recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap 870 Pro eller Synology 1814+?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qnap 870 Pro eller Synology 1814+?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap 870 Pro eller Synology 1814+?
    Sendt: 03-Juli-2014 kl. 11:57
Hej.

Jeg har igennem rigtigt mange år været loyal Synology kunde. Har p.t. en 1010+ og skal snart have den udskiftet. Forventer at Synology snart kommer med deres 1814+ (dog er den ikke annonceret endnu).

Jeg har dog også øje på Qnap 870 Pro, som skulle være et monster. Så derfor spørger jeg her bredt. Skal jeg vente på 1814+ (hvis den da kommer), eller er det nu jeg skal springe på en Qnap 870 Pro med 8 x 4 TB HDD i?

Skal lige sige, at jeg p.t. udelukkende bruger den som NAS. Har ingen apps installeret på den, og bruger heller ikke download tjenester osv. Så det skal være for at få lynende hurtig I/O til mine netdrev.

Hvad syntes i?

Redigeret af hummelmose - 03-Juli-2014 kl. 12:01
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 17:24
Bruger du slet ikke ds file og ds photo appsene på synology?, jeg syntes hos os at photostation er uundværlig.. Og bruges dagligt.. Og ds file er super hvis man skal have adgang til filer.. Eller dele filer let via quicklinks som kan udbygges med kodeord og udløbsdato
Mvh

René
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Bruger du slet ikke ds file og ds photo appsene på synology?, jeg syntes hos os at photostation er uundværlig.. Og bruges dagligt.. Og ds file er super hvis man skal have adgang til filer.. Eller dele filer let via quicklinks som kan udbygges med kodeord og udløbsdato

Nej. Slet ikke.

Har alle mine billeder i Dropbox, og så kører jeg lidt DLNA så jeg kan se dem på mit TV. 

DS File heller ikke.

Det som tænder mig lidt på Qnap, er nativ Dropbox klient samt muligheden for at køre nogle mere avancerede Wordpress sites. Den har saften og kraften til det.

Men hvis Synology kom med deres 1814+, så ville jeg nok hoppe på den. Jeg bruger som sagt mest I/O da jeg har billeder og en masse HD / UHD materiale på min NAS.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 18:02
Ok well fidusen ved photostation er at du blot skovler højopløselige fotos over på nas så laver den selv 3 sæt i mindre størrelse og lavere opløsning som er egnet til web (den lægger det i systemet så man ikke selv bliver forvirret af flere billeder), det gør at fotos som normalt fylder godt i hjemmearkivet er tilgængeligt via nettet på en ret flydende måde i feks ds photo eller via browser og den kan self airplayes og blæses op på skærmen.
Og fotos kan let deles via facebook og andet (kontooplysninger indtastes i systemet)

Jeg bruger ikke dropbox, men har sat ds cloud (cloudstation på synology) op til min kone, og den bruger hun ret meget (kan synce filer op til 10gb) og virker vel på samme måde som dropbox

Og den kan desuden let hoste løsningen for feks familien, som kan have egen individuel afdeling af servicen

Redigeret af rhsin - 03-Juli-2014 kl. 18:12
Mvh

René
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 11:35
Jeg tror ikke det er aktuelt for mig. Jeg har allerede et ret avanceret fotosetup med RAW / JPG osv.

Jeg venter nok en måneds tid, og har Synology ikke annonceret en 1814+ der, så bliver det en Qnap 879 PRO.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 12:28
Købte for et par måneder siden 1813+ efter jeg ikke ville vente længere på 14 modellen. Har på ingen måde fortrudt! Bruger heller ikke mange af dens apps, og den står bare mest som lager. Men for dælen den er hurtig. Den peaker på 114MB/sek fra min bærbare, og det syns jeg egentlig er rigtig fint.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Købte for et par måneder siden 1813+ efter jeg ikke ville vente længere på 14 modellen. Har på ingen måde fortrudt! Bruger heller ikke mange af dens apps, og den står bare mest som lager. Men for dælen den er hurtig. Den peaker på 114MB/sek fra min bærbare, og det syns jeg egentlig er rigtig fint.

Nu står 13 jo for årstallet, og nu hvor vi er halvt igennem 14 ville det klæde dem at komme med en nyere model. 10'eren bliver jo ikke opdateret mere efter OS 5.0, så jeg vil rigtigt gerne have en 14'er.

Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 12:36
Ja, men mener de før har sprunget et år over i de "størrer" modeller.. 
Regnede også med de ville fremvise den til CES tidligere på året, da de viste nogle små modeller frem.. men nej :/
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 23:13
Tror ikke DS1814+ kommer iår. Har en gang prøvet at skifte fra synology til qnap, men er hoppet tilbage og der bliver jeg ...... indtil videre :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu