recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - radio 100fm i vista medie center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketradio 100fm i vista medie center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Emne: radio 100fm i vista medie center
    Sendt: 02-Februar-2009 kl. 22:54

hej

er det ikke muligt at lytte til radio 100fm direkte fra mediecenter

grænsefladen ?

mvh

Per

Til top
jonaspoulsen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 23:02

Jo da. Med dette geniale plugin kan du lytte til mange af de gode stationer heriblandt radio 100 fm: http://www.mortenft.com/2008/12/20/dansk-netradio-pa-vista-m edia-center/

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 23:30

tak...lyder rigtigt spændende.

Jeg går desværre lidt død i installationen...når der står

5. I “Menuen start” skriver du “c:\Windows\ehome\RegisterMCEApp.exe netradio.xml”

hvor i "menuen start"  skal det skrives ??

3. Kopier mappen “Danske Radiokanaler” og undermapper til folderen “C:\Program Files\”
      så den fulde sti bliver “C:\Program Files\Danske Radiokanaler”.

hvis man har dansk vista...skal den sdå bare lægges under "programmer" ?

mvh

Per

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 01:09

Vista er underlig med hensyn til dedikerede mapper. Fra et program ser du en mappe der hedder Programmer, men andre steder hedder det Program Files, men det er det samme. Det samme kan du opleve med Pictures (billeder), My Scanned Documents (Mine Scannede Dokumenter), My ... (Mine .....)  osv.

Man kan enda riskerer at man har flere mapper der hedder Dokumenter, men de hedder hver i sær (skjult) noget helt andet (ved f.eks. delte mapper)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 05:45
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Vista er underlig med hensyn til dedikerede mapper. Fra et program ser du en mappe der hedder Programmer, men andre steder hedder det Program Files, men det er det samme. Det samme kan du opleve med Pictures (billeder), My Scanned Documents (Mine Scannede Dokumenter), My ... (Mine .....)  osv.

Man kan enda riskerer at man har flere mapper der hedder Dokumenter, men de hedder hver i sær (skjult) noget helt andet (ved f.eks. delte mapper)

Vista bruger i udstrakt grad såkaldte "symbolic links" disse kan være lidt forvirrende at gennemskue. Men de kan samtidig være nyttige, i nogle scenarier.

fx kan du stille dig på dit F-drev (F:\) åbne en Kommando prompt og skrive
mklink /d "Recorded TV" "\\MCcenterFreaksTVserver\Recorded TV"

Derpå vil der blive lavet en Pseudo folder der hedder "Recorded TV" på f-drevet. Hvergang du accesser den vil du komme direkte ind på din servers "Recorded TV" folder(Underforstået at du har lavet en Share, som hedder "Recorded TV" på din server og har har sat de nødvendige rettigheder....)

Dette er meget smart og da Symbolic Links ikke umiddelbart kan detektes af programmer mv, giver det symbolic nogle fordele over traditionelle Shortcuts. Derudover kan man lave det sådan at man ikke skal til fx at mappe netværks drev igennem explorer eller via logon scripts. Det er bare at lave symbolic links til shares på et givent drev og adgangen er der (transperant for OS)prompte. (Symbolic links kan fjernes igen ved at slette den folder der kommer frem med "mklink /d...")

Man kan benytte denne teknik til at recorde direkte til sin NAS eller WHS(WHS kræver lidt mere) server fx hvor det ellers ikke er muligt...(FX med Vista MCE)

Windows Vista bruger fx symbolic links til "Documents and Settings" som peger på "Users" folderen, således at XP apps der skriver til Doc and Setting\user virker...

Mht til at køre noget fra "Start" så skal du selv have aktiveret "Kør/Run funktionen" som gøres ved at tilpasse sin start menu og aktivere funktionen(højreklik på Start>egenskaber/properties>Starmenu>tilpas)

Elllers kan du trykke Windows Tast + R og paste ovenstående og trykke enter...

Redigeret af Patriarken - 03-Februar-2009 kl. 06:04
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu