|
Qobuz tilgængelig i Danmark |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
jensgk
Junior bruger Oprettet: 27-April-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Chromecast Audio (CCA) er hverken gapless eller ikke gapless. Det er op til den applikation, der streamer til CCA'en. I dit tilfælde, er det altså Lyngdorf, der har lavet applikationen, så den ikke kan streame gapless til CCA. Jeg kan streame gapless til CCA via BubbleUPnP dlna. |
||
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har i prøvet app'en "mconnect Player". Den streamer over DNLA og har noget Gapless indbygget hvis det understøttes af klienten.
Kan både bruges til Tidal og Qobuz.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg prøvet den hele aftenen. Jeg sad tilbage med en følelse af. Var det bare det? Forstås på denne måde at, jeg har ikke sammen glæde af All that I can eat musik streaming.
Jeg kan dog ikke vente at at købe et Johann Strauss album, som jeg fandt med gode versionen af hans valse. Men Susan Wong, var dog ikke lige mig. Redigeret af T-Duck - 14-April-2021 kl. 22:36 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
jensgk
Junior bruger Oprettet: 27-April-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak, det vil jeg kigge på!
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(2)
|
|
Det har jeg i hvertfald ofte gjort via VPN i hhv. Frankrig, UK og USA, alt efter hvor det jeg har skulle købe har været billigst og/eller tilgængeligt (også i forhold til HDTracks som jeg også har benyttet til tider) Og╭∩╮(︶_︶)╭∩╮ MQA, når det kræver specielt kompatibelt udstyr og ikke har universal kompatibilitet ifht Hi-Res delen, som ægte og ligefrem ikke-MQA Hi-Res filer har det. Den smule båndbredde er det sku ikke værd at spare for at nogle patentindehavere kan tjene lidt penge, mens man måske selv skal bruge flere for at få kompatibiliteten Redigeret af TBC1 - 15-April-2021 kl. 01:08 |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er Chromecast indbygget streamet fra Macbook eller iPad, ikke CC-audio.
Måske er det mig der misforstår, men er det ikke Tidal appen der fejler på den konto? Bare for at vide det.... Under alle omstændigheder virker det ikke. Redigeret af Pede8000 - 15-April-2021 kl. 15:42 |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fra iPad og MacBook bruger du vel AirPlay? Klaus
|
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
No, jeg bruger HEOS appen. Dermed kan jeg bruge iPad som fjernebetjening og lyden direkte fra nettet, uden at tappe batteriet. Heos appen vælger automatisk den bedste streaming kvalitet (den kan håndtere). Det fungerer upåklageligt! Qobuz er desværre ikke tilgængelig hos HEOS, men det er Tidal. Derfor mit spørgsmål om metoder til Qobuz streaming.. Tror som sagt jeg bare holder mig til Tidal, ind til videre...
Redigeret af Pede8000 - 15-April-2021 kl. 16:51 |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
Raskolnikov
Super bruger Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
The cat is out of the bag.
MQA er lidt noget crap og faktisk ikke rigtig lossless.
Redigeret af Raskolnikov - 15-April-2021 kl. 20:57 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogen der har prøvet Qobuz via Apple Carplay? Kan det virkelig være rigtig at man kun kan afspille det musik man vælger at downloade til sin mobil - altså ikke streame?
Det giver da ingen mening. Har markeret flere Pink Floyd album som favoritter men kan ikke se dem under favoritter i Carplay. Downloader jeg et album ses det fint via Carplay. Det er en showstopper for mig med mindre jeg gør et eller andet galt. Er der en der evt. lige kan tjekke og komme med en tilbagemelding. På forhånd tak.
|
||
Raskolnikov
Super bruger Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Det er vist et kendt problem..
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det ser desværre sådan ud. Jeg har på den baggrund vagt at det ikke bliver Qobuz. Det er et krav fra mig at det spiller i bilen også. Øv!
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |