV over på den korrekte source.
Dette sker ikke med HDMI (Der vistnok nogle hvor det sker på HDMI1) Det er designet der er sådan. |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
Det kan ændres i menuen. Har selv gjort det, da jeg havde tvét, men kan ikke huske hvor...
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Scart har en "autoswitch" funktion, så fjernsynet selv slår over på scartindgangen, når der er spænding på styresignalet. Det findes ikke i HDMI. Men du kan tvinge fjernsynet til at starte op på HDMI, det kræver at du finder "hotel mode" for dit tv og beder den starte på HDMI. Hotel mode bør du kunne google dig til. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |