|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
CrazyA ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() Sendt: 26-Februar-2009 kl. 10:54 |
Hej alle
Jeg har med stor interesse fulgt alle jeres indlæg omkring trådløs musik/streaming. Jeg har selv en Squeezebox classic, som jeg styrer med min Ipod Touch. (Overvejer at anskaffe mig den nye Squeezebox controller) Men pt. Skal jeg ha min PC tændt hver gang, jeg vil høre musik over min Squeezebox. Det er jeg selvfølgelig ret træt af, så derfor har jeg kigget lidt på en Qnap TS-109 II da det ser ud til at være "forholdsvis let" at installere Sqeezecenter på den. Men efter at have gjort mig disse tanker, opstår der så også nogle spørgsmål. 1: Er det nemt at sætte en netværks HD op ? 2: Er det nu så let at installere Squeezebox på den, og kører det stabilt ? 3: Er det let at opdatere den mht. Nye versioner af Squeezecenter ? 4: Vil den kunne bruges, hvis jeg på et tidspunkt skifter min Squeezebox ud med Sonos ? Håber meget der er nogen, der vil hjælpe mig med disse spørgsmål. På forhånd tak, og ha en god dag. |
|
![]() |
|
CrazyA ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Hej
Er der ingen der har noget at sige til de spørgsmål ? Lige endnu et spørgsmål, er der andre ting jeg skal gøre, end at følge denne guide for at kunne afspille min musik på squeezeboxen ? Her mener jeg, om der evt. Er nogle indstillinger i NAS´n, som skal rettes til. Ha en god weekend alle sammen ![]() |
|
![]() |
|
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() |
Hej hej Jeg har en Qnap 209 Pro II. Installation gik smertefrit, og jeg er bestemt ikke en IT haj. Bruger Sonos og det virker fint, opdateringer er der ingen problemer med. Det kører stabilt nu, men havde problemer i starten med at controller frøs og at zoner i perioder ikke var tilgængelige på controller. Har skiftet router fra en gammel Linksys til en DIR-655 og det har hjulpet. Kører med 2 x 750 GB Hitachi disks. Det er ikke optimalt, de er meget varme konstant (50 grader), har haft en Synology inden, samme problem her. Nogen steder skrives der at 750 GB kan give problemer. På Qnap har man ikke (tror jeg) mulighed for at "time" NAS'en. Jeg ville gerne have en mulighed for at sige, at den dagligt skulle være slukket fra kl 2 - 6 og i hverdagene også fra kl 9-16 eksempelvis. Aner ikke om Synology eller andre tilbyder dette. Ipod Touch bruger jeg i øvrigt også som controller til Sonos uden problemer.
|
|
![]() |
|
Vinkender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Hejsa Jeg kommer med lidt input fra en Synology 207+. Men hvis du ikke er interesseret i Raid, så er det måske Synology 107+ du skal have ? 1. Den er meget nem at sætte op. 2. Squeezecenter er meget nemt at installere via Synologys package. Dvs. du downloader squeezecenter pakken via synology, http://www.synology.com/enu/support/download.php?m=DS207%2B, og installere pakken via:
Alt foregår nemt via pakke management menuen på Synology. 4. Ja det er nemt at opgradere. Du afinstallerer pakken via pakke management og installerer den nye opdaterede squeezecenter pakke, igen via pakke management. 5. Ja den vil fint kunne bruges med Sonos også.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, har modtaget min Qnap TS-109 II idag. Så det bliver spændene, om jeg kan få det til at virke.
Havde ikke lige tænkt over den med timer funktion, men det kunne ellers være godt. Er der nogen der ved, om det ville kunne lade sig gøre med et tænd og sluk ur ? Eller skal man så selv ind og starte Squeeze-center efter NAS har været slukket ? Undskyld alle mine spørgsmål, men jeg har ingen anelse om hvordan det virker. Men bliver nok snart klogere ![]() P.S "Bhund" Burde du ikke kunne få det til at virke med Tænd/Sluk ur ? Da jeg mener at ha forstået det sådan, at Sonos ikke skal have noget software kørende på NAS´n. Men der imod fortæller man Sonos systemet hvor det skal finde musikken (Mappen på drevet) |
|
![]() |
|
nygaardinc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Squeezecenter starter automatisk op hvis du bér "SSOTS" om det, Sonos behøver ingen software kørende på NAS'en, den "plukker" selv fra dine "shares" på den |
|
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB |
|
![]() |
|
![]() |
Så det vil sige, at i bund og grund burde man egentligt kunne benytte et tænd/sluk ur ? Eller skal sådan en NAS lukkes ned ligesom en PC ? |
|
![]() |
|
nygaardinc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Du skal slukke og tænde "NAS"en ,da den jo lisom er en computer, ellers risikerer du et disk crash. det er for risikabelt at bruge et tænd/sluk ur, tror nu heller ikke du kan starte den med et sådant. |
|
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB |
|
![]() |
|
![]() |
Hej alle
Efter at have forsøgt mig med Sonos, men ikke var tilfreds med de mangler, som der efter min mening var. Besluttede jeg mig så igår, for at give mig i kast med Squeezecenter på min Qnap TS-109 II Al installation gik smertefrit, men efter det var det så også op af bakke. Først skulle jeg overføre min musik til NAS i alt 16gb. Det tog næsten 1,5 timer. Så skulle jeg jo åbne Squeezecenter, for scanne biblioteket. Dette var også noget af en kamp, da den sagde den ikke kunne starte MySql eller noget i den stil. Så prøvede jeg at trykke på start en gang mere, og nu startede den så også MySql. Derefter trykkede jeg på det url til Squeezecenter, som efter laaang tid startede op, for derefter at køre meget trægt. Men langt om længe kunne jeg så scanne for musik, det tog ca.3 timer (Da jeg førhen kørte det på min pc, tog det kun 5 min) Da alt endelig var scannet, skulle jeg jo så igang med at høre musik. Troede jeg, men nej. Da jeg gav mig til at søge efter musik på min Ipod (Ipeng) frøs hele systemet. Hvad gør jeg galt ? Har prøvet at restarte NAS, men lige lidt hjælper det. Når jeg kigger under status i SSOTS, skriver den noget ligende Squeezenter 7.3.2 (sleeping) + noget andet MySql (Sleeping) + noget andet Er det rigtigt at det skal være sådan, eller kan det være der fejlen er. Vis ja, hvordan vækker jeg dem så ? :-) Håber en af alle jer venlige/dygtige mennesker kan hjælpe mig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |