Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bcravn
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
|
Sendt: 27-September-2008 kl. 15:38 |
hmm jae... så lader det måske alligevel til, at jeg hopper på Squeeze vognen..
|
/Bjarke
|
 |
j_mil
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
|
Sendt: 28-September-2008 kl. 10:23 |
Hvad med de nye Teac'er, der får man fordelene med Upnp + en remote a'la squeze boks. En af de store fordele er at man kan blande flere fabrikater på det sammen netværk (kører selv med Teac, Philips, Noxon, Roku og Freecom) + man er ikke afhængig af services udefra til f.eks at høre radio. Sammen med Twonky kan man sagtens søge i musiknumre.
//jm
|
 |
bcravn
Bruger
|
Sendt: 28-September-2008 kl. 10:31 |
Så vidt jeg kan se, har alle Teac's produkter rykket skærmen ned på remoten. Jeg vil hellere have den stående på anlæget.
|
/Bjarke
|
 |
bcravn
Bruger
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 19:47 |
Vi er nu på 2. time med mit bekendtskab med Squeezebox'en, og jeg er IKKE skuffet. Det hele virker meget gennemført, menuerne, opsætninger og mulighederne. Nu ligger der bare lidt arbejde i at få organiseret sin musik samling, samt konverteret min gamle bærbar til en voldsomt underclocket slimserver.
Kan nogle iøvrigt anbefale gode linux dist' beregnet kun til slimserver(og evt upnp) Jeg har 2 GB ram i maskinen samt indbygget SD kort læser. Jeg har en lille drøm, om et OS installeret på et SD kort som primært kører i ram'ene. Så kan min 120GB 2,5" disk bruges til rent musik, og slukkes ned når den ikke bruges..
Fordelen ved XP som den kører nu, er dog muligheden for at underclocke ATI gfx kortet, samt Pentium M cpu'en. Det bliver nok en større kamp i en linux dist :(
|
/Bjarke
|
 |
bhaagensen
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
|
Sendt: 29-September-2008 kl. 20:27 |
Hej og tillykke med SB'en,
der er mange forskellige preferencer mht. Linux dist. Det kommer an på ens forudsætninger, hvad man evt. har erfaring med etc. Det gode gamle råd om at bruge den som ens makker kender og er villig til at agere support på (mod en øl, et stykke kage eller noget) er heller ikke dumt.
Når det er sagt så er min anbefaling Ubuntu. Nogle argumenter for
-Jeg har brugt det i snart 4 år, og det har bare virket. -Ubuntu (Debian) er officielt understøttet. -Mange bruger Ubuntu til at køre SC, specielt mange af dem på slimdevices-foraet. -Ved Ubuntu Server, eller XUbuntu tror jeg en installation fylder ca. 500MB uden videre. Hvis man roder med det kan man godt få den ned på mindre. -Der findes rigtig meget forholdsvis let forståelig information og howto's om hvordan man gør altmuligt i Ubuntu. Blandt andet hvordan man kører fra flash (google). -Der er mindst to upnp servere i pakke-systemet, ushare og mediatomb.
Jeg tror ikke det er noget problem med at få din Pentium M til at klokke ned. Grafikkortet er måske en større udfordring.
hmmm, det var vist det.
vh Bjørn
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 30-September-2008 kl. 14:19 |
bcravn skrev:
Vi er nu på 2. time med mit bekendtskab med Squeezebox'en, og jeg er IKKE skuffet.Det hele virker meget gennemført, menuerne, opsætninger og mulighederne.Nu ligger der bare lidt arbejde i at få organiseret sin musik samling... |
Godt, at det ikke skuffer - mht. organisering af musik-samlingen, kan jeg anbefale MediaMonkey - den giver rigtigt mange muligheder i den boldgade!
/Tommy
|
 |