recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX80 Problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX80 Problem

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Chrono Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 14:41
Nu har jeg også problemet. Min computer har været tilsluttet via VGA, men jeg ville gerne af med den sorte kant i højre side af billedet som 1360x768 opløsningen giver, så jeg gik over til DVI->HDMI i stedet for så at bruge 720p. Det ser fint ud, men nu mister tv'et så næsten alle kanalerne hver gang det sættes i standby. Der er ingen problemer hvis jeg bare slukker på kontakten, og kanalerne kommer frem igen hvis jeg slukker på kontakten og fjerner HDMI-kablet.

Den fejl må Panasonic gerne få rettet snarest muligt!
Til top
Callee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 21:10

nogen der har klarhed over om det er parallel importerede tv der har problemet eller og det er Alle tv? :)

 

/Calle

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af Callee Callee skrev:

nogen der har klarhed over om det er parallel importerede tv der har problemet eller og det er Alle tv? :)

Mit er købt hos en dansk forhandler, og de har det fra Tyskland - så altså parallel importeret. Jeg har som tidligere nævnt i tråden, min PC på HDMI og har ikke mistet nogen kanaler.

Kan iøvrigt heller ikke se hvad parallel import skulle have med et sådant problem at gøre.



Redigeret af Kasper_J - 22-Juni-2008 kl. 02:10
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 09:21

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan iøvrigt heller ikke se hvad parallel import skulle have med et sådant problem at gøre.

Begge dele er grænseoverskridende...

Sorry, men den lå lige til højrebenet.

Til top
Steffen3000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 12:17

Jeg har godt nok stillet dette spørgsmål i en anden tråd, men denne tråd ser ud til at være den rette!

Jeg har jo (som så mange andre) også oplevet at de fleste analoge kanaler forsvinder på mit ny-indkøbte 42PZ80E, når jeg har tilsluttet mediacenter PC'en via DVI/HDMI.

Jeg benytter et  ASUS 7600CS (nVidia) Grafikkort.

Er der nogen som har erfaringer med andre grafikkort som VIRKER sammen med PZ80, udover de tidligere nævnte i tråden?

Jeg overvejer p.t. om jeg skal returnere plasma-skærmen, som ellers giver et godt billede og har et pænt design, eller om jeg kan finde en konfiguration som gør at PC og TV kan gøre sammen!

Panasonic har fortsat ikke en løsning, men de er helt klar over problemet. Jeg ringede til deres support linie 17-07-2008 for en status!

 

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 12:45

Jeg har samme Problem. Men mit TV er Panasonic PZ85.

Har følgende tilsluttet

HDMI 1. Playstation 3

HDMI 2. PC HDMI >DVI kabel til et Asus G Force 7800 kort.

Recorder tilsluttet med ganske alm. scart kabel.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 13:05

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det er sikkert relateret til HDCP understøttelse for 7900GT kortets vedkommende, noget der ikke var tænkt på da 9700 pro kortet kom frem, så det vil sikkert blive det samme problem med de nye ATI kort, der alle understøtter HDCP.

HDCP er ikke noget krav på HDMI. Der er masser af enheder som ikke krypterer HDMI signalet. Popcorn Hour media player gør det eksempelvis ikke. Det skulle undre mig meget hvis diverse STBs gør det. Der skal garanteret betales licensafgifter til alle HDCP-patenthaverne, og hvorfor dog gøre dette hvis man ikke er tvunget til det? Som man for eksempel er hvis man laver en Blu-Ray afspiller.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 14:07

At en skærm ikke skulle understøtte pc tilslutning over HDMI og derfor smider de analoge kanaler væk - er da den lammeste undskyldning jeg nogensinde har hørt for at der er fejl ved skærmen.

Når man tilslutter en "pc" med en accepteret video opløsning - dvs. eks. 720p eller 1080i/p ved 50/60hz så tilslutter men ikke en "pc" men en video afspilningsenhed. Om denne enhed er en BluRay afspiller eller HD-DVD afspiller, eller STB eller andet - som jo også er små pc'er med et styresystem og en processor og en videochip - bare i en anden indpakning - eller om man tilslutter en HTPC er fuldstændig græsk katolsk set udfra en skærm/monitors synspunkt.

Skærmen modtager et video signal i korrekt opløsning og refresh - hvad der sender dette signal til skærmen bør den være ligeglad med.

Som Jesper nævner er der desuden mange forskellige video enheder der ikke benytter HDCP - så dette kan heller ikke være et krav for at kunne tilslutte noget til skærmens HDMI indgang.

Det eneste der er tale om med PC-tilslutning er at skærmens HDMI indgang ikke understøtter alle mulige almindelige PC opløsninger og refreshrates som VGA indgangen gør. Det er en video indgang, ikke en PC indgang - og derfor understøttes kun reelle video opløsninger og refreshrates.

Det er simpelthen bare en ommer Panasonic - klart en fejl ved skærmen som de skal løse - og så bed for guds skyld produktchefen glemme sådanne latterlige undskyldninger om at man ikke kan tilslutte en PC.  

Og det skal heller ikke kræve noget specielt grafikkort - men virke med alle grafikkort der kan outputte et korrekt video signal.

 



Redigeret af spawn - 18-Juli-2008 kl. 14:09
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
OrdR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 20:28
Jeg ville bare lige melde op, at jeg også har dette problem nu. Har en Xbox 360 i HDMI1 og en PC med DVI-HDMI fra et 7900GTO i HDMI2. Mine kanaler er netop røget. Det er meget utilfredsstillende, og jeg undrer mig over at problemet ikke er blevet råbt mere op på forummet...


ITV 20" CRT | Alba Ghettoblaster (m. kassette) | Fischer VHS (composite)|
Til top
jonasf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 02:27

Jeg har haft problemet nogle få gange. køre med yousee hd box hdmi og Mediacenter pc på hdmi.

 

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

42PX80 - parallel importeret, TDC analog.

HDMI: 1 - PC

har ikke oplevet at den har smidt kanaler.

Kan så tilføje at jeg nu har kørt en måneds tid med en PS3 på HDMI 2, og har (heldigvis) stadig ikke prøvet at miste nogen kanaler.

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 11:24

Det problem med at tuneren smider kanalerne er der en del brugere der allerede har skrevet om flere steder på forrumet.

Status er så vidt jeg har forstået (Info fra bruger HenrikH her på forummet) at Panasonic har anerkendt problemet og tilbyder at ombygge ens TV således at tuneren ikke smider kanalerne mere.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37701& KW=Klondike&TPN=5

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu