recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap 2-bay flyt HDD til nyt setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qnap 2-bay flyt HDD til nyt setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baggs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap 2-bay flyt HDD til nyt setup
    Sendt: 12-August-2015 kl. 16:31
Hejsa

Jeg har en Qnap med 2 HDD, men HDD i bay 2 er stået af.
Jeg vil derfor gerne starte så meget forfra som muligt. Mit setup har og skal fortsat have de 2 HDD som 2 individuelle drev.
Jeg har bestilt en ny HDD til min qnap


Jeg tænkte jeg ville tage HDD1 ud og sætte den nye i som HDD1, den gamle HDD1 sættes så efterfølgende i HDD2.

Da der stadig er data på HDD1 som jeg kan tilgå, vil jeg gerne flytte disse over på HDD1 og formater HDD 2(Gl HDD1) så den er ren.

Spørgsmål - 
  • Kan jeg efter at have geninstalleret hele Nas'en, bare sætte den gl. HDD i HDD2, vil Qnap bare se den som et nyt drev?
  • Eller skal jeg have den over i min HDD docking station? og på den måde flytte data
  • Eller det som jeg ikke håber, data vil være tabt, da HDD1 er primær drev i det gamle setup?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu