|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9430 |
![]() |
Det er en ekstern USB disk, som jeg også bruger til en del andre ting.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
TimeMachine vil gerne bruge hele pladsen, så det bedste er nok at lave 2 partitioner på den disk. Så kan TimeMachine ikke se mere end den ene, du vælger i Timemachine kontrolpanelet. Og så vil der også automatisk blive ryddet op, hvis partitionen er i fare for at blive fyldt. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Du kan begrænse det ved at sætte en max størrelse på den shared folder på NAS som timemachine kører sin backup på så mener jeg at din mac begynder at brokke sig når den rammer loftet og man kan begynde at slette de ældste.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9430 |
![]() |
Ok så synology understøtter time maschine i de nye versioner.
Overvejer kraftigt at købe en NAS men har ikke helt styr på hvad man skal vælge. Er der nogle fordele/ulemper som Mac bruger ved Synology eller Qnap, eller er de lige gode. Har brug for funktionen time machine + itunes server, samt ville gerne sætte nogle kamera op til overvågning. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg syntes personligt selv at Synology er langt lettere at tumle end min Qnap.. især efter system 3 som pt er ude i beta vil du helt sikkert som macbruger føle dig mere hjemme da bla kontrolpanelet er lavet meget i stil med apples.
Prismæssigt hvis du sammenligner model mod model headon er Qnap tysisk en 25-40% dyrere end den tilsvarende synology model, hastighederne i synology + modeller kan sagtens måle sig med qnap´s og jeg mener på features for den private bruger de er overlegne.. især deres photostation 4 er utrolig lækker, og de har iøvrigt også fine photostation og filestation browsere til smartphones som htc iphone og andre.. det kører rigtigt godt.
Via afp kan man få fat i serveren anywhere også via internettet så er NAS loadet på dit skrivebord som et hvilkensomhelst andet drev.. her har jeg mest rodet i det på synologyen.. jeg kan ikke tro andet end det vil virke lissådan på qnap.
Fordele til plussiden qnap i dit tilfælde vil være flere licenser til kameraovervågning - syntes jeg er deres webadgang.. den har altså drillet mig en del gange.. og har faktisk været lukket ude af min server en uges tid uden forklaring.. problemet gik i sig selv igen.. nogle kan genkende det.. andre ikke. minussiden.. syntes de er længe om softwareupdates.. og at de relativt hurtigt skodder gamle modeller med ny software (de er ihvertfald længe undervejs).
synology syntes jeg generelt om deres webadgang.. de er gode til prisen.. mange features.. og gode til at holde også deres ældre modeller opdateret.. minus nogle vil mene kvaliteten er mindre god.. derfor holder jeg mig til deres +modeller som er lidt dyrere.. men de burde være fuldt ud på højde med qnap.. bare billigere... dog er ulempen for dig at hvis du skal have flere end 1 kamera op skal du tilkøbe flere licenser til det hos synology.
ellers vil timemachine itunes osv. køre fint på begge.. har du iPhone findes der synology apps der understøtter dine overvågningskameraer realtime, samt adgang til upload af dine foto direkte til fotoserveren.. samt online adgang til alt din musik.. søg appstore for synology apps.
så i dagligdagen via afp vil du næppe mærke forskel.. men via deres webadgang og især photostation og filestation.. her syntes jeg der er en pæn forskel med fordel til synology.. men prøv deres respektive testdrive.
http://demo.synology.com:5000/ bruger: admin og kodeord: synology (det er altså deres nye system 3 som pt er i beta)
http://qnap-eu-demo.dyndns.org:9090/ bruger: qnap og kodeord: qnap
nu står begge disse demosites vist et belastet sted.. men jeg oplever på mit netværk at det er somom at webadgangen kører lettere og mere flydende på synology´s system på såvel mine pcer som macs.. og jeg oplever ofte at qnappen hænger lidt i bremsen fra tid til anden.. det sker stort set aldrig på synologyen.. jeg går udfra det ligger i websystemet.
Redigeret af rhsin - 23-August-2010 kl. 14:26 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Interssant, troede nemlig at Synology var dyrere end QNAP.
Har dog en Android tlf, så må prøve at se om de har nogle smarte app til henholdvis QNAP eller Synology. Er der andre mærker man også bør overveje.
|
|
![]() |
|
![]() |
faldt iøvrigt lige over dette http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=145&t=24546 program hvor man fra sin mobiltlf kan fjernstyre downloads til sin synology nas.. neat Redigeret af rhsin - 23-August-2010 kl. 21:44 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Efter min mening, nej. Synology og Qnap er vist de to bedste.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med iPhoto og iMovie, kan man lægge deres filer ud på Synology.
Kan nemlig se at qnap reklamerer med iPhoto og iMovie support.
|
|
![]() |
|
![]() |
hehe ja det er vist en billig og gratis reklame, du kan vel gemme dit imovie og iphoto hvor du lyster sålænge det er på et tilknyttet drev... så det er vist ikke noget som qnap har grebet i luften
![]() Min kone bruger både imovie og iphoto, og alt havner på vores synologyserver.. hun har ikke engang spurgt mig hvordan.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |