recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - QUAD dvb-c tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

QUAD dvb-c tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: QUAD dvb-c tuner
    Sendt: 21-September-2012 kl. 19:12
Hej.

Jeg er ved at sammen sætte en htpc (pga jeg ikke synes de nye samsung bd-e8x00 kan det forventede,så nu bliver det wmc7) og har luret lidt på dette tuner kort.
men de skriver det ikke virker i eu..

er der et andet quad dvb-c kort der virker i dk?
Det skal bruges med yousee signal uden betalings kanaler..

kim

VAIO Z
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 19:16
Det kort du linker til vil med 99.9% sandsynlighed ikke virke i Danmark (CableCard er en amerikansk "standard", eller hvad man nu skal kalde det).

Digital Devices har et dual-tuner kort med DVB-C, men da det er low-profile, kan du sætte to oven på hinanden og få et quad tuner kort i et enkelt pcie slot. Pris ca 3000 kr.

Redigeret af JesperLund - 21-September-2012 kl. 19:18
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 20:12
tak for hurtig responce..

de skriver "Pt. eneste 2 x DVB-C/T TV tuner som 100% understøttes af Windows 7 media center"
vil det sige jeg slipper for at skulle bruge tvsource ell. lign. prog. ??
VAIO Z
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 20:18
elller det er vel nærmere dette her.  http://www.electrola.dk/shop/digital-devices-cine-376p.html
men hvad er forskellen?
VAIO Z
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 21:26
Eller smid tunerne på nettet i form af 2xHDHomerun (som hver har 2 tunere). Det gør jeg med MCE7 og det fungerer fint. Samtidig har det fordelen af at man kan bruge tunerne fra mere end een pc, og også fra fx. en iPad med den rette app...
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 22:16
jeg synes jeg læste noget om at der var nogle problemer med dem(HDHomerun)..  fik de løst epg og de manglende kanal problemer med den path eller hvordan?
har jo godt nok luret lidt på  dem pga fordelene :D
hvordan håndtere boksen det hvis begge tunere er i brug (iPad + bærbar) og der starter en
programmeret optagelse på htpc?

Redigeret af pioman - 21-September-2012 kl. 23:04
VAIO Z
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af pioman pioman skrev:

tak for hurtig responce..

de skriver "Pt. eneste 2 x DVB-C/T TV tuner som 100% understøttes af Windows 7 media center"
vil det sige jeg slipper for at skulle bruge tvsource ell. lign. prog. ??

Det var denne model jeg havde i tankerne.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 14:41
ok. takker.

har du nogen erfaring mht tempo på kanalskift eller andre fordele/ulemper mellem digital d.. og HDHomerun for prisen på 4 tunere ligger tæt på hinanden.
og hvad med wmc, skal der bruges tvsource for at få digital d.. til at virke?
VAIO Z
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2005
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 18:49
Ved ikke om du allerede ved det, men husk at Windows Media Center ikke udnersøtter dvb-c tunere. Til dette skal du bruge et 3. parts program som f.eks http://www.dvblogic.com/   

Redigeret af inside - 22-September-2012 kl. 18:49
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Ved ikke om du allerede ved det, men husk at Windows Media Center ikke udnersøtter dvb-c tunere. Til dette skal du bruge et 3. parts program som f.eks http://www.dvblogic.com/   
Kan man også bruge HDHomerun programmet til Smile
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 19:21
inside>> det er det jeg spørger om for på hjemmesiden skriver de
"Native support for Windows 7 Media Center®, SD and even HD without additional software "
og så bliver jeg jo lidt i tvivl om 3. parts prog. er nødvendigt..
VAIO Z
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2005
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af pioman pioman skrev:

inside>> det er det jeg spørger om for på hjemmesiden skriver de
"Native support for Windows 7 Media Center®, SD and even HD without additional software "
og så bliver jeg jo lidt i tvivl om 3. parts prog. er nødvendigt..

Jamen så ser der jo ikke ud til at være nogen problemer der. Så spare man lige det ekstra stykke software. Og skulle du få brug for dvblogic, så kan jeg fortælle at det virker super godt :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu