recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - QNAP + PS3 + .MKV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQNAP + PS3 + .MKV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jEffEbEEE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: QNAP + PS3 + .MKV
    Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:12
Hey

Jeg har anskaffet mig en QNAP TS-219p, jeg har tilsluttet den til netværket, hvor jeg også har en ps3 tilsluttet også via kabel. Jeg ønsker at kunne afspille .mkv materiale som jeg har liggende på qnap'en.
Men den ps3 siger at data'en ikke understøtter dette, det bliver streamet via Twonkymedia - jeg har læst på forskellige fora's at det kunne lade sig gøre at afspille .mkv filer, man skulle bare have den nyeste version af twonky 5.x.x og jeg har vidst 5.1.x.

Kan det passe at man skal ud og investere i en ekstern video afspiller - popcorn, tvix el. lign. ? Eller at man skal til at omdøbe/konvertere ens filer om til et andet fil format?

Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:17

Jeg legede os EKSTREMT meget med mit for og få det til og virke, opgav til sidst, og fandt en anden løsning :)

 
Men PS3 + MKV er en klasikker.. jeg er bange for det er din NAS der skal afvikle filen, også videre til din ps3, tvivler den er kraftigt nok til og ka klare det..
 
Det er ikke for og være negativ bro :)
Til top
thunder83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Marts-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:17

Jeg har også en qnap 219p samt ps3 hvor jeg bruger twonkymedia.

Ps3 kan ikke afspille x264 format /mkv derfor konventerer jeg alle mine filer med mkv2vob til mpeg2 format. :) det er lidt træls, men mange af mine filer er med dts lyd, men jeg har kun stereo forstærker som ikke har dts. derfor skal jeg også konventerer lyden til stereo.. det klarer mkv2vob fint :)
Til top
jEffEbEEE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:35
Så hvis jeg ikke gider at converte filerne, så skal jeg alt andet lige ud og have mig en ekstern mediafspiller?

Hvilken en vil i så anbefalde? hvis den skal kunne afspille 1080p materiale - eller er det for meget at forlange? :D
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af jEffEbEEE jEffEbEEE skrev:

Så hvis jeg ikke gider at converte filerne, så skal jeg alt andet lige ud og have mig en ekstern mediafspiller?

Hvilken en vil i så anbefalde? hvis den skal kunne afspille 1080p materiale - eller er det for meget at forlange? :D

Køb en WD tv live, koster 7-900kr og kan det du vil have.  Et lidt dyre alternativ er popcorn hour som kan det samme, bare med mulighed for intern hdd, koster fra ca. 1500kr
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 15:03
NAs´en får du det ikke ud af, har selv leget med Wild Media server, som jeg nu også bruger til mit Media 2.0 og DLNA på mit Samsung tv, fungere fint at den muxer når den kan det, og transcoder når det er nødvendigt (man transcoder ved at vælge filen i en transcode mappe istedet for hovedmappen), en NAS burde kunne sende det med Muxer, det kræver vel ikke meget andet end båndbredde..
 
men MKV skal vel transcodes til en PS3, det skal de nemlig ikke til Media 2 det er kun DTS der skal ændres til AC3, da den ikke supportere DTS
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 15:51
Xtreamer er os et okey billigt alternativ, men som med alle andre bokse, er det jo smag og behag ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu