recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap password problem..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQnap password problem..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KAZZENS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap password problem..
    Sendt: 06-Maj-2010 kl. 18:08
Ok dette her er nok lidt mærkeligtr...

Jeg har lige været 9 dage på ferie. Kommer hjem og vil logge på min qnap ts 639.

Jeg bemærker at mit password ikke som sædvanligt står skrevet når jeg logger på som Admin///mit password....

Nå, jeg skriver passwordet og frem komme en side hvor følgende står
< ="setting_">Change Password

To change your password, please fill out the form below:

Old Password< id="OLD_" name="OLD_" maxlength="16" ="setting__1" ="">
New Password< id="NEW_" name="NEW_" maxlength="16" ="setting__1" ="">
Verify New Password< id="VERIFY_" name="VERIFY_" maxlength="16" ="setting__1" ="">

Ok jeg ændrer passwordet og får denne besked
< ="setting_">Change Password

Update failed

Click "Go Back" to go back to the change password page.

Huh ! prøver jeg så at logge påm igen kan jeg se at passwordet er ændret til det nye, hvilket jo er mærkeligt i følge overstående besked. Prøver jeg så at starte forfra gentager overstående sig og jeg kan ikke logge på nassen...

Jeg har prøvet at reboote nassen og får samme login med at den vil ændre password..

tænker så hvad F..... der sker og jeg er lost.  Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre herfra...

Skal siges at bruger jeg den medfølgende qnap finder den nassen fint, så jeg tænker ikke det kan være et netværksproblem...

Håber på noget input...På forhånd tak
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 18:12
Prøv at slette midetidelige internetfileer samt cookies 

Qnap har desvære sommetider lidt bøvl    vedr softwaren
Til top
KAZZENS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 19:35
Det prøvede jeg så..Stadigvæk samme problem...Desværre
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 20:28

jeg tror jeg tømte midlertidige internetfiler manuelt... og mener faktisk også jeg tog cookies med førend jeg kunne logge på igen dengang jeg havde lignene problem med min... jeg syntes dog det var lidt underligt for jeg jeg havde fejlen prøvede jeg fra 3 forskellige maskiner og alle samme fejl... så lavede jeg en reinstall af firmware hjalp ikke også slettede jeg vistnok mine internetfiler manuelt også var der pludseligt hul igen

Mvh

René
Til top
KAZZENS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 15:26
Det er sku ikke helt let det her....Hvbis jeg bruger reset knappen på qnapen vil jeg så miste alt mit data ??

Og rhsin når du skriver manuelt slette hvilke mapper er det så præsist du har slettet data i...

Jeg kan tilføje at jeg også har forsøt at logge på nassen fra min bærbare med sammen resultat...

Alt i alt temmeligt latterligt når man går og tror man har en ret sikker backup løsning til alt sit data...
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 16:14
mig bekendt så sletter du ikke nogle af dine data med resetknappen, det er kun et reset af administrator passw. og måske visse serversettings... men kig evt i manuaqlen hvis du vil være helt sikker.

mht cachen så se nedenstående foto her kan du se hvor din cache ligger på netop din maskine.. så går du ind til den mappe i din stifinder og fjerner indholdet fra mappen åbner din browser igen og ser om det har hjulpet.

men højre hjørne af browseren -> funktioner -> internetindstillinger og fanen generelt.

kig efter "aktuel placering"

og tag evt cookies med.. altså slet dem

Redigeret af rhsin - 07-Maj-2010 kl. 16:15
Mvh

René
Til top
brian-hkd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 19:51
Hvis du bruger hardware reset knappen, så sørg for MAX at holde den inde i 4 sekunder til du hører 1 bip. Hvis du holder den inde i 10 sek og den har bippet 2. gang, så ryger dine data også. (Kan dog reddes igen, men )
QNAP TS-439 4x1 TB NAS server, Dreambox DM800PVR, Xtreamer og logitech Squeezebox Duet og Boom.
Til top
KAZZENS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 08:10
jeg er ret sikker på jeg kun holdt den inde en gang og nu kan jeg komme på nassen igen...MEN..

Jeg kan se min data er på diskene MEN jeg kan kun finde det som lå i min rtorrent mappe. og det er måske 1/10 af det samlede data forbrug på diskene..

Min qmultimedia mappe er tom (og der lå ret mange billeder og film som jeg havde brugt timer på at rippe)

Den andre delte mapper jeg havde lavet (ISO - dokumenter) er væk..

Fik en kammerat til at gå ind og kigge på nassen med telnet. Han kunne dog heller ikke finde dataen.

Det er ret trist at jeg nu tilsyneladende skal starte forfra med alle tingene, idet det ikke lige var den grundtake der lå bag afskaffelsen af en nas.

Men måske nogen kan hjælpe med en måde hvorpå jeg kan finde det data..
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 09:07
De er desvære ikke 100 % stabile de der Qnap.

Men har lige lavet en masse sjove fejl .     Ram disk fejl.  Høj HDD temp   og kunne ikke gemme settings.      Næsten alt prøvet   og min eneste løsning var at slette diskene  og starte forfra ( godt jeg havde en ekstern backup )    Nu kører den som den skal igen,  hvad der gik galt finder jeg nok aldrig ud af.    Men har ikke super tillid til den mere.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 10:51
prøv evt at skrive til qnap for ved både synology og qnap ofte har hjulpet brugere i situationer hvor de troede de havde mistet data, så var den ikke nødvendigvis helt væk.

de kan nogle triks vi andre ikke kan
Mvh

René
Til top
brian-hkd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 17:52

Hvis du kan huske hvad de gamle mapper hedder, så kan du oprette dem igen og så kommer dine data frem. Det var det jeg gjorde på min.

Hvis man logger ind med Telnet og går ind i mappen \share\MD0_DATA
Derinde kan du vist finde navnet på de oprindelige mapper og så skal du bare gå ind og oprette de navne/shares igen.
QNAP TS-439 4x1 TB NAS server, Dreambox DM800PVR, Xtreamer og logitech Squeezebox Duet og Boom.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu