recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - QNAP TS-109+itunes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQNAP TS-109+itunes?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Emne: QNAP TS-109+itunes?
    Sendt: 02-Juli-2009 kl. 22:51

Er på nippet til at købe en 1 år gammel TS-109, på nettet står der den kommer med inbygget itunes server etc.

Når jeg henter nyeste 8.2 itunes ned til pc er min. krav 1ghz og 1gb ram.

Kan jeg forvente at Qnappen kan håndtere Itunes uden problemer, den er 500mhz og 128mb ram.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 23:33
JA, er det korte svar 
Jeg har en NAS med Twonky (og deaktiveret iTunesserver). Det vil du også få, fordi qnap har en Twonky som standard.
Min spådom er, at du vil bruge Twonky-medieserveren, fordi den er meget hurtigere.
iTunesserveren fungerer fint, men der er IMO liiige den ekstra ventetid, som gør, at man hellere vil bruge Twonky.

Selve iTunesserveren har ikke noget at gøre med, hvilke krav, der stilles til at afvikle selve iTunes i den nyeste version. Serveren skal bare kunne streame musik - ligesom Twonky.

Du vil faktisk kunne sætte din iTunes op til at hente musik fra din NAS som dét sted, hvor du har din musik - ikke i din dokumentmappe\musikmappe\iTunes

NAS'ens medieserveregenskaber (iTunes/Twonky) er mere rettet mod 'tynde' klienter tilsluttet dit anlæg. De er mest en slags fjernbetjeninger af medieserveren (en softwareservice på din NAS) hvortil der kommer en DAC - en oversætter af digitale signaler til analog -> så det kan komme ud som lyd i dit anlæg

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 02-Juli-2009 kl. 23:35
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:59

Hej Søren.

Jamen det er jo super da lige netop er det jeg skal bruge den, og måske streame lidt HD når jeg får en PCH.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu