|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
En forskel på de to på en tudse ! De penge kan jo bruges på noget andet Det er jo også en fin anbefaling af Synology'en du kommer med Falslev ! P.t er det største problem ved den - at den først synes at være på lager om små 3 uger ! En forskel på 1000,- Kr burde normalt betyde at man får noget for de ekstra penge. Synes det er svært at få øje på ? Processor,Ram, Gigabit lan, NFS support og strømforbrug er identiske.Web- og Ftp har de begge. Printerserver. Okay Qnap har Twonky som Breddam pointerer, men den kan jeg jo fint købe for få penge hvis jeg skulle få lyst og stadig have penge i banken. Synology'en kan moddes, åben telnet, og den kan køre kissdx hvis jeg bliver træt af at have min nslu2 tændt. Det kan Qnap'en ikke ! Det virker til at være et let valg |
||
Panta rei
|
||
![]() |
||
Fredrik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-November-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Ja heller også mod 207+, men er dog stadig i trivl om den vil kunne trække squeezecenter. Som jeg forstår det vil den navigere nemt og hurtigt når man bruger selve squeezeboxen, men vil kunne få problemer når man bruger web interfacen. Nu regner jeg med at anskaffe mig den nye fjenbetjening, og hvis web interfacen er langsom betyder det vel at den nye fjenbetjen vil være langsom, eller hvad Derfor kunne det være super og høre nogle der har prøvet et setup ned synology 207+/qnap 209 sammen med squeezecenter. Hvordan kører det når man bruger selve squeezeboxen kontra når man navigerer gennem web?
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Iflg dette PDF skulle SqueezeCenter kører fint på en 207+ |
||
![]() |
||
![]() |
||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
Hej Fredrik De bør være lige gode/dårlige til at navigere via web, da de er lige stærke(processor/ram). Spørgsmålet er selvfølgelig hvor glat det går. Hvad siger Falslev ? Hvor har du skaffet den nye fjernbetjening ? og til hvilken pris ? Vidste ikke man kunne splitte duet pakken i to. Men det ser ud til at være en lækker remote @ Kim : Iflg. 3.4 i den .pdf er det ikke testet med Squeezecenter 7. Redigeret af KissmeTiger - 10-Januar-2008 kl. 10:32 |
||
Panta rei
|
||
![]() |
||
Fredrik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-November-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Ja men pdf'en siger jo netop at web interfacen er "rather slow on any Diskstation". Og jeg vil derfor nødigt ende med at købe en lille nas som 207+, hvis det i virkeligheden er nødvendigt med noget stærkere når man (forhåbentlig inden alt for længe) anskaffer sig den nye fjenbetjening.
|
||
![]() |
||
Falslev ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Overførsel går meget stærkt hvis du benytter dig af Synologys egen "Download station", denne er dog bestemt ikke optimal, da man manuelt skal oprette mapper. Jeg bruger derfor bare min MacBook pro til at oprette forbindelse til DS207+'eren, det går lidt langsomere (ca. 0,8 mb/s), men for mig er det betydeligt lettere. Jeg har desuden ALDRIG haft problemer med, at connecte til DS207'eren hverken fra "Download Station" eller Mac'en, det kører bare
Remoten kan ikke købes endnu, men den er prissat til 299 $ ex. told og levering på Slimdevices hjemmeside. Der ville jeg købe den, levering sker på < 5 dage fra USA er ihvert fald min erfaring. Her er et link: http://www.slimdevices.com/pi_controller.html Redigeret af Falslev - 10-Januar-2008 kl. 11:22 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Som det står i den oprindelige tråd omkring Duet, ville jeg nok hellere vælge en iPod Touch som remote. iPeng kan jo åbenbart bruges. Som jeg læser det kræves der bare en browser og Wifi, så hvis man har en mobil med Wifi kan den vel også bruges. |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Med web interface tænker jeg på hvor hurtig det er at styre musiken fra en browser (det er jo denne måde fjenbetjeningen bruger). har fundet dette link der giver en ide om hvordan qnap 109 pro fungerer med slimserver 6.5 http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=38626 Men jeg kan ikke finde noget ligende med det nye squeezecenter. |
||
![]() |
||
Falslev ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Helt klart også en mulighed, men det er nok en smagssmag hvad man foretrækker. Personligt hælder jeg dog mest til Logitechs egen remote, primært fordi at alle de hacks der findes til Apples produkter ikke altid er lige stabile for ikke, at snakke om de problemer der kan være med at installere dem |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er ikke noget der skal installeres på iPod'en - det skal på din NAS. Som jeg skriver er alt hvad der kræves en wifi remote - derfor kan f.eks en Nokia også bruges. Og iPod'en har jo også den fordel at du kan bruge den til andet end din Squeezebox |
||
![]() |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Vedr. remote og web-interface så se denne forum tråd om Squeezebox Duet og her hos slim og denne her.
Redigeret af tipsen - 14-Januar-2008 kl. 20:26 |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Controlleren har software installeret og benytter sig ikke af webinterface! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |