recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rå BD streaming fra NAS til PS3 hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRå BD streaming fra NAS til PS3 hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Emne: Rå BD streaming fra NAS til PS3 hjælp
    Sendt: 22-August-2010 kl. 10:52

Jeg går med tankerne om at købe en stor nas server og rippe alle mine BD'er over på den i rå kvalitet uændret bortset fra fjernelse af ekstra matriale og menuer.

Skal det være en specielt NAS server eller er kraftig processor og DLNA nok?

Planen er at rippe med Any DVD HD som jeg har brugt før hen med DVD'er. Er åben for forslag til andre evt. bedre ripnings programmer.

Er lidt i tvivl om hvorvidt jeg kan afspiller dem via af PS3'eren?

Redigeret af Mr. Anderson - 22-August-2010 kl. 11:10
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 13:48
1. Du kan ikke streame rå BD rips til en PS3 - den understøtter kun afspilning af BD strukturer fra en BD disc. Hvis du skal streame BD rips fra en NAS skal du have fat i en afspiller som eks. en Popcorn Hour C-200 der understøtter afspilning af BD strukturer fra alle kilder.

2. Det skal ikke være nogen speciel NAS, den skal blot være storage og har ingen indflydelse på ripningen. Det er iøvrigt ligegyldigt om der er DLNA lige i denne sammnhæng for DLNA understøtter slet ikke streaming af strukturer som DVD og BD, DLNA understøtter kun streaming af enkelt filer. Hvis du vil streame BD rips som ligger i en BD struktur, så skal du dele dem på din kommende NAS gennem almindelig Samba eller NFS sharing - ikke gennem DLNA. Så du skal sikre at din kommende NAS har SMB/NFS sharing. Derudover bør du kigge på overførselshastigheden til/fra NAS'en - de aller mindste (billigste) NAS'er har muligvis ikke båndbredde nok til at du kan spille BD rips fra dem. Der skal helst kunne overføres med min 6-7MB/s fra dem. Langt de fleste NAS'er klarer nu fint de nævnte krav, men blot til info, så du ikke får købt den billigste NAS du kan finde.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 13:51
Kig evt. i denne tråd hvor rhsin giver gode råd vedr. Synology NAS

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85032&PID=863793&title=hvilken-synology-passer-bedst#863793
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 17:22
Tusin tak spawn! Big smile god hjælp..

Jeg havde tænkt mig en Qnap TS-410 med 4x2TB diske. Ved du om det har indfyldelse med at bruge 5400rpm harddiske istedet for 7200rpm i nas servere? hardiskene er nemlig 400,- billigere i 2TB versioner.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Tusin tak spawn! Big smile god hjælp..

Jeg havde tænkt mig en Qnap TS-410 med 4x2TB diske. Ved du om det har indfyldelse med at bruge 5400rpm harddiske istedet for 7200rpm i nas servere? hardiskene er nemlig 400,- billigere i 2TB versioner.

de kan fint kalre jobet SmileWink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu