recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap 109 (II) vs. ReadyNas Duo -> SB Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQnap 109 (II) vs. ReadyNas Duo -> SB Duet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
CerB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af CerB CerB skrev:

har fulgt lidt med i denne tråd :-D
I mine øjne er der ingen tvivl om du skal have en Qnap.
Jeg har selv en, dog en TS-109, samt en NOXOn radio i køkkenet og en EVA8000 i stuen. Radioen bruger twonky og EVA har sit eget system.

Den næste Firmware version kommer til at indeholde slimserver.

Dengang jeg startede endte jeg at skulle vælge mellem Synology og Qnap.
Valgt Qnap i sidste ende på grund af .

1. Ingen blæser, de små lorte blæsere i sådan nogle larmer før eller senere
2. Preinstalleret twonky.

Kan se nogen har deres gemt væk, min står inde ved min computer, og ja jeg kan hører når den kører, men så er det godt nogen har opfundet at den skal HDD spin down, så den går i stand by når den ikke har kørt i den tid man nu sætter den til.

Ang. V2. overvejer selv at opgradere til denne. Så tilfreds som jeg er med den jeg har nu. Så kan det kun blive rigtigt godt.

:-D

hov glemte helt med duet, kig engang ind på Qnap meget aktive forum. der vil du helt sikkert finde noget.
Til top
sejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:55
Hej CerB

Også tak for dit svar, jeg regner med at hvis det bliver Qnap at så skal den have en Western Digital Greenpower (revision 2) harddisk som max støjer 24 db samt nok placeres på et håndklæde eller lignenden så vibrationer ikke forplanter sig i underlaget. Dog har der tidligere været problemer med spin down på nogle harddiske sammen med Qnap og vist noget med at Western Digital ikke har implementeret spin down kommandoer ordentligt.

Ja jeg har søgt både slimdevices og qnaps forum tyndt for informationer om kombien og umiddelbart lyder det til at fungerer ok, men ville blive glad for at hører en her fra sige jeg synes det kører så flydende som sådan noget skal! Til eksempel kan jeg nævne at Sonos lige har annonceret draft n udstyr så der har de en hastigheds fordel.

/Steffen
Til top
CerB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 22:17
Håber du finder den bedste løsning for dig. til info så har jeg en  SAMSUNG HD501LJ CR10 500 GB i min.
God ide med håndklæde, jeg har brugt nogle gummi strimler, så det problem har jeg ikke
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu