recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - QNAP - Twonky - Musik abc vs. 123
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

QNAP - Twonky - Musik abc vs. 123

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TR-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: QNAP - Twonky - Musik abc vs. 123
    Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:58
Kære Forum

Har en QNAP hvor alt mit musik ligger. På denne har jeg installeret Twonky. Musik afspilles så via min Linn DS. Alt virker fint som det skal.

Dog

På min Ipad (via Chorus) - når jeg vælger afspil alle - så spiller den fint alle, men i alfabetisk rækkefølge.

Ville dog gerne have at den skulle afspille det som 1,2,3, ........

Har set under Twonky om der er nogle settings ....... men kan ikke finde noget.

HJÆLP :-) TAK :-)

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 20:00
Hvorfor downloader du ikke bare Twonkys app til din iPad?

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TR-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 07:33
Det er ikke iPad app. som er problemet. Har lige prøvet med Kinsky - det samme problem - dvs. afspiller dem i alfabetisk række følge og ikke 1,2,3 .....

Hvor ligger problemet så?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 09:04
Du må lige præcist beskrive hvad du gør. Du har rippet cd'er og lagt dem på qnap? Du har indekseret med Twonky? Du har fundet fx artist > album (IKKE folder) via twonkys app på ipad'en - og så afspilles albummet alligevel alfabetisk?

Vær gerne detaljeret.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TR-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 09:33
Musik er rippet og lagt på QNAP og indekseret via Twonky.

Musik udvælges på iPad/iPhone via ovenstående programmer og efter en folder struktur - se nedenstående.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 09:53
Måske hjælp her: http://forums.linn.co.uk/bb/archive/index.php/thread-9893.html

Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TR-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Måske hjælp her: http://forums.linn.co.uk/bb/archive/index.php/thread-9893.html

Tak Smile Så er det åbenbart ikke kun mig der har et problem

Derfor:

Findes der et alternativ til Twonky?

(som kan køre på min QNAP)
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 20:20
Faktisk ikke... Upnp/dlna servere på NAS er ikke sådan at opdrive. Twonky har reelt været alene i årevis. Alternativerne til brug for streaming er Sonos (hvor man helt slipper for en server på NAS'en) og Squeezebox (som har sin egen serverudgave på Qnap).
Mht. Twonky: Jeg har haft glæde af Twonky i årevis, før jeg gik over til Sonos. Når jeg stødte mod loftet (!), plejede jeg at søge hjælp i Twonkys eget forum... bare et forslag... de ved en del derinde... Twonky er i dette forum faded ud efter at Sonos og Squeezebox fylder næsten det hele.
/kris

Redigeret af kris - 29-Januar-2012 kl. 20:26
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu