|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Meegaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 15-Juni-2009 kl. 20:02 |
Hejsa derude For ca. et halvt år siden købte jeg et Panasonic TH42 PZ85 EA fjernsyn igennem el-gigantens internet butik. Der viser sig nu at være opstået 6-10 pixelfejl rundt omkring på skærmen - og nogle af dem godt placeret i midten! Det kan jeg selvfølgelig ikke være tilfreds med, og mine spørgsmål går nu på: 1) Hvad er mine rettigheder i forhold til antal/placering af pixelfejl (søgning på 'pixelfejl' på el-gigantens hjemmesider giver ingen hits)? 2) Hvis jeg har købt fjernsynet over nettet, og jeg på ingen måde selv har mulighed for at transportere det til en el-giganten butik, kan jeg forlange at el-giganten skal hente fjernsynet? 3) Hvis jeg nu ikke kan få repareret/byttet fjernsynet, er der da noget som helst man kan gøre for at undgå yderligere pixelfejl eller slippe af med dem der er i forvejen? På forhånd tak for svar! |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
1) Forhandlerne selv tilbyder sjældent nogen mht. pixelfejl. Det er typisk importørerne der gør det. Ved at Google lidt fandt jeg at de "rigtige" Panasonic forhandlere har 0-pixelfejl garanti. http://www.panasoniccenter.dk/nyheder/1616.htm Ved ikke lige hvordan det vil være hos Elgiganten som mig bekendt ikke er et Panasonic Center. Dustinhome henviser til denne PDF omkring Panasonic's pixel-fejl politik: http://www.dustinhome.dk/Images/DustinImages/Images/PDF/pana sonic_pixelpolicy.pdf Dustinhome skriver samtidig at man skal kontakte Panasonic på 43 20 08 60. Dette gælder nok ikke hvis dit TV fra Elgiganten er Parallelimporteret - ved du det? 2) Mig bekendt skal der være afhentning ved rep hvis varen er større end at man alene kan fragte den med offentlig transport til et værksted. Jeg har selv haft mit Panasonic 50" til rep. hvor det både blev hentet og bragt. Mit er dog købt hos et Panasonic Center. Hvis det er et parallelimporteret, skal Elgiganten sørge for afhentning og videre transport hvis jeg har forstået købeloven korrekt. 3) 99.99% på at du ikke kan gøre så meget ved det hvis ikke du kan få det lavet på garanti desværre. Men prøv evt. at ringe til Elgiganten og hør hvordan du skal forholde dig ifølge dem. Krydser fingre for at du får det fikset. Redigeret af Willer - 15-Juni-2009 kl. 20:29 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
Tror du skal kontakte elgiganten. Specielt hvis du har haft det i mindre end 6 måneder. For så antages det at pixelfejlen var tilstede ved købet.
Uanset hvad de siger, så skal de tage tvet igen. Om ikke andet skal det repereres, også Selvom der måtte stå inden i din manual at tvet ikke dækkes af garantien i tilfælde af pixel fejl. Men det skal de, såfremt de ikke har informeret dig om at det kan forekomme inden købet. Men hvis der er nogle der har nogle reelle domme, hvor noget andet er dømt, så vil jeg meget gerne se dem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |