recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qobuz tilgængelig i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qobuz tilgængelig i Danmark

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvordan streames det bedst/ nemmest? Vil helst undgå ChromeCast da det ikke er gapless. 
The Wall med PF er ikke den samme med underlige lydhuller. Smile

Chromecast Audio (CCA) er hverken gapless eller ikke gapless. Det er op til den applikation, der streamer til CCA'en. 

I dit tilfælde, er det altså Lyngdorf, der har lavet applikationen, så den ikke kan streame gapless til CCA.

Jeg kan streame gapless til CCA via BubbleUPnP dlna.


Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 22:02
Har i prøvet app'en "mconnect Player". Den streamer over DNLA og har noget Gapless indbygget hvis det understøttes af klienten.
Kan både bruges til Tidal og Qobuz.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 22:24
Nu har jeg prøvet den hele aftenen. Jeg sad tilbage med en følelse af. Var det bare det? Forstås på denne måde at, jeg har ikke sammen glæde af All that I can eat musik streaming.

Jeg kan dog ikke vente at at købe et Johann Strauss album, som jeg fandt med gode versionen af hans valse.
Men Susan Wong, var dog ikke lige mig.

Redigeret af T-Duck - 14-April-2021 kl. 22:36
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2021 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Har i prøvet app'en "mconnect Player". Den streamer over DNLA og har noget Gapless indbygget hvis det understøttes af klienten.
Kan både bruges til Tidal og Qobuz.

Tak, det vil jeg kigge på!
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Kan man købe i deres butik uden at have abonnement?

I så fald er det selvfølgelig en rigtig god tilføjelse til vores slunkne udvalg.

Det har jeg i hvertfald ofte gjort via VPN i hhv. Frankrig, UK og USA, alt efter hvor det jeg har skulle købe har været billigst og/eller tilgængeligt (også i forhold til HDTracks som jeg også har benyttet til tider)

Og╭∩╮(︶_︶)╭∩╮ MQA, når det kræver specielt kompatibelt udstyr og ikke har universal kompatibilitet ifht Hi-Res delen, som ægte og ligefrem ikke-MQA Hi-Res filer har det. Den smule båndbredde er det sku ikke værd at spare for at nogle patentindehavere kan tjene lidt penge, mens man måske selv skal bruge flere for at få kompatibiliteten

Redigeret af TBC1 - 15-April-2021 kl. 01:08
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af jensgk jensgk skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvordan streames det bedst/ nemmest? Vil helst undgå ChromeCast da det ikke er gapless. 
The Wall med PF er ikke den samme med underlige lydhuller. Smile

Chromecast Audio (CCA) er hverken gapless eller ikke gapless. Det er op til den applikation, der streamer til CCA'en. 

I dit tilfælde, er det altså Lyngdorf, der har lavet applikationen, så den ikke kan streame gapless til CCA.

Jeg kan streame gapless til CCA via BubbleUPnP dlna.



Det er Chromecast indbygget streamet fra Macbook eller iPad, ikke CC-audio.
 
Måske er det mig der misforstår, men er det ikke Tidal appen der fejler på den konto?
Bare for at vide det....  
Under alle omstændigheder virker det ikke.


Redigeret af Pede8000 - 15-April-2021 kl. 15:42
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er Chromecast indbygget streamet fra Macbook eller iPad, ikke CC-audio.

Fra iPad og MacBook bruger du vel AirPlay?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er Chromecast indbygget streamet fra Macbook eller iPad, ikke CC-audio.

Fra iPad og MacBook bruger du vel AirPlay?


Klaus

No, jeg bruger HEOS appen. Dermed kan jeg bruge iPad som fjernebetjening og lyden direkte fra nettet, uden at tappe batteriet. Heos appen vælger automatisk den bedste streaming kvalitet (den kan håndtere). Det fungerer upåklageligt!

Qobuz er desværre ikke tilgængelig hos HEOS, men det er Tidal. Derfor mit spørgsmål om metoder til Qobuz streaming.. Tror som sagt jeg bare holder mig til Tidal, ind til videre...


Redigeret af Pede8000 - 15-April-2021 kl. 16:51
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2021 kl. 20:56
The cat is out of the bag. 
MQA er lidt noget crap og faktisk ikke rigtig lossless. 


Redigeret af Raskolnikov - 15-April-2021 kl. 20:57
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 10:10
Er der nogen der har prøvet Qobuz via Apple Carplay? Kan det virkelig være rigtig at man kun kan afspille det musik man vælger at downloade til sin mobil - altså ikke streame? 

Det giver da ingen mening. Har markeret flere Pink Floyd album som favoritter men kan ikke se dem under favoritter i Carplay. Downloader jeg et album ses det fint via Carplay. Det er en showstopper for mig med mindre jeg gør et eller andet galt. 

Er der en der evt. lige kan tjekke og komme med en tilbagemelding. På forhånd tak.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 12:20
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2021 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Det er vist et kendt problem..

Ja det ser desværre sådan ud. Jeg har på den baggrund vagt at det ikke bliver Qobuz. Det er et krav fra mig at det spiller i bilen også. Øv! Ouch
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu