|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() Sendt: 07-April-2008 kl. 12:09 |
Hej
Jeg har bestilt en Qnap 409 Pro NAS, men er meget i tvivl om hvilke diske jeg skal bestille til denne. Jeg vil gerne have 4 stk. 1 GB diske i, og så køre RAID5, og har kig på følgende diske: Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 1 TB
WD RE2-GP WD1000FYPS 1 TB
WD RE2 WD7500AYYS 750 GB
EDIT: WD7500AYYS og WD1000FYPS er nu på compabilitet listen Redigeret af sslarsen - 17-April-2008 kl. 09:09 |
|
Søren
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Jeg har ikke erfaring med dem i en NAS, men jeg ved at vores drift afdeling er meget glade for WD diske. De er meget stabile og støjsvage. Jeg har selv en 4-5 stykker af dem og har altid været tilfredse med dem.
Samsung kender jeg ikke. Jeg har hørt fra andre at Hitachi diske også skulle være meget gode, men har igen ingen personlig erfaring med dem. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
Jeg har nu bestilt 4 stk. Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 1 TB.
Så må vi se hvordan det kommer til at køre. |
|
Søren
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Er Samsung diskene beregnet til 24/7/365 kørsel?
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Nej det er de ikke, det er også det der gør at jeg stadig overvejer det lidt. De er ikke på lager endnu hvor jeg har bestilt dem. |
|
Søren
|
|
![]() |
|
![]() |
Undskyld jeg siger det, men når de ikke 24/7 ville jeg slet ikke overveje dem. Jeg ville helt klart gå efter en af WD diskene eller en anden leverandør der kan levere 24/7 diske.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Det ville jeg så absolut! Altså overveje dem.
Der køres alligevel Raid 5 og det er kun en hjemmebruger, der skal bruge dem. Sandsynligheden for, at der sker noget er minimal, og de dyre diske er IMO overkill ![]() Der er sagt WD mange gange. De er omtalt positivt 99% af de steder, som jeg i sin tid kiggede på. Jeg ville gå efter billige diske fra WD igen, hvis det var mig ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Efter at kompabilitet listen er opdateret med WD diske, så hælder jeg nu mere og mere til WD RE2-GP WD1000FYPS 1 TB. Også fordi der er butikker der har dem på lager. De er dog dyrere, da samsung disken er faldet meget på de sidste uger.
Prisforskellen er ca. 750,- 4 stk WD RE2-GP WD1000FYPS 1 TB = 5.232,- 4 stk Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 1 TB = 4.488,- |
|
Søren
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
3 TB
![]() Har du virkelig brug for så megen storage? Jeg har selv virkelig svinet med pladsen, men jeg er endnu under 25%, selvom jeg har backup af ALT+det løse... 500 GB diske er stadig det omkostningsoptimale, og det vil undre mig, at det skulle være nødvendigt med så stor en kapacitet, som du stiler efter. Dig om det, men du har jo ikke uddybet dit behov, og jeg kan jo kun undre mig ![]() Husk dog, at RAID er redundant array of inexpensive disks. Det, at der er flere diske, giver dig den ønskede sikkerhed ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |