recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - År 2011 modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÅr 2011 modeller

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så hedder den jo bare KRP 500A Tongue

Korrekt, men jeg vil ikke have et halvgammelt tv, men et nyt med et endnu bedre panel og bedre elektronik.

Desværre er jeg i mindretal. De fleste vil have 50-60 tommer til under 10kkr og så er det der, producenterne udvilker tv til og ikke til os der ville smide 20-30kkr efter en fin lille 48-50" i super kvalitet.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 21-December-2010 kl. 19:58
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så hedder den jo bare KRP 500A Tongue

Korrekt, men jeg vil ikke have et halvgammelt tv, men et nyt med et endnu bedre panel og bedre elektronik.

Desværre er jeg i mindretal. De fleste vil have 50-60 tommer til under 10kkr og så er det der, producenterne udvilker tv til og ikke til os der ville smide 20-30kkr efter en fin lille 48-50" i super kvalitet.

Klaus
Det må du os selv om. Det er det pt bedste TV - na na na na naLOL
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af cotton12 cotton12 skrev:

Håber Panasonic kommer med denne model i 2011 udgave

Panasonic TX P58VT20E

Jeg syntes Panasonic mangler noget mellem 50"- 65"
vi danskere vil også have store screens.

Bakker op ! 65" er svært at forsvare møblerinsmæssigt,og Panasonic producerer jo markedets bedste billede . Så en dobbelt tuner, - og ikke mindst et nutidigt Europæisk design ! De har tabt store markedsandele til Samsung pga deres pænere "plastic" , og på trods af deres dårligere billedkvalitet, buzz og mere udbredte retention .

Efter min mening så er Samsung da mere plastik end Panasonic. Har selv en Pana V10, og jo der er noget plastik nede foran, men det generer mig ikke. Til gengæld så er hele bagsiden osv af TV'et lavet i metal hvorimod samsung vist skulle være rent plastik og derfor skulle deres plasmaskærme knap nok kunne tåle at blive lagt nedOuch
Til top
HighDef Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Yes, synes ikke rigtig jeg har set teaseres på hvad vi kan forvente fra de forskellige producenter til næste år, nogen der har set noget? Jeg tænker specifikt på Samsung og LG..

Kom frisk... :)

Her er mine bud (plasma):

• Samsung: Største nyhed vil nok være google på TV'et. Designmæssigt ikke den helt store revolution, en smule bedre billedkvalitet, videreudvikling af 3D med mindre crosstalk etc.
  • LG: LG kommer til at tiltrække sig en del opmærksomhed på CES 2011. Borderless-konceptet tages et skridt videre og vi vil se endnu tyndere rammer. Billedkvaliteten vil også nærme sig konkurrenterne. Fokus på Apps og 3D.
  • Panasonic: Håber på mere fokus på design, men tror først det sker for alvor i 2012. Kuro-teknik på topmodel(ler). Lidt konservativt, stadig fokus på billedkvalitet sådan som vi kender Panasonic. Forventer dog ikke noget revolutionerende på nogle punkter. 

Jeg forventer at LG vil være mest aggressive på CES, de vil bevise at de er en seriøs spiller på markedet. LG indtager vel lidt den position i markedet som Samsung havde for 2-3 år tilbage.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af cotton12 cotton12 skrev:

Håber Panasonic kommer med denne model i 2011 udgave

Panasonic TX P58VT20E

Jeg syntes Panasonic mangler noget mellem 50"- 65"
vi danskere vil også have store screens.

Bakker op ! 65" er svært at forsvare møblerinsmæssigt,og Panasonic producerer jo markedets bedste billede . Så en dobbelt tuner, - og ikke mindst et nutidigt Europæisk design ! De har tabt store markedsandele til Samsung pga deres pænere "plastic" , og på trods af deres dårligere billedkvalitet, buzz og mere udbredte retention .

Efter min mening så er Samsung da mere plastik end Panasonic. Har selv en Pana V10, og jo der er noget plastik nede foran, men det generer mig ikke. Til gengæld så er hele bagsiden osv af TV'et lavet i metal hvorimod samsung vist skulle være rent plastik og derfor skulle deres plasmaskærme knap nok kunne tåle at blive lagt nedOuch
Samsung PS63C7705 har en ramme af sort børstet titanium og acryl. Bagsiden er af metal. Dér kunne Panasonic lære noget. Lad os se hvad de kommer med næste år.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 23:51
Hvad med buzz og retention, tror i det fortsætter uforandret  ? !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 00:02

Ja, så længe folk vil have det tyndeste af det tyndeste til den billigste pris, så er der ikek råd til at tage sig af noget sådan. Som ejg skriver, udviklingen kommer til at gå på endnu mere "mediaflaf" så man kan se youtubevideoer og andet skrammel på sit tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:15
Jeg håber/forventer at der kommer noget DVB-T2 og evt to tunere.
Mindre ramme på Panasonic.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:30

Dén er svær fordi den PS63C7705 som jeg havde, havde NUL retention, og det er heller ikke alle skærme af denne model der har højlydt buzz. Nogle kunder har været mere heldige end andre. Dette gælder også for line bleed. Det kan være at Samsung laver en bedre kvalitetskontrol næste år, men, det kan også være, at de fortsætter efter mottoet: Spar på kvalitetskontrol fordi det er billigere at få en mindre procentdel af skærmene tilbage end at bruge en masse penge på kvalitetskontrol.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Danneck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 16:31
Panasonic har gjort meget ud af designet i år, hvilket jo også var tiltrængt. Et billede af deres LCD model kan ses her http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1292920669
Deres Plasma modeller skulle være endnu pænere. Tykkelsen på skærmene er naturligvis noget af det der er ændret på. 
Dobbelt tunere er også noget af det der kommer, samt mulighed for at optage på SD-kort.
I år kunne Panasonic ikke producere deres ips paneler med LED baggrundsbelysning, så de har købt dem af nogle andre producenter, men de nye LED tv bliver med deres egne paneler så jeg forventer at kvaliteten på deres LCD modeller bliver forbedret noget i forhold til i år.
Jeg regner også med at DVB-T2 er at finde i næste års modeller eftersom de jo så småt har taget hul på det i Sverige.

/Daniel
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

Panasonic har gjort meget ud af designet i år, hvilket jo også var tiltrængt. Et billede af deres LCD model kan ses her http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1292920669
Deres Plasma modeller skulle være endnu pænere. Tykkelsen på skærmene er naturligvis noget af det der er ændret på. 
Dobbelt tunere er også noget af det der kommer, samt mulighed for at optage på SD-kort.
I år kunne Panasonic ikke producere deres ips paneler med LED baggrundsbelysning, så de har købt dem af nogle andre producenter, men de nye LED tv bliver med deres egne paneler så jeg forventer at kvaliteten på deres LCD modeller bliver forbedret noget i forhold til i år.
Jeg regner også med at DVB-T2 er at finde i næste års modeller eftersom de jo så småt har taget hul på det i Sverige.

/Daniel
Jeps Hvis det bliver med DVB-T2 så køber jeg. Det er det jeg har ventet på.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu